Page 1 of 1
Kytkinkö jo vainaa?
Posted: 30.9.2007 20:54
by VW-Bastard
153tkm mittarissa ja oireita seuraavasti: Mäkilähdöissä täristää vietävästi, pienillä vaihteilla moottorijarruttaessa havaittavissa pientä "vipatusta".. Ei luista eikä kurahtele vaihtaessa. Onko mahdollista, että kytkin ois jo menossa?! ..mäkilähdöissä ei kytkinpoljin kuitenkaan täryytä. Viimeiset 33 tkm olleet lähes poikkeuksetta matka-ajoa, joten ei luulisi kytkimen siitä liikaa rasittuvan. Alussa ei kuitenkaan vastaavaa ollut havaittavissa.. Vetonivelet, kenties?! Apuja!

Posted: 30.9.2007 21:01
by shoebox
Ääni moottorin tukikumille...
Posted: 1.10.2007 9:44
by kahe
Mulla on vähän samanlaista, mittarissa 142 tkm. Riippuu kylläkin kelistä, koska ravistelee enemmän. Kytkimen ongelmia itsekin pelkään, mutta vois tietysti olla tuo tukikumikin. Heiluuko tuossa huonon kumin tapauksessa vaihdekeppi, kun nytkyttelee kaasupolkimen kanssa?
Heiluuko sulla vaihdekeppi paljon? Omasta mielestä sen ei pitäisi heilua noin paljoa, kuin nyt tekee.
Posted: 1.10.2007 12:18
by Pasi Häkli
Väittäisin, että vika ei löydy moottorin tukikumeista. Niitä ei oo ainakaan meillä uusittu lainkaan. Kyllä se vika varmemmin löytyy sieltä kytkimestä/paineasetelmasta..
Itellä täristää kans kytkin hiukan liikkeellelähdöissä, keliolosuhteista riippuen. Mut pienen ajon jälkeen se pienikin tärinä loppuu. Ja mulla on sentään uudet moottorin ja vaihteiston tukikumit. Kilsoja takana 215tkm. Kyllä se keppi vähän heiluu moottorijarrutuksissa ja kaasutettaessa, tosin sun tapauksesta en tiedä kuinka paljon se keppi siellä heiluu.
Posted: 1.10.2007 21:42
by VW-Bastard
Vaihdekeppi tosiaankin heiluu vedon ja rullauksen välillä jonkin verran.. Vaihteen vaihdossa ei ongelmaa huomaa vaan juuri noissa mainituissa "erikois" tilanteissa. Olisi pitänyt ottaa se automaatti

Onko kellään kokemusta levynvaihtokustannuksista paineasetelman kanssa? Nykyisellään kytkinkin on niin pirun jäykkä (kuullemma normaalia näissä 2001 130hp 6-v. Pasuunoissa), että jos uudella paineasetelmalla se kevenis, voisi vaihtoa alkaa suunnittelemaan jo piakkoinkin eikä vasta viime metreillä. Voiko muuten kykintä näissä säätää alemmas, kun nyt "ottaa" jo heti polkimeen koskiessa? Olen aimmissa autoissa tottunut sellaiseen heti lattiasta irroittavaan kytkimeen?
Posted: 2.10.2007 9:45
by kahe
Kuulostaa edelleen samalta, vaihdekeppi heilahtaa selkeästi vedolta pois ja takas vedolle vaiheissa. Ei mielestäni heilunut noin paljoa vanhan laatikon kanssa. Tietysti tuota kepin heilumista tulee aika paljon tuossa kehä I ajossa eli jos nuo tukikumit olis jo tulleet vaihtokuntoon. Kytkin sen sijaan ei ole mulla mitenkään jäykkä tai sitten siihen on vaan tottunut. Tänään kostealla kelillä ei ollut mitään ravistuksia.
Posted: 2.10.2007 13:16
by Pasi Häkli
Kyllä se kytkin on 6-vaihteisissa vähän jäykempi käyttää, kaikissa.. Kytkimessä ei ole säätömahdollisuutta.
Posted: 2.10.2007 20:53
by VW-Bastard
Tuo kytkimen jäykkyys ei enää minua vaivaa, mutta toisinaan vieraat kuskit kummastelevat sen toimintaa. Ne on kato ne julmetut väännöt..

Kokeilen vaihtaa nuo koneen kumit ensitöiksi.. Onpa ne siellä jo 6 vuotta makoilleetkin. Taitaa kuiten auto vaihtua ennen kytkinremonttia.. Automaatti kattelussa

Posted: 3.10.2007 12:11
by Pasi Häkli
Voin kertoo, että et ainakaan parempaan suuntaan ole autoa vaihtamassa, jos automaattia haikailet. Niissäkin on omat murheensa. Ja ne murheet vasta kalliita on.