Page 1 of 1
Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 24.7.2007 21:20
by Jari P
Oon tässä miettinyt diisseliauton rekisteröimistä pakuksi. Tulis itelle kakkosautoksi ja sillä pitäisi saada lapsia kuljetettua tarhassa ja työmatkat ajella. Onnistuuko toi operaatio sillain, että jättäis takapenkistä 1/3 paikalleen ja istuin siihen? Toinen jakkara sitten eteen. Tai sitten joku missä ois sohvapenkki, että kaikki matkustajat sopisi eteen.
Posted: 24.7.2007 21:26
by Tony
Jos haluut pikkuverollisen pakun ni ei onnistu kuin koko takapenkin poistolla. Eli jos kuljettajan ja kuljettajan vieressä istuvan penkin takana on pehmeitä penkkejä on vero normaali henkilöauton vero. Eli hankalaksi tulee jos muksuja on enemmän kuin yksi.
Posted: 27.7.2007 6:13
by Mika-Matti Mattila
Itsekin olen samaa asiaa pohtinu että muuttais Golfin pakuksi kun tulee pääasias yksin ajettua. Kuinkas tuota riittäkö pelkkä penkin irrotus vai täytyykö pultinreille tehdä jotain? Ja entäs turvavyöt? Saako olla paikallaan vai täytyykö poistaa.
Posted: 27.7.2007 8:28
by HEnkka
Omalla kohdallani joskus asiaa kyseltyäni on jäänyt mielikuva, että takapenkkien kiinnitykset pitää "tuhota" jollakin omavalintaisella tavalla (esim. hitsata pala peltiä pulttien reikien päälle tms.), jotta hetken mielijohteesta ei voi laittaa penkkejä takaisin...
Turvavyöt mielestäni sai jättää paikalleen, koska voihan sen joskus taas rekisteröidä takasin henkilöautoksi...
Posted: 27.7.2007 10:35
by SamiK
Itsellä ollut kaikki viimeiset 5 autoa farkkupakuja ja samalla reseptillä.
Istuinosa vekeen ja selkänoja alas. Rautakaupasta reikävannetta jotain 12x0,75/vastaava yht. n. 1,5euroa
Sitten se selkänojan yli ja molemmista päistä popniitillä kiinni. Nopea ja helppo. Ei tarvi rikkoa mitään. Popparit helppo porata pois kun haluaa takaisin.
Sitten muutoskatsastus ja käyttövoimaverot putoaa ja vakuutukset halpenee. Käytönnössä ei veroa ollenkaan, jos kaskon ottaa niin tulee jo siinä takaisin tuo vero.
En tiedä saako mainostaa, mutta Pohjolasta ylivoimaisesti edullisimmat vakuutukset farkkupakuun, tutustukaa
Tuosta kun klikkaa tota EX passattia ja kattoo koko albumin ni löytyy kuva. Löytyy entisiä autoja ja myytävää romua, esim. 2xVenettä + renkaita... pitää poistaa ko jaksaa.
Posted: 27.7.2007 10:40
by AjH
Turvavyöt saa jättää. Takapenkki pitää poistaa käytöstä siten että sitä ei saa "helposti" takaisin käyttöön.
Eli käytännössä riittää esimerkiksi selkänojan kaataminen ja lukitseminen hitsaamalla rauta siten ettei selkänoja nouse poistamatta tuota rautaa. Eli kun asian miettii hyvin niin itse autoon ei tarvitse tehdä mitään kiinteää asennusta, vaan muutokset pystyy purkamaan jälkiä jättämättä.
Posted: 27.7.2007 12:16
by Tony
Taitaa olla niin konttori kohtainen tuo kiinnikkeiden peittäminen. Helpoin on varmaan laittaa toiset pultit kiinikkeisiin ja katkaista ne sisään jos vaaditaan kiinnikkeiden peittämistä. Tuo selkänojan kaataminen ja lukitseminen ala-asentoon on erittäin suosittu tapa.
kerran olen nähnyt sellaisen konstin lukita selkänoja, että sopivasta pyöreästätangosta tekee sellisen L-muotoisen kappaleen. Tämän kappaleen toinen pää laitetaan selkänojaan siihen lukitukseen, jolla se kiinnittyy yläasentoonsa. Ja toinen pää ruuvataan lattiaan sopivaan kohtaan!!! Näin estetään selkänojan nostaminen ylös. Vaikea selittää.....
Posted: 27.7.2007 13:31
by AjH
Tony wrote:
kerran olen nähnyt sellaisen konstin lukita selkänoja, että sopivasta pyöreästätangosta tekee sellisen L-muotoisen kappaleen. Tämän kappaleen toinen pää laitetaan selkänojaan siihen lukitukseen, jolla se kiinnittyy yläasentoonsa. Ja toinen pää ruuvataan lattiaan sopivaan kohtaan!!! Näin estetään selkänojan nostaminen ylös. Vaikea selittää.....
Tätä juurikin tarkoitin tolla aiemmalla, mutta ei ruuvata sitä toista päätä vaan hitsataan kaksi pätkää siten yhteen ettei ole irrotettavissa katkaisematta. Noi katkoruuvit on aina vähän hankalia poistaa, mutta sellaisethan toki kelpaa katsurille yleensä.
Posted: 27.7.2007 14:18
by Tony
noi katko ruuvit voi tehdä vaikka kierretangosta ja pyörittää ne sinne käsin. Mistä se inssi tietää monta metriä sitä kierrettä on siellä

Posted: 29.7.2007 16:52
by passat variantti
tummentaa takalasit mustiksi ja penkki käyttöön katsastuksen jälkeen ,, näinhän edetää.
miten takaisin katsastus miten non maksu?
Posted: 29.7.2007 17:23
by VMJ
Juu itselläki paku on, jos haluaa tehdä veropetoksen laittamalla takapenkin takaisin paikalleen, niin sittenhän on myös sama vaihtaa polttoainekin löpöön.. ei ainakaan kovin paljon pahempia sakkoja saa!

Posted: 25.8.2007 23:14
by Jari P
Nostoa... Pystyykö tällästä 2+3 versiota tekemään enää? Mitä muutoksia vaatii?
Tuli vaan vastaan tämä, kun selailin nettiautoa:
paku
Posted: 26.8.2007 1:00
by AjH
Ei pysty. Toi on niitä "vanhoja" missä kova takapenkki kelpaa vielä. Noi välimallin pakut taisivat takautuvasti joutua verolle ja muutoskatsastus yms omilla rahoilla takasin normiautoksi

Posted: 26.8.2007 9:55
by Outi
Siis apua
Miten tämä pakuhomma nyt menee? Tarkoitus olisi löytää farmari-paku tässä syksyn päälle..
Posted: 26.8.2007 10:52
by SamiK
Ostetaan diesel farkku. Otetaan takapenkin istuinosa vekeen. Käännetään selkänoja alas ja laitetaan teräsnauha yli ja päistä poppareilla kiinni. ~ 10min.
Ja sitten konttorille ja sanotaan, että ma haluan tan pakuksi

Posted: 26.8.2007 11:24
by Outi
SamiK wrote:Ostetaan diesel farkku. Otetaan takapenkin istuinosa vekeen. Käännetään selkänoja alas ja laitetaan teräsnauha yli ja päistä poppareilla kiinni. ~ 10min.
Ja sitten konttorille ja sanotaan, että ma haluan tan pakuksi

Mitä muutoksia siihen sitten tuli, kun viime syksynä kattelin autoja, niin sanottiin, ettei niitä enää vuoden vaihteen jälkeen voi rekisteröidä pakuksi

Posted: 26.8.2007 11:27
by SamiK
Passatin rekisteröin maaliskuussa ja tän ekkerin kesäkuussa tänävuonna ja samalla reseptillä kuin viimevuonnakin.
En ole kuullut mistään muutoksista kyllä mitään.
Posted: 26.8.2007 15:03
by AjH
Outi wrote:SamiK wrote:Ostetaan diesel farkku. Otetaan takapenkin istuinosa vekeen. Käännetään selkänoja alas ja laitetaan teräsnauha yli ja päistä poppareilla kiinni. ~ 10min.
Ja sitten konttorille ja sanotaan, että ma haluan tan pakuksi

Mitä muutoksia siihen sitten tuli, kun viime syksynä kattelin autoja, niin sanottiin, ettei niitä enää vuoden vaihteen jälkeen voi rekisteröidä pakuksi

Ei voi rekisteröidä 5 henkilön pakuksi, vaan 1+1 pakuksi. Ts takapenkki pitää taitaa käyttökelvottomaksi.
Posted: 26.8.2007 20:04
by Tony
AjH wrote:
Ei voi rekisteröidä 5 henkilön pakuksi, vaan 1+1 pakuksi. Ts takapenkki pitää taitaa käyttökelvottomaksi.
Miksi ei voi? Kyllä farkku auton voi muuttaa 5-hengen pakuksi jos kantavuus riittää!!! Tällöin ei kyllä vuotuinen "dieselvero" putoa mihinkään (eli sama vero kun henkilöautona). Mut eikös yritysmaailmassa saa alv:n pois just pakusta?
Posted: 26.8.2007 21:20
by AjH
Tony wrote:AjH wrote:
Ei voi rekisteröidä 5 henkilön pakuksi, vaan 1+1 pakuksi. Ts takapenkki pitää taitaa käyttökelvottomaksi.
Miksi ei voi??? Kyllä farkku auton voi muuttaa 5-hengen pakuksi jos kantavuus riittää!!! Tällöin ei kyllä vuotuinen "dieselvero" putoa mihinkään (eli sama vero kun henkilöautona). Mut eikös yritysmaailmassa saa alv:n pois just pakusta????

Sense of sarcasm vai miten se meni.
Joo voi tottakai pakuksi rekisteröidä mutta ei tosiaan hyödytä mitään, haittaa kylläkin.
Itseasiassa muuten tossa on joku käpy nyt haudattuna koska firman Impreza WRX on paku, mutta kyllä siitä piti penkit kipata pysyvästi että sai pakuksi rekisteröityä ja ALVit poistettua. Niin WRX on tosiaan bensa-auto
Edit: täytyykin heti huomenna selvittää tota juttua lisää...
Posted: 26.8.2007 21:32
by SamiK
Ei riitä kantavuus 5paikkaisena. Pitää vähentää penkkejä.
Ei muistaakseni saa Passattiakaan 5paikkaisena pakuna kun ei ole kantavuutta.
Mondeo ja V70 ainaki onnistuu suoraan tekemättä mitään. Saattaa se olla että saa Passatinkin, ei jaksa muistaa eikä kaivaa tietoa enempää, mutta kuitenkin.
Tosiaan vakuutuksethan siinä vain tippuu jonkin verran ja tuo alvi.
Nuita V70 näkyy olevan joitain ollut myynnissä pakuina.
Posted: 26.8.2007 23:40
by Pasi Häkli
Niin mikä hemmetin hyöty on rekisteröidä bensakoneinen auto pakettiautoksi? V6 Passattejakin näkyy muutamia nettiautossa, pakuksi rekisteröityjä.
Posted: 26.8.2007 23:44
by AjH
Pasi H. wrote:Niin mikä hemmetin hyöty on rekisteröidä bensakoneinen auto pakettiautoksi? V6 Passattejakin näkyy muutamia nettiautossa, pakuksi rekisteröityjä.
Toistoa, firman auto josta saa vähentää ALVin eli 22% ostohinnasta. Riittävä peruste?
Ja Passattia ei tosiaan saa 5 hengen pakuksi, se oli jostain muutamasta kymmenestä kilosta kiinni kun laskeskelin sillon taannoin kun veroedunkin vielä sai.
Posted: 27.8.2007 7:00
by Pasi Häkli
No mites sitten, jos olet passattisi rekisteröinyt pakettiautoksi, ja säästänyt ostotilanteessa sen ALV 22%, niin miten käy sitten kun myyt auton eteenpäin?
Saatko muuttaa auton takaisin henkilöautoksi ja saada periaatteessa 22% myyntivoittoa? Vai onko pakko myydä pakuna eteenpäin?
Ei mulla mitään intressejä oo moiseen operaatioon, ihan mielenkiinnosta kyselen..
Posted: 27.8.2007 9:19
by mla
Ei käsittääkseni mikään estä muutoskatsastamasta autoa taas henkilöautoksi myytäessä, mutta myytäessä hinnassa on taas ALV22% eli "säästöä" syntyy (alkuperäisen hinnan ALV22%) - (myynti hinnan ALV22%). Myynnistä kun on tietenkin tilitettävä tuo ALV myös jos sen on ostosta vähentänyt. Niin toki polttiaineista, huolloista yms. kuluista saa myös vähentää ALVin.
Ja ei ALVillinen henkilöautokaan firmassa ole ongelma, sitä vain ei saa käyttää yhtään yksityiskäytössä eli on 100% firman käytössä.
Posted: 27.8.2007 12:42
by Pasi Häkli
mla wrote:Myynnistä kun on tietenkin tilitettävä tuo ALV myös jos sen on ostosta vähentänyt.
Just tätä hain. Tämä selvä.
Posted: 27.8.2007 13:14
by AjH
mla wrote:Ja ei ALVillinen henkilöautokaan firmassa ole ongelma, sitä vain ei saa käyttää yhtään yksityiskäytössä eli on 100% firman käytössä.
Laki sanoo että henkilöautosta ei saa ALV vähennysoikeutta, oli se firman tai henkilön hallussa. Pakettiautosta vain saa vähentää ALVit. Näin sanoi Imprezan hankkinut toimitusjohtaja ja samasta syystä meidän firmassa on Impreza WRX pakettiauto.
Posted: 27.8.2007 18:32
by mla
AjH wrote:
Laki sanoo että henkilöautosta ei saa ALV vähennysoikeutta, oli se firman tai henkilön hallussa. Pakettiautosta vain saa vähentää ALVit. Näin sanoi Imprezan hankkinut toimitusjohtaja ja samasta syystä meidän firmassa on Impreza WRX pakettiauto.
Ei sano laki niin. Neuvopa tj:tä että katsoo ALV oppaasta (tulee jokaiselle ALV-velvolliselle verottajalta) kohdan vähennyskelpoisuudesta.
Lainaus sieltä:
Code: Select all
Vähennystä ei saa tehdä seuraavista tavaroista ja palveluista:
1) verovelvollisen tai hänen henkilökuntansa asuntona, lastentarhana, harrastustilana tai vapaa-ajanviettopaikkana
käytettävä kiinteistö sekä siihen tai sen käyttöön liittyvät tavarat ja palvelut;
2) verovelvollisen tai hänen henkilökuntansa asunnon ja työpaikan väliseen kuljetukseen liittyvät tavarat
ja palvelut;
3) edustustarkoitukseen käytettävät tavarat ja palvelut;
4) postimerkki tai muu siihen verrattava oikeus, jos kuljetuspalvelun myynnistä ei ole suoritettava veroa
sillä perusteella, että se tapahtuu ulkomailla;
5) henkilöautot, kaksikäyttöautot, moottoripyörät, matkailuperävaunut, rakenteeltaan pääasiallisesti
huvi- tai urheilukäyttöön tarkoitetut vesialukset ja sellaiset ilma-alukset, joiden suurin sallittu lähtömassa
on enintään 1 550 kg, sekä niihin tai niiden käyttöön liittyvät tavarat ja palvelut.
Vähennysoikeus on kuitenkin sellaisesta ajoneuvosta tai aluksesta, joka on hankittu myytäväksi, vuokrattavaksi
taikka käytettäväksi ammattimaisessa henkilökuljetuksessa tai ajo-opetuksessa sekä henkilöautosta
ja kaksikäyttöautosta, joka on hankittu yksinomaan vähennykseen oikeuttavaan käyttöön.Jos viimeksi
mainittua henkilöautoa tai kaksikäyttöautoa myöhemmin todetaan käytetyn osaksikaan vähennyskelvottomassa
käytössä (esim. työpaikan ja kodin välisiin matkoihin), autosta tehty vähennys on palautettava
ja autosta on suoritettava vero omaan käyttöön ottamisena. Verotusajankohtana on periaatteessa se ajankohta,
jolloin auto ensimmäistä kertaa oli muussa kuin vähennykseen oikeuttavassa käytössä. Myöskin
auton käyttökustannuksista ym. tehdyt vähennykset on palautettava samasta ajankohdasta alkaen.
Henkilöauton käytöstä tulisi pitää ajopäiväkirjaa.
Vähennysrajoituksia ei sovelleta sellaiseen kaksikäyttöautoon, joka on varustettu ainoastaan kuljettajan
vieressä sijaitsevilla istumapaikoilla.
Eli ei saa henkilöautosta/kaksikäyttöautosta ellei se ole vähennyskelpoisessa käytössä. Vähennyskelpoista käyttöä henkilöautolle on 100% yrityskäyttö eli ei lainkaan yksityiskäyttöä. Eli toisin sanoen henkilöautostakin saa ALVit vähentää, mutta silloin sillä ei saa ajaa metriäkään yksityisajoa ja ajopäiväkirjaa on pidettävä ajoista.
Ja esim. siinä tapauksessa että myy aiemmin pakettiautoksi rekisteröidyn auton myöhemmin henkilöautona niin muutoksen jälkeenhän voi perustella auton olevan myyntikäytössä, jolloin se on edelleen vähennyskelpoisessa käytössä. Myyntikäyttöhän on henkilöautolle myös vähennyskelpoista käyttöä.
Posted: 27.8.2007 23:50
by AjH
Ok, olen korjattu oikeaan tietoon. Eli tämä viimeinen lause kaikkien joko tai juttujen perässä oli ratkaiseva ja auto on pakettiauto tai siis 1+1. Kirjanpitäjä nämä jutut muuten neuvoi
Eiköhän TJ nämä tiedä myös ja kävivät kirjanpitäjän kanssa pitkät keskustelut aikanaan mutta ukko kun on senverran sekaisin välillä niin jätti "epäoleellista" kertomatta, kun kysyin.
Re:
Posted: 26.6.2013 18:36
by renze
SamiK wrote:Ostetaan diesel farkku. Otetaan takapenkin istuinosa vekeen. Käännetään selkänoja alas ja laitetaan teräsnauha yli ja päistä poppareilla kiinni. ~ 10min.
Ja sitten konttorille ja sanotaan, että ma haluan tan pakuksi

Vanhaa aihetta ylös. Olisi tarkotus Passatti muuttaa pakettiautoksi.
Toimiiko muutoskatsastus edelleen yllä mainitulla tavalla?
Tässä välissä on ehtinyt dieselveroon tulla jos jonkinmoisia muutoksia.
Hyödyttääkö edelleen pakuksi muuttaminen? Viime vuonna verolasku ollut 515 euroa josta käyttövoimaosuus ollus 400e.
Re: Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 26.6.2013 19:48
by Sami Mäkinen
Kyllä tuo setti toimii edelleen. Katsurista toki riippuen
Re: Re:
Posted: 26.6.2013 21:53
by k4ne
renze wrote:Olisi tarkotus Passatti muuttaa pakettiautoksi.
Toimiiko muutoskatsastus edelleen yllä mainitulla tavalla?
Tässä välissä on ehtinyt dieselveroon tulla jos jonkinmoisia muutoksia.
Hyödyttääkö edelleen pakuksi muuttaminen?
Kyllähän se toimii, tai toimi ainakin vuosi sitten kun profiilin G4:stä tuli paku, juuri kuten SamiK tiivisti. Hyödyt miettii jokainen omalta kohdaltaan: meillä sininen pitkäkatto on kakkosauto, joka seisoi väliaikaisesti poissa rekisteristä lokakuun lopulta maaliskuun puolenvälin kieppeille. Huhtikuussa maksoin ajoneuvoveroa + käyttövoimaveroa kaikkiaan 117 egeä - tosin siinähän oli sitä seisotushyvitystä 166 euroa. Dieselveron osuus on silti vain 66 egee. G4 on vuodelta 2003 eli siitä menee ajoneuvovero kokonaismassan mukaan, 2008 ja uudemmista vero menee sitten päästöjen perusteella. Minun käyttööni paku on riittänyt oivallisesti koska ajelen sillä enimmäkseen yksin (vuoteen kilsoja kuitenkin 15 tkm!?!) ja takapaksissa kulkee kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetonta roipetta. Sitäpaitsi ASZ-kone 6-lovisella manuaalilla on mukavan virkeä eikä kuluta paljon. Tosin se huono puolihan pakussa on, ettei sillä saa ajaa kovempaa kuin satasta, siis laillisesti

Re: Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 18.8.2015 9:10
by TT|
Saako G4 HB malleja muutettua pakettiautoksi, vai onko vaan Variant? Eli onko nelonen jo aina monikäyttökori trafin tiedoissa, vai jotain muuta?
Re: Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 18.8.2015 23:28
by Sami Mäkinen
ei saa töpö G4sia pakuiksi... G3sia töpöjä saa joitakin vielä edelleen
Re: Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 15.2.2016 17:46
by PLe
Passat 3BG 2005, viime viikolla rekisteröin pakuksi. Takapenkit kumoon istuinosat ensin pystyyn. Selkänojan päälle polkupyörän vaihdevaijeri, kaapeliliittimillä puristin kiinni. Katsastus, inssii vilkaisi ja sitten maksu 58€, helppo nakki. Vero 69€ vuosi.
Re: Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 27.11.2016 14:04
by bocar
Ensimmäinen viesti foorumille lähtee tästä. Yritän tässä Passattia saada rekisteröidyksi pakettiautoksi ja tuli oltua konttorille yhteydessä. Heinäkuussa kuulemma tuli voimaan Trafin joku uusi asetus, jonka mukaan kaadettu selkänoja lukittuna paikalleen ei enää kelpaa. Ehdin jo vanteella ja popniiteillä selkänojan lukituksen tehdä, jonka jouduin purkamaan kun ei saa selkänojia jättää.
Katsuri antoi ohjeet, että kaikki penkkiosat irti ja katkopultteja käyttää. Mikä olisi paras ratkaisu niiden pulttien laittamiseksi, jotka lukitsevat selkänojat yläasentoon. Liitteenä kuvia. Riittääkö tuohon alaosaan,jossa neljä pulttia katkaistu + Loctitea päälle? Tuossa selkänojan ylälukituksessa on nyt kaksi yritelmää. Yksi,jossa pultin kanta katkaistu, nuo lautaset ja mutterin kiristin paikallaan. Toisessa on vaan mutteri katkaistu ja se pyörii tyhjää vastakappaletta vasten, eli lautaset poistettu ja pultin pää vaan katkaistu.
Katsastusmies ei puhunut mitään, että pitää olla tasainen lattia, ja tuossa ei nyt ole mitään vanereita vaan sellaisenaan menee. Toivottavasti tuosta ei tule ongelmaa. Neuvoja otetaan vastaan. Helppo olisi ollut jos olisi ollut hitsausvehkeet niin ei tarvitsisi arpoa, jotain peltiä päälle ja hitsaa reiät umpeen.
Selkänojan kiinnitys alaosa, pultin päät katkaistu
http://imgur.com/a/cQ84b
Pultin kanta katkaistu, mutta lautaset ja muut hilppeet paikallaan
http://imgur.com/a/cQ84b
http://imgur.com/a/cQ84b
Ja vaan katkaistu pultti
Re: Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 27.11.2016 14:47
by Basu
Nämä on taas näitä katsastajakohtaisia juttuja, meinaan kaverin 2001 vuoden Golffi muutoskatsastettiin pakettiautoksi elokuun alussa kuluvaa vuotta pelkällä reikänauhalla + ruuveilla, toki istuinosa otettiin pois ja selkänoja kaadettiin alas. Silloin kyseinen katsastaja sanoi että Trafilta on tullut ohjeistusta kyseisestä operaatiosta, mutta ei ollut vielä ns. mustaa valkoisella, niin hyväksyi sitten kyseisen askartelun. Nykyhetkestä en osaa sanoa, mutta kannattaa kysellä muidenkin katsastajien mielipiteitä jos mielenkiintoa ja aikaa riittää.
Re: Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 27.11.2016 18:29
by Jultsu
Kävipä tässä härskit ajatukset mielessä.. mahtaisiko ykköskopan VW Touaregin saada myös pakuksi?
Re: Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 9.12.2016 17:14
by stepfari
Terveeks!
Meikäläisen eka viesti ja aiheeseen liittyen. Ostin neloskoppaisen farmari TDI Golffin ja ajatus olisi se pakettiautoksi rekisteröidä. Tänään kysyin katsastusasemalla muutoksesta pakettiautoksi, niin vastaus oli poistaa penkit ja tuhota kiinnikkeet, mutta kuulemma varman tiedon löytää Trafin sivuilta. Tulihan tuota reilu tunti selattua Trafin sivuja läpi, tulematta hullua hurskaammaksi. Tuo kiinnikkeiden tuhoaminen vaan mietityttää, jos tulee tarve muuttaa takaisin henkilöautoksi. Tällä hetkellä ei ole tarve kuljettaa ketään muuta kyydissä kuin omaa koiraa, mutta ei sitä koskaan tiedä, josko rinnalle joku nainen löytyy ja tulee tarve kuljettaa enemmänkin ihmisiä kyydissä.
Onko se reikänauhalla selkänojan kiinnitys sitten ohimennyttä aikaa?
bocar wrote:Katsastusmies ei puhunut mitään, että pitää olla tasainen lattia, ja tuossa ei nyt ole mitään vanereita vaan sellaisenaan menee. Toivottavasti tuosta ei tule ongelmaa. Neuvoja otetaan vastaan. Helppo olisi ollut jos olisi ollut hitsausvehkeet niin ei tarvitsisi arpoa, jotain peltiä päälle ja hitsaa reiät umpeen.
Kaverilla -99 vuoden IV koppanen farkku golf pakettiautoksi rekisteröitynä ja ei ole tasainen lattia. Eikä ole katsastusmiehet hänelle vaadetta esittänyt tasaisesta lattiasta. En tiedä sitten, että onko asiat muuttunut. Kaveri sai ohjeet pakuksi autoa rekisteröidessään, että kaikki kiinnikkeet pitää tuhota eikä mitään puhetta tasaisesta lattiasta. Tuosta muutoksesta on aikaa viisi vuotta.
Re: Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 10.12.2016 11:21
by Jultsu
Nuo pakuksi muuttamisen säännöt muuttui tässä hiljattain (tiukempaan suuntaan), osa katsureista noudattaa lakia vähän orjallisemmin kuin osa, kannattaa kysyä muutamaltakin eri konttorilta mitä ne vaativat.
Re: Pakettiautoksi rekisteröiminen
Posted: 14.12.2016 9:30
by stepfari
Kävin eilen kysymässä toisella katsastusasemalla tuota Golffin pakuksi rekisteröintiä. Riittää joko peittää istuinosien ja selkänojan saranointien kiinnikkeet tai tehdä vanerista taso, joka kiinnitettäessä autoon peittää ne saranat. D-lenkkejä ei kuulemma tarvii peittää, niihen saa hyvin sidottua kuormaa kiinni. Niin ja istuinosat ja selkä noja on poistettava, ei riitä enää selkänoja nurin ja reikänauhalla kiinni.