Page 1 of 1

Öljynvaihdossa

Posted: 23.8.2007 17:32
by Sami Jalonen
Käytin passattia tänään 165tkm mittaris öljynvaihdossa, ja siinä sitte huomattiin kun yritettiin öljynsuodatinta vaihtaa ettei koneen päällä olevaa suojamuovia saa pois, on viimekerralla kiinni laitettaessa sorvattu oikealta ylempi kiinnitysmutteri väärille kierteille ja pyöreäks.. Ja viimeksi laitettu kiinni merkkihuollossa jossa vaihtovat turbon, tai ainakin käsittääkseni ahdinta ei voi vaihtaa ottamatta tuota muovia poies..? Ja toinen kysymys et mites se meni se huoltovälin nollaus, ku ei tuolla nyrkkipajalla missä kävin saatu nollattua sitä..? Tai no, huomen pitää käydä tuolta liikkeestä et mites se availlaan se muovi ni saavat samalla nollata..

Posted: 23.8.2007 17:43
by Pasi Häkli
Jos itse tuollaiseen turbon vaihtaisin, niin kyllä minä ainakin irrottaisin sen moottorin päällä olevan suojamuovin...

Posted: 23.8.2007 17:57
by Sami Jalonen
Niin oletin. Tietää vaan varmasti et missä se mutteri on vi*ui*leen väännetty.. Mites se huoltovälin nollaus..? Suostuuko ne merkkiliikkeessä sitä nollaamaan ku on muualla käytetty..?

Posted: 23.8.2007 18:07
by MarkusK
Toimisko nämä?. Ja jos auto on longlife järjestelmässä, sen pystyy nollaamaan vain huollossa tai Vagcomilla. Mittaristosta nollaamalla tulee kiinteä 15tkm huoltoväli.

Posted: 23.8.2007 18:07
by Pasi Häkli
Suostuu. Voi olla että joudut siitä jotain maksamaan, mutta kyllä ne sen nollaa jos haluat.