Page 1 of 1

G3 Variant

Posted: 10.9.2007 21:15
by mannion
Kesäkuussa tuli parin Hondan jälkeen siirryttyä takaisin Vw leiriin.
Auto on loppuvuodesta 1994 käyttöönotettu 1.8 bensakoneella oleva Variantti Golf.
Perus Cl ostovaiheessa, sisustaa myöten.

Autovaruste.netistä tilasin ratin heti ostopäivänä, mutta sitä ei ole näkynyt vieläkään. Modernimpi ratti on peräisin kakkosGolfista.

Perästä lähti Golf Cl merkki ja kuvasta poiketen myös
takalasinpyyhin. Kilven kehyksen maalasin korinväriin. Pakoputkeen tuli hillitty ulostulo putken korjauksen yhteydessä.

Päättötyötä väsätessä tuli irroitettua muutama sisustan osa.


Klik
Klik2
Päättötyönä siis hälyttimen asennus.

Hifeinä ei ole vasta kuin Jvc:n cd-soitin, orkkisetukajarit ja bassolaitteisto

Autossa on varusteina sähköpeilit, ohjaustehostin, vakiononopeudensäädin, häly ja keskuslukitus kauko-ohjauksella. Autolla ajettu 172tkm, huoltokirja löytyy.
Kalvot oli jo ostohetkellä ikkunoissa. Takaovissa on 20% kalvot ja kontin ikkunoissa 5% kalvot.
Vetokoukun rassailin pois. Puskurin alta paljastui n. kämmenen kokoinen alue, joka vaatii hitsaustoimenpiteitä. Puskurit, ovenkahvat ja kylkilistat tuli käsiteltyä mustavahalla, konepellistä häivensin hiomavahalla isompia naarmuja ja sit vahasin koko auton. Perä

Saako mittaristoa purettua sillain, että pääsisi käsiksi mittaripohjiin?
Helppoja vinkkejä otetaan vastaan, miten saan mittarivalaistuksen punaiseksi tai siniseksi. Huput lamppuihin, maalilla vai ledeillä?

Mallailin kaverin Audin vannetta Golfiin:


Image
Palautetta otetaan vastaan, projekti jatkuu pikkuhiljaa. Itsellä jo toinen puskuri, joka täytyy korjata ja sit poistaa lampunpesurit ja vähän muutakin siistiä sitä.

Posted: 11.9.2007 8:58
by Clayman
Alotan kysymyksellä :)

Tuon Golf CL -merkin allako ei ole mitään reikiä, vaan on vain liimalla/tarralla kiinni?

Jos noin on niin taidan repiä sen itekkin irti. Johan tuon ympärillä menee vahatessakin käämit :roll:

Posted: 11.9.2007 9:21
by Sami Mäkinen
Clayman wrote:Alotan kysymyksellä :)

Tuon Golf CL -merkin allako ei ole mitään reikiä, vaan on vain liimalla/tarralla kiinni?

Jos noin on niin taidan repiä sen itekkin irti. Johan tuon ympärillä menee vahatessakin käämit :roll:
eikös se tarralla ole kiinni... itellä -98 passatissa oli kaikki kontin tekstit jollain kumimaisella liimalla kiinni, ilmeisesti joku edellisistä omistajista maalauttanut kontinkannen joskus... aurinko lämmitti pelliä ja merkit tippu viimekesänä :lol: :lol:

Posted: 11.9.2007 20:42
by Judson
Mittariston saa purettua helposti muutamia ristipää ruuveja , jos hipleempää mittaristoa meinaat niin voisin suositella plasma pohjia 8)

Posted: 11.9.2007 22:45
by weijis
mulla on mittariston värit vaihdettu siniseks ihan ledeillä.. olikohan jotakin 3-5 euroo koko projekti. motonetiltä tarttu ledit joissa on vastukset jo ittessään kiinni ni eikun vaan paikoilleen.. mittariston irrottaminen on ihan muutamalla ruuvilla kiinni ja takaa pääsee sitten käsiksi jo pitemmälle..

Posted: 12.9.2007 12:22
by mannion
Jep, liimalla on Golf Cl teksti kiinni.

Ok, täytyy alkaa purkamaan tuota mittaristoa tässä joku päivä.

Eilen tuli hitsattua yksi ruostereikä umpeen ja pohja/takapyöränkotelot massattua.

Posted: 13.9.2007 9:27
by Clayman
No pitääpä riipaasta tuo irti. Onko se kuinka tiukassa? Siimallako "sahaamalla" jotku niitä on irroitellu...

Posted: 13.9.2007 11:23
by Tero Paalanen
Omasta ainaki lähti ilman "työkaluja".

Posted: 13.9.2007 17:37
by Sami Mäkinen
Lämmität kosanilla tai vastaavalla (kuumailmapuhallin/fööni) ja sitten nyppäät :mrgreen:

Posted: 13.9.2007 19:14
by Pasi Häkli
Tai valelet takaluukun bensalla, ja tuikkaat tuleen :lol: Kyllä lähtee merkit :lol:

Posted: 18.10.2007 18:38
by mannion
Maski paikoillaan 8) Maskin tilasin maanantaina MdComprexilta, ja tuli matkahuoltoon jo tiistaiaamuna.

Nyt on peilit korinvärissä ja Anttilan aluvanteet alla.

Posted: 18.10.2007 22:38
by moy
Oletko ajatellut pitää nuo alkuperäiset valot? Kiinnostaisiko GL/GTI nelivalot (tai millä nimellä niitä nyt kutsuisikaan)? Eli ne sellaiset alkuperäiset, joissa on tupla-H7 polttimot.

Posted: 18.10.2007 22:50
by mannion
^Voisipa vaikka kiinnostaakkin. Jossain vaiheessa mietin IV-look valoja tuohon, mut saa nyt nähdä..

Posted: 19.10.2007 8:17
by moy
mannion wrote:^Voisipa vaikka kiinnostaakkin. Jossain vaiheessa mietin IV-look valoja tuohon, mut saa nyt nähdä..
Tuollaiset on hyllyssä olleet jo pidemmän aikaa, joten jos alkaa kiinnostaa enemmän, niin laita yksityisviestiä Umpiot olivat mielestäni aika hyvässä kunnossakin (käytetty aikoinaan vain luokkaa ~100tkm). :)
Löytyy multa muuten käytetyt IV-look valotkin (taisivat olla Hellan tekemät), joista tosin toisessa umpiossa on kiven iskemät pienet reiät (muistaakseen 2 kpl). Siihen jos onnistut taikomaan jostain ehjän "lasin" tai tekemään siistimmän paikkauksen, niin niistäkin saa vielä hyvät valot. Siinä lasin ulkopinnassa se reikä oli muistaakseni vain alle 0,5cm, mutta sisäpinnalla jo ~1,5cm. Käytin niitä pitkään sellaisen paikkauksen kanssa, mutta vaihdoin lopulta kokonaan toisenlaiset. Ei tämäkään olisi siis mahdoton projekti. 8)

Posted: 22.10.2007 15:01
by mannion
Tänään asensin edellisessä viestissä mainitut IV-look valot keulalle. Tuli hyvännäköinen, ja olivat tosi helpot asentaa. Iltaa odottaessa, että pääsee testaamaan miten H7:t näkyy.

Posted: 23.10.2007 14:08
by moy
mannion wrote:Tänään asensin edellisessä viestissä mainitut IV-look valot keulalle. Tuli hyvännäköinen, ja olivat tosi helpot asentaa. Iltaa odottaessa, että pääsee testaamaan miten H7:t näkyy.
Kuis kävi? Näkeekö niillä mitään?

Posted: 29.10.2007 17:04
by mannion
Kyllä niillä näkee. Tänään hitsasin lokasuojasta antennin reijän umpeen. Huomenna pitäs pestä ja vahata tuo auto talvea varten.