Page 1 of 1
Nykimistä
Posted: 21.9.2007 23:24
by MarkusR
Laitetaampa kyselyä tännekkin. Auto on alkanut nykimään ja käymään epätasaisesti käynnistäessä(Ei kuitenkaan joka päivä).
Vikakoodit kävin lukemassa ja siellä oli ilmamassa-anturista vika, mutta korjaaja sanoi, että kun olen käyttänyt sitä nykimisen aikana irti niin johtuu siitä. Irrotin johdon kyllä silloin nykimisen aikana, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta.
Toinen vika oli, että seos raja ylittynyt tai jotain sinne päin. No siihen oli vastaus. Liikaa bensaa, alipaine vuoto, pakoputkistossa vuoto ennen lambdaa.
Yhden haurastuneen alipaine letkun olen vaihtanut ja sillä ei ainakaan ollut mitään vaikutusta.
Mistä kannattais nyt lähteä liikkeelle. Lämpötila-anturi? Kaasuläppä? vai jostakin muusta? Miten se kaasuläpän säätö tapahtuu, jos sen menee puhdistamaan?
Ja auto on siis -00 Passat V5
Kaikki vinkit tervetulleita Kiitos!
Posted: 4.10.2007 18:33
by MarkusR
Vika ei ole selvinnyt ja autoa on käytetty kahdessa eri korjaamossa, jossa on katottu vikakoodeja, mutta mitään ei ole löytynyt.
Olen vaihtanut bensasuodattimen ja uudet tulpanjohdot tulee ensiviikolla.
Kysymys kuuluukin, että mitä tämän jälkeen jos vika/tehottomuus jatkuu?
Tänään töistä lähtiessä auto kävi jälleen huonosti ja epäilys onkin, ettei auto käy aina kaikilla pytyillä. Sen takia johdot menee vaihtoon ja myös tulpat.
Viasta vielä vähän kuvausta:
-Koneen käynnistää kierrokset nousee 1100rpm ja vähän ajan päästä laskee noin 700rpm ja koko auto "tärisee" vähän.
-Liikkeelle lähtö on melko vaivanloista ja kun alkaa kiihdyttämään esim 3 vaihteella reilulla kaasulla niin tehot/vääntö tulee takaisin vasta noin 4500rpm:n kohdalla.
-Kone alkaa lämmetä enemmän, niin kulkukin alkaa tasoittumaan normaaliin suuntaan.
Posted: 4.10.2007 20:07
by makevee
No lämpötila-anturi vois olla seuraava kohde. Eikä maksa paljoa.
Emännän polossa oli samaa että kävi huonosti tyhjäkäyntiä ja ei ollut juurikaan vetoja.
Micco:n vag-comilla tsekattiin niin lämpötilat näytti kylmälle koneelle jotain +113 astetta ja uusi anturi maksoi n.16 euroa, jonka vaihdon jälkeen vika hävisi.
Posted: 4.10.2007 20:41
by MarkusR
No pitää sitten seuraavaks vaihtaa se anturi, jos johdot ei vaikuta asiaan.
Kyselin jo tohon sitä anturi tais olla originaalina jotain 25€ paikkeilla.
Harmi kun itsellä ei ole tota VAG-commia, niin olis voinu kattoa mitä se kylmällä koneella näyttää.
Ei viitsi ajaa korjaamolle ja odottaa että kone jäähtyy

Posted: 4.10.2007 21:59
by MarkusR
Minkälainen tuo sytytysjärjestelmä näissä oikein on kun ei ole sitä perinteisen näköistä virranjakajaa?
Tuleeko se niinku suoraan puolalta?
Posted: 5.10.2007 8:54
by Kimee
Onko siinä ylipäätään tulpanjohdot?
Mikäli on välimallia missä on joku ns. electrooninen jakaja ja tulpanjohdot kuten ennenkin niin johtojen vaihto voi auttaa.
Tutun A4 -99 oli saman tyylistä oiretta ja 1pytyn johto oli paski.
Posted: 5.10.2007 16:05
by MarkusR
Kimee wrote:Onko siinä ylipäätään tulpanjohdot?
Kyllä sieltä vain tulpanjohdot löytyy
No toivottavasti nykiminen loppuis kun ne vaihtaa.
Posted: 10.10.2007 21:06
by HarriV
Laitanpa tähän kysymyksen, että mistäs vois johtua kun kelit nyt viileni niin kylmällä autolla lähdettäessä liikkeelle kaikki pieni nykyminen loppui täysin? Ilmanputsari tuli vaihdettua jo aiemmin.