"räplätys" tyhjäkäynnillä?
Posted: 21.8.2007 21:50
Moro!
Nyt ne ongelmat sitte taas alkoi...elikäs tyhjäkäynnillä kuuluu melkoinen 'räplätys' ja kun konepellin alle kurkkii niin moniurahihnan kiristäjä (?) tärisee aikalailla paljon. Kun hiukkasen nostaa kierroksia räplätys katoaa. Voipiko kiristäjä pitää moista mekkalaa? En kokeillut mikä vaikutus ilmastoinnilla asiaan on mutta tuota kiristintä epäilisin?
Auto siis GIV -03, 1,9 TDi PD (ATD, 74 kW) ja mittarissa vajaa 260 tkm.
Hiukka offtopikkia ja spekulaatiota: Edelliseen ajokkiin (bensakoneinen GIV 1,6 8-ventt., AKL) tuli hiukkasen samankaltaista 'vammaa' jossain 100 tkm paikkeilla. Siinä vaan oireet tulivat tyhjäkäynnillä ja piti olla ilmastointi päällä. Ja ääni ei ollut 'räplätys' vaan ujellus ja vikinä eikä se loppunut vaikka antoi kierroksia. Jos kiristintä painoi esim. meisselillä ääni loppui. Uuden kiristimen vaihto ei sinällään ollut iso operaatio mutta uuden kiristimen hankkiminen oli, ei nimittäin löytynyt edes marmoritiskiltä kuin tilaamalla ja toim.aikakin oli useampia päiviä ellei viikon. Satuin kuitenkin löytämään uuden Oulun sähkö Dieselistä (tjsp?) ja hintakin mahtoi olla muutaman kympin?
Voisko olla vika samassa osassa ja oisko kellään edes suuntaa-antavaa hintatietoa ko. osan hinnasta taikka saatavuudesta ja tietty sen vaihtotyöstä. Perskuta kun auto on päivittäisessä ajossa (~230 km/pvä) eikä sitä ois oikein mahdollisuutta odotuttaa huoltoon päiväkausia, ja jotenkin itseänikin laiskotuttaa alkaa rappaamaan sitä itse. Tai jos olisi edes paikka missä rapata niin sekin toisi intoa alkaa ite rappaamaan.
JTe
Nyt ne ongelmat sitte taas alkoi...elikäs tyhjäkäynnillä kuuluu melkoinen 'räplätys' ja kun konepellin alle kurkkii niin moniurahihnan kiristäjä (?) tärisee aikalailla paljon. Kun hiukkasen nostaa kierroksia räplätys katoaa. Voipiko kiristäjä pitää moista mekkalaa? En kokeillut mikä vaikutus ilmastoinnilla asiaan on mutta tuota kiristintä epäilisin?
Auto siis GIV -03, 1,9 TDi PD (ATD, 74 kW) ja mittarissa vajaa 260 tkm.
Hiukka offtopikkia ja spekulaatiota: Edelliseen ajokkiin (bensakoneinen GIV 1,6 8-ventt., AKL) tuli hiukkasen samankaltaista 'vammaa' jossain 100 tkm paikkeilla. Siinä vaan oireet tulivat tyhjäkäynnillä ja piti olla ilmastointi päällä. Ja ääni ei ollut 'räplätys' vaan ujellus ja vikinä eikä se loppunut vaikka antoi kierroksia. Jos kiristintä painoi esim. meisselillä ääni loppui. Uuden kiristimen vaihto ei sinällään ollut iso operaatio mutta uuden kiristimen hankkiminen oli, ei nimittäin löytynyt edes marmoritiskiltä kuin tilaamalla ja toim.aikakin oli useampia päiviä ellei viikon. Satuin kuitenkin löytämään uuden Oulun sähkö Dieselistä (tjsp?) ja hintakin mahtoi olla muutaman kympin?
Voisko olla vika samassa osassa ja oisko kellään edes suuntaa-antavaa hintatietoa ko. osan hinnasta taikka saatavuudesta ja tietty sen vaihtotyöstä. Perskuta kun auto on päivittäisessä ajossa (~230 km/pvä) eikä sitä ois oikein mahdollisuutta odotuttaa huoltoon päiväkausia, ja jotenkin itseänikin laiskotuttaa alkaa rappaamaan sitä itse. Tai jos olisi edes paikka missä rapata niin sekin toisi intoa alkaa ite rappaamaan.
JTe