Page 1 of 1
GIV vikakoodeja
Posted: 6.8.2007 19:27
by DJDH
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1C0 907 379 L
Component: ABS FRONT MK60 0101
Coding: 0001025
Shop #: WSC 01266
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 036 906 034 DR
Component and/or Version: MARELLI 4MV 5957
.
.
.
3 Faults Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-10 - - - Intermittent
17961 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1553 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17912 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1504 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Kaverin pirssistä löytyi seuravat vikakoodit. Auto ei kierrä kuin 1200rpm kun vika on päällä ja käynnistyy huonosti. Koodeille löytyi netin syövereistä selitykset, mutta mitähän nämä meinaa? Auto on G4 1,6 16V.
P0441 16825 EVAP Emission Contr.Sys.Incorrect Purge Flow
P1504 17912 Intake Air Sys.Bypass Leak Detected
P1553 17961 Barometric/manifold pressure signal ratio out of range
Re: GIV vikakoodeja
Posted: 6.8.2007 20:26
by Pasi Häkli
Tuo EVAP Emission control sys: incorrect flow tarkottaa tota aktiivihiilisäiliön läpi kulkevaa ilmamäärää, että se on virheellinen. Ja sitä ilmamäärää ohjaa magneettiventtiili mikä on sen säiliön päällä konehuoneessa apparin puolella. Voi olla jumissa tms. Jos tankkaat auton aivan täpötäyteen liruttamalla, niin nuo aktiivihiilisäiliön putket menee täyteen bensaa ja sen jälkeen tuleekin vikakoodeja koska ilma ei kulje.
Ja nuo kaksi sen alapuolella on jotain ihan pilipali vikoja, vaikuttais että vag-com ei pysty niitä lukemaan kun herjaa jostain shareware versiosta?
Nuo alemmat selitykset, eli toi P1504 meinaa jotain imuvuotoja, ja jälkimmäinen imusarjapainetta, anturin antama signaali toleranssien ulkopuolella.
Auttais vähän ku tietäis mitä noi kaks vikaa on, mitä sun vag-com ei oo osannu lukee. Eli noi 17961 ja 17912
Posted: 6.8.2007 21:18
by Razur
Shareware ei vaa suoraa näytä sitä vikakoodia, mutta näyttää sen koodin. Tuossa alempanahan ne selitykset niille koodeille olikin. Kolme vikakoodia oli siis löytynyt, joista yhden shareware näytti suoraan.
Posted: 6.8.2007 22:31
by DJDH
Juu, tuo vag-com piuha on elekman kauppaaama versio ja softa ihan shareware. Nyt en tähän hätään muista mistä nuo vikakoodien selitykset löysin.
Re: GIV vikakoodeja
Posted: 7.8.2007 9:10
by jh79
DJDH wrote:
Kaverin pirssistä löytyi seuravat vikakoodit. Auto ei kierrä kuin 1200rpm kun vika on päällä ja käynnistyy huonosti. Koodeille löytyi netin syövereistä selitykset, mutta mitähän nämä meinaa? Auto on G4 1,6 16V.
Mulla on golffissa samanlaista vikaa paitsi, että kone kiertää jopa 5000rpm kun vika on päällä. Kerrohan jos vika löytyy ja onnistutte sen korjaamaan.
Posted: 7.8.2007 22:29
by Matsoni
5-numeroinen Vag koodi
01314
Vian sijainti=moottorin ohjausmoduuli, vakionopeussäätö - viallinen
Mahdollinen syy= Moottorin ohjausmoduuli
16825 P0441
Vian sijainti=Haihtuvien päästöjen ohjausjärjestelmä - havaittu virheellinen virtaus
Mahdollinen syy= Letkuliitäntä (liitännät), imupuolen vuoto, haihtuvien päästöjen tyhjennysventtiili
17912 P 1504
Vian sijainti=imujärjeselmä-havaittu vuoto
Mahdollinen syy=Imupuolen vuoto, pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä, haihtuvien päästöjen ohjausjärjestelmä, letkuliitäntä(liitännät), kaasuläpän säätöyksikkö
17961 P 1553
Vian sijainti= Imusarjan absoluuttisen paineen tunnistin/ilmanpaineen tunnistin - alue/toimintavirhe
Mahdollinen syy=Vuoto imu/pakopuolella, pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä, haihtuvien päästöjen tyhjennysventtiili, kaasuläpän säätöyksikkö, johdinsarja, imusarjan absoluuttinen paineen tunnistin, ilmanpaineen tunnistin
Tässä jotain selityksiä noille koodeille

Posted: 8.8.2007 7:24
by Pasi Häkli
Itse veikkaisin tota egr-venttiiliä, jos noista aletaan vikaa etsimään...
Posted: 8.8.2007 7:39
by Jouni
FFp:n tai ultimateVW:n puolella oli keväällä vastaavanlainen ongelma, en löytänyt sitä kylläkään. Mutta vika oli huonosti paikallaan olevassa tai murtuneessa letkussa tuon aktiivihiilisäiliön ympäristössä.
Posted: 8.8.2007 11:37
by jh79
Lisätään vielä omaan historiaan se, että autossa oli huohotinputki (vai mikä se nyt olikaan) poikki. Siis se paksu putki mikä menee ilmanputsarista koneen kylkeen niin siitä haaroittuu ohut putki, joka oli poikki. Tuo osa vaihdettiin (80€). Eipä vaihdosta kuitenkaan apua ollut, mutta mietin vaan, että voisiko se ollut kuitenkin vian aiheuttaja ja jotain muutakin on mennyt...