Page 1 of 1

Bensankulutus ja kylmäkäynnistys?

Posted: 23.9.2007 10:36
by H80K
Mikähän mahtais olla vikana kun tuntuu että bensan kulutus olis lisääntynyt "huomattavasti". Ajaessa välillä tuntuu, että bensamittari laskee silmissä. En tosin ole keskikulutusta laskenut kun ajotietokonetta ei löydy.

Samaten nyt kun kelit on alkanut viilenemään ja muutaman kerran auton laitttanut käyntiin viileemmän yön jälkeen niin on ollut huomattavissa, että autoa joutuu sahaamaan käyntiin muutaman sekunnin pitempään.

Voisiko tuolla bensankulutuksella ja kylmäkäynnistys ongelmalla olla jotain yhteistä vikaa mikä aiheuttais molemmat?

Vikakoodit luetutin vähän aikaa sitten ja silloin ei mitään kummempaa löytynyt.

Niin ja autohan on farkku Golf 1.6 16V koneella. Vuosimalli 00 ja moottorikoodilla AZD varustettu.

Posted: 23.9.2007 14:09
by AjH
Ei osaa itse ongelmaan sanoa mutta keskikulutushan on äärimmäisen helppo laskea. Tankki täyteen, trippi nollaan ja sitten seuraavalla kerralla taas tankki täyteen ja laskemaan että mihin se äsken tankattu määrä riitti.
Ajotietokonehan näyttää keskikulutuksen suoraan, mitään laskea tarvi ;)

Posted: 23.9.2007 18:33
by passat variantti
veikkaisin et se mikä haistelee että onko kone lämmin tai kylmä niin siinä anturissa kai on vikaa ja itellä oli myöskin karstaa täynnä tuo happitunnistin mikä on pakoputkessa ..itellä kylläkin passatin 1.6 moottori mut kai periaate pitäis olla sama..
molemmat viat kai näkee kun pistää testeriin kiiinni koneen niin näkee onko päästöarvot millaset..

Posted: 24.9.2007 9:10
by H80K
Noin kuukaisi takaperin kun katsastamassa kävin niin katsari ainakin kehui päästöjä hyväksi.
Mikä vois olla sellainen osa mikä rikkinäisenä vaikuttais tuohon bensankulutukseen?

Posted: 24.9.2007 12:42
by Pasi Häkli
Ainakin jäähdytinnesteen lämpötila-anturi vaikuttaa oleellisesti.

Posted: 24.9.2007 12:59
by H80K
Pystyykös tuota lämpötila-anturin kuntoa todeta vialliseksi/ehjäksi muulla keinoin kuin vaihtamalla sinne uusi?

Posted: 24.9.2007 13:00
by Pasi Häkli
Jos sulla on vag-com niin sillä pystyt katsomaan, että mitä se näyttää moottorin lämpötilaksi.
Ja lähes aina se jättää jälkensä vikamuistiin, jos on sökönä.