Page 1 of 1

golf 3 käynnistys ongelma (ja muita typeriä kysymyksiä)

Posted: 10.12.2007 21:17
by maastis
juu eli ostin emännälle tuallaasen golf 3 variantin ja emäntä valittaa aina välis kun pistää auton käymään se käy hetken ja sammuu? tekee aina pari kolme kertaa saman ja sit kyllä käy ihan normaalisti! missä mahtais olla vikaa?

kone 1,8 pikku kw ja vm95 ei abs

ja sit vähän turhempia kysymyksiä :
1: miksi parkkivalot edessä ja takana palavat vasemmalla kun vilkku vasemmalla ja virrat poissa ja sama homma oikealla?
2: mitä ne (kaasupatruunat?) on muovisen kynnyskotelon alla sisällä penkin vieressä?
3: miten saa etuvalot pois kun tuli ostettua emännälle enkelinsilmät joululahjaksi....
4: kannattaako kytkeä alkup takasumuvalo kytkimestä etusumuvalot toimimaan?

kiitoksia kovasti jos joku jaksaisi vastata!
p.s harkitsen liittymistä kerhoonne kunhan saan hieman päivitettyä ulkoasua golffista,
ennenmmin ei kehtaa esitellä karvalakkia....

Posted: 10.12.2007 21:36
by Tony
Vika käynnistyksen estossa joka temppuilee. Tai itellä temppuilee vara-avaimella juuri tuolleen. Onko vika sitten avaimessa vai lukupuolassa???

1. Se on sellainen hieno ominaisuus, jota voit sitten hyödyntää kun vw hyytyy tienposkeen. näkeepähän missä golffi sitten on ;)

2. Ne taitaa olla turvavyön kiristimen patruunoita, jos en nyt ihan väärässä ole.

3. avaat konepellin ja irroittelet ensin maskista muutaman ruuvin irti. Sitten pääset käsiksi jo paljon helpommin ajovaloihin. Valot taitaa olla 4 ruuvilla kiinni.

4. Itse laittaisin erillisellä kytkimellä. Mielipide kysymys!!

Posted: 11.12.2007 6:18
by maastis
kiitti paljon!
siis onko tossa karvalakkimallissaki varkaudenesto? oho
mistäs tota avain hommaa kannattais ruveta selvittään? mitä sille voi tehdä? toisessa avaimessa punainen täplä toisessa ei mitä eroa? täplätön toimii paremmin...

Posted: 11.12.2007 17:41
by Tony
sama homma!! täplätön toimii paremmin.....

Posted: 12.12.2007 21:33
by jh79
Oma golffi lähti aikanaan käyntiin kun paukautti kojelautaan kämmenellä jos ei meinannu käynnistyksen eston toimimattomuuden vuoksi lähtä käyntiin. Voi olla vaan luulo, mut kannattaa kokeilla jos ei meinaa käynnistyä :)

Posted: 1.6.2009 21:38
by janoinenlohi
Ilmeisesti se on -94 Passatissani vastaava käynnistyksenesto -vika. Virtalukon pohja on vaihdettu. Virrat tulee mittaristoon ku paukauttaa kojelautaa ku vanhaa telsua. Paljonko tuota pitää purkaa että saa tuon varkaudeneston esiin kaivettua? Niin autossa on se alkuperäinen hälytin. Saapiko ti-mies itse kolvattua kuntoon?

Posted: 2.6.2009 9:53
by vwismowv
Minulla on IV-koppanen jossa oli häikkää ajonestossa. Välillä sitä että ei tunnista avainta ja saa useaman kerran starttailla. Minulla ajonesto oli myös hidas eli jouduin hehkuttamaan muutaman sekuntin ennen kuin ajonesto kytkeytyi pois päältä (hehku oli nopeampi kuin ajonesto). Vika korjaantui kun purin ratin, airbagin ja ym osat pois ja puhdistin kaikki liittimet virtalukon lähettyviltä. Enää ei tarvitse hehkutella vaan suoraan sisään ja käyntiin.

Posted: 12.6.2009 21:35
by moy
jh79 wrote:Oma golffi lähti aikanaan käyntiin kun paukautti kojelautaan kämmenellä jos ei meinannu käynnistyksen eston toimimattomuuden vuoksi lähtä käyntiin. Voi olla vaan luulo, mut kannattaa kokeilla jos ei meinaa käynnistyä :)
Yhdessä G3:ssa taisi olla ongelmana joku käynnistykseneston lähettyvillä oleva (iso?) johtoliitin, joka oli itsestään lähes irronnut. Todennäköisesti myös samalla hapettunutkin.. Jossain kojelaudan uumenissa se oli, kuskin puolelta pääsi kai alakautta käsiksi.
Ympäripyöreesti ilmaistu, mutta ongelma ilmeni pitkälle juuri tuolla tavalla, ettei lähtenyt käyntiin ja/tai sammui kesken ajon eikä käynnistynyt heti sen jälkeen.

Posted: 15.6.2009 10:37
by juhak
janoinenlohi wrote:Ilmeisesti se on -94 Passatissani vastaava käynnistyksenesto -vika. Virtalukon pohja on vaihdettu. Virrat tulee mittaristoon ku paukauttaa kojelautaa ku vanhaa telsua. Paljonko tuota pitää purkaa että saa tuon varkaudeneston esiin kaivettua? Niin autossa on se alkuperäinen hälytin. Saapiko ti-mies itse kolvattua kuntoon?
Vastaava murhe oli omassanikin. Ajoneston boksi oli kojelaudan alla vasemmassa kulmassa.
Musta muovilaatikko kiinni kahdella ruuvilla. Ylempi ruuvi oli aika ikävä irroittaa. Kojelaudan päähän tulevan suuttimen putki tulee tielle. putken kampeaminen irti suuttimesta helpotti hommaa.
Boksin piirilevyltä lämmittelin juotokset pienellä kolvilla. Boksi sisältää 4 pientä relettä. Kun johdot on irti, ei startti edes yritä toimia. Omastani ongelmat poistuivat juotosten läpikäymisen jälkeen. Boksin kiinnitin takaisin paikoilleen nippusiteillä.
Helpompi irroittaa seuraavalla kerralla...