Page 1 of 1
Muutoskatsastus
Posted: 11.9.2007 21:16
by Sepe
Mitä jos menee muutoskatsastamaan vanteita ja renkaita, niin tuleeko hylsy jos on sakkorajoilla olevat gummit? Yleensäkin ovatko miten tarkkoja tuossa asiassa?

Posted: 11.9.2007 21:19
by shoebox
Ei kyllä kannata mennä kokeilee.. Käy sit, kun oot saanu paremmat renkaat alle... Ainakin minä suosittelisin.
Posted: 11.9.2007 22:02
by Tony
Jos renkaista ei löydy vaadittavaa kulutuspintaa, ei ole kantavuutta riittävästi, halkaisija kasvaa yli 51 mm tai ei muuten vaan mahdu pyörimää niin on aika varmaa että hylätty päätös tulee.
Posted: 13.9.2007 9:25
by Sepe
Eipä nuo katsastusmiehet kovinkaan tarkkaan renkaita katsoneet. Testasi vaan mahtuuko pyörimään, ja eikun rengaskoko otteeseen ylös ja sillä selvä..
Mutta kyllä se vaan niin on että tuuma lisää munassa tai kaks vanteissa näkyy

Posted: 4.4.2011 15:28
by kovonen
Lainataanpa vanhaa topicia.
Elikkäs pitäisi auto katsastaa alkukesästä ja sitä ennen luultavasti vaihtuu alusta korkeussäädettävään ja vanteetkin tuumalla isompiin. Kysymys olisikin, että tarvitseeko alustaa uudelleen muutoskatsastaa kun papereista löytyy jo maininta alustasta, jos siis laitan vaan korkeuden täsmäämään otteesa lukeviin mittoihin?
Vanteet kuitenkin kai kannattaa muutoskatsastaa? Vaikka vanhat vanteetkin kyllä vielä löytyy ja niilläkin voisi katsastukseen ajaa. Onko miten yleistä että poliisi oikeasti puuttuu asiaan tienpäällä?
Sitten mietin, että jos alustakin pitää uudelleen muutoskatsastaa niin kannattaisiko kerralla lyödä niin alas kun noilla uusilla vanteilla saa ja laittaa siten samalla kaikki numerot otteesa uusiksi?
Posted: 4.4.2011 17:04
by Sami Jalonen
Toi viimeinen lause on ehkä se kannattavin, tosin jotkut ei ilmottanu uutta alustaa vaan vähän nostaa katsastukseen, ja katsastusrenkaat on tietenki erikseen..

Posted: 4.4.2011 20:38
by Mikko.P
Sami Jalonen wrote:Toi viimeinen lause on ehkä se kannattavin, tosin jotkut ei ilmottanu uutta alustaa vaan vähän nostaa katsastukseen, ja katsastusrenkaat on tietenki erikseen..

Juurikin näin. Uudet vanteet alle, ja korkeus niin, että ei varmasti raavi kiinni testilenkillä, jos ajaa. Sit tallille ja takaisin alas. Ei ne poliisit nyt mitään navasta-kaareen mittoja ala tien päällä ottaa. Näin ainakin itse tein tänään, kun konttorilla kävin muutoskatsastamassa kesä rinkelit.

Posted: 4.4.2011 20:41
by Basu
Myös kannattaa muistaa, että maavara on se 8cm... ettei laita ihan ihan kenttään.

Posted: 4.4.2011 23:02
by Tero Paalanen
Kysymys olisikin, että tarvitseeko alustaa uudelleen muutoskatsastaa kun papereista löytyy jo maininta alustasta, jos siis laitan vaan korkeuden täsmäämään otteesa lukeviin mittoihin?
Epäilisin etteivät ole kiinnostuneita uudesta sarjasta konttorilla jos madallus pysyy samana.
Ja jos alusta kerkeää olla paikallaan hetken aikaa ennen konttorilla käyntiä ni eipä sitä edes huomaa että alusta on vaihdettu.
Vanteet kuitenkin kai kannattaa muutoskatsastaa? Vaikka vanhat vanteetkin kyllä vielä löytyy ja niilläkin voisi katsastukseen ajaa. Onko miten yleistä että poliisi oikeasti puuttuu asiaan tienpäällä?
Pari kertaa on syynätty renkaiden kantavuudet tien päällä. Ja molemmilla kerroilla poliisi-setä totes et on aika yleistä ettei farmareissa piisaa taka-akselilla kantavuus noissa matalaprofiilirenkaissa.
Ja miksi et muutoskatsastais niitä vanteita? Onko se nii kamalaa maksaa muutama kymppi siitä et voi ajella huoletta eikä tartte ratsiassa jännittää et huomaakohan ne mun muutoskatsastamattomat vanteet
Posted: 4.4.2011 23:57
by kovonen
Kiitoksia vastauksista. Oikeastaan varmisti sen mitä itsekkin olin ajatellut. Pitää nyt kuitenkin varuilta yrittää hommata Tüv-paperit alustalle (jostain syystä ei paketin mukana tullut vaikka liikkeen sivuilla luki että on hyväksytyt) mikäli joutuu nitä näyttämään katsastuksessa. Ja vanteet kyllä olin ajatellut katsastaa mutta kysyinpä nyt huvikseni samalla sitäkin kun ei näistä muutoskatsastuksista kokemusta ole.
Posted: 5.4.2011 18:14
by Dubsonic
Mikä alustasarja on kyseessä? Ite omaan madallussarjaan tulostelin juuri Eibachin sivuilta tüv laput.
Posted: 6.4.2011 0:19
by kovonen
Dubsonic wrote:Mikä alustasarja on kyseessä? Ite omaan madallussarjaan tulostelin juuri Eibachin sivuilta tüv laput.
Apex RDX. En ainakaan ole löytänyt apexsuspensioinin sivuilta tüv lappuja. Joku jos tietää mistä sais niin vinkkejä kuunnellaan.
Posted: 6.4.2011 8:55
by Killer
Pyydä myyjää lähettämään sinulle ne vaikka sähköpostiin ja tulostat sieltä.
Noin olen itse tehnyt muutaman kerran ku jääny pois matkasta.
Posted: 6.4.2011 12:52
by DJDH
Mulla on varmaan joka ratsisassa syynätty ote että onko vanteet merkattu ja silmämääräsesti arvioitu korkeutta. Mut eipä niistä ole koskaan mitään sanottu. Sekä vanteet ja alusta kun löytyy siitä otteesta. Vakuutusyhtiökin kerran uteli alustan korkeutta kun golf jäi reissussa mahastaan kiinni. Eipä siinä, sanoin että on ja juuri katsastettu, niin hinuri tuli nyppäämään ilmaiseksi pois pahasta paikasta

Posted: 8.6.2011 13:15
by pasi75
Basu wrote:Myös kannattaa muistaa, että maavara on se 8cm... ettei laita ihan ihan kenttään.

Ja se maavara mitataan korin alimmasta kohdasta vaikka pakoputken kannattimesta jos on alin kuten katsastusmies sen ilmaisi, kävin eilen muutoskatsastamassa säädettävän alustasarjan ja maksoi 80 egee pienin alennuksin, rekisteriotteeseen tuli 4% vaihdetuista osista.