Page 1 of 1
Golf 3 käyntivaikeudet
Posted: 23.12.2007 22:21
by JKaunisto
Ja ongelmatsen kun eivät ota loppuakseen. Ongelma olisi seuraavanlainen: ennen tyhjäkäynnillä kierrokset olivat n. 850-900, ja nykyään ne pyörii siinä 1000-1100 kiekkaa minuutissa, ja tuon lisäksi auto "yskii" koko ajan tyhjäkäynnillä. Kun kiekat nousee yli 1500, niin käynti on kuin ei vikaa olisikaan, mutta taas kun päästää tyhjäkäynnille, niin auto rupeaa kuulostamaan siltä että se yrittäisi olla Harley-Davidson, eli tärisee, ja paukkuu.
Esim. moottoritieajon jälkeen kun sammuttaa auton, niin auton peräpäässä tuoksuu palanut kumi, tai jokin sen tapainen tuoksu, ja sen olen paikallistanut että haju lähtee pakoputkesta. Tämän ongelman kanssa samaan aikaan on ilmennyt se, että kun ottaa avaimet pois virtalukosta, niin lukko ei naksahda, vaan avaimilla täytyy auttaa hieman että saa sitten sen lukon toimimaan niinkuin pitäisi.
Sytytyspuolen osat on kaikki uusittu n. kuukausi takaperin, mutta ei olisi ensmäinen kerta kun saan kaupasta valmiiksi viallisen osan. Joten jos pienintäkään hajua on mikä voisi olla, niin auttamaan ihmeessä, ja koneena on 1,8 AAM.
Voin myös konehuoneen ja pakoputken päästä nauhoittaa sitä tyhjäkäynnin ääntä, niin saa hieman paremman selvyyden että millaista se on.
Posted: 24.12.2007 0:46
by Tero Häkli
kato se imusarjan ja ykspisteräkijän kumijalka ja siitä vierestä lähtevä alipaineletku mikä menee jarrutehostimelle että ne on ehjiä... se letku usei menee siitä imusarjan päästä alapuolelta sen mutkan kohdilta......
Posted: 24.12.2007 9:30
by Clayman
Musta toi viittais vähän siihen, että kone luulee olevansa kylmä -> nostaa kierroksia, käy rikkaalla eli paukkuu poksuu = röpöttää.
Viekö ainetta kuinka raakasti?
Mäkin olen muuten moittinyt jonkinlaista kuminkäryä ajon jälkeen jostain peräpäästä päin. Ei oo vielä ilmenny mitään se kummempaa.
Posted: 24.12.2007 10:47
by jmr
Mullakin on joskus haissut kuminkäry vasemman takarenkaan luona.
Posted: 24.12.2007 11:31
by Tero Paalanen
Tuntus tuo kuminkäry olevan ominaisuus eikä mikään vika

Posted: 24.12.2007 13:54
by jukkis
Olen itsekin tuon kuminkäryn ajon jälkeen huomannut. Auto kyllä pelittää ihan hyvin

Posted: 24.12.2007 21:04
by maastis
kumin käryä myös täällä... ei vikoja (ainakaan vielä)

Posted: 24.12.2007 23:30
by Lahtola
Ilmeneekö kenelläkään neloskoppasessa kuminkäryä? Reilu kuukauden omistanut IV-farkun ja huomannut samoja oireita.. kaupunkiajossa ei mutta isommalla tiellä ajelun jälkeen kyllä.
Posted: 24.12.2007 23:52
by MIKU
Olen kans huomannu 4 koppasesta ton kumi käryn.
Posted: 25.12.2007 0:46
by JKaunisto
Kiitoksia vastauksist, ja hieman päivitystä tilanteeseen. Eli kun tuo kuminkäry alkoi, niin muutamaa päivää ennen sitä alkoi vasemman takapyörän laakeri huutamaan. Mahtaako olla yhteyttä? Ja tuo ruiskuhässäkän ja imusarjan välinen kumilaippa on vaihdettu pari viikkoa takaperin, ja ne letkut katsoin läpi ja vuotoja en löytänyt. Jos auttaa mitään, niin ensin tuo paukahtelu oli satunnaista(eli n. kerran minuutin aikana) ja nyt se kuuluu aina kun kone pyörähtää kierroksen, eli se kierros siis päättyy pieneen pamahdukseen. Omituisin asia mitä olen nyt huomannut, niin moottoriäänet ovat vaimentuneet huomattavasti, ja esim. liikennevaloissa seistessä autosta ei huomaa onko se käynnissä muuten kuin sen paukkeen ja tärinän perusteella
Nyt alkaa jo ideat loppumaan totaalisesti, ja seuraava homma on että katsotaan auttaako koko moottorin vaihtaminen mitään, ja jos ei auta niin auto vaihtuu ja merkki on joku muu kuin Vw..katsoo jos viat loppuisi sihen.
Posted: 25.12.2007 9:43
by H80K
Olen myös huomannut oman neloskoppasen farkun vasemman takarenkaan kohdalla kumin käryä ajon jälkeen.
Posted: 25.12.2007 9:53
by Clayman
Mä kyllä nyt kattelisin mitä vag-com:illa on kerrottavaa. Vikakoodit eka ja sitten kattoo, että mitä se kertoo koneen lämpötilaksi.
Voisko tuo joku venttiilivika olla? Kulkeeko se kuitenkin normaalisti?
Posted: 25.12.2007 23:41
by Tero Tanninen
Mä en ole huomannu mitään kumin kätyä. Varmaan ajettu jo niin paljon et kumit? palanu pois..

Tai sit on jotain vikaa.

Posted: 26.12.2007 11:15
by Clayman
^Kuulostaa huolestuttavalta

Posted: 2.1.2008 9:44
by JKaunisto
Juu vikaa löytyi, ensinnäkin se vajaa kuukauden ikäinen Mätänetin kumijalka ruiskun ja imusarjan välissä oli loistavassa kunnossa..lähemmäs vartin sitä tutkiskelin mutta ei löytynyt kohtaa missä ei olisi halkeamaa ollut. Kaikista halkeamista jännin oli sen kumijalan juuressa, eli siinä kohtaa jossa se kavennus liittyy siihen imusarjaan kiinni tulevaan laippaan. Se oli sen näköinen että olisi mattoveitsellä vedetty sitä juurta pitkin auki, ja ne puoliskot olikin toisissaan kiinni n. 3 mm matkalta
Elikkä tuon kumijalan vaihto auttoi tuohon tyhjäkäyntihässäkkään, ja käynti tasaantui hieman vielä lisää kun vaihdoin nurkissa pyörineet Boschin sytytystulpat nykyisten Championien tilalle.
Kiitoksia vastauksist, ja jos jotakuta kiinnostaa jatkaa tietovisaa, niin mihin menee lämppärin moottorilta se ruskea johto? Sekä miten sen koko moottorin saa purettua palasiin, kun pitäisi hiilet vaihtaa ja mieluummin sen tekis kotona lämpimässä kuin tuolla pihalla

Posted: 3.1.2008 9:39
by JKaunisto
Ja ei..hetkenhän se toimis, mutta taas samaa häikkää. Tarkalleen ottaen toi siis käy tyhjäkäyntiä kolmella pytyllä, ja kun kierroksii nostaa niin neljäskin lähtee mukaan. Nyt alkaa tosiaan jo loppua ideat kun lähes kaikki on katottu läpi. Ainoa mitä melkeenpä ei oo tehty, on koneen aukasu atomeiks. Joten olisikohan tuol rautamöhkäleen uumenissa jotain vikaa, vai onkohan se taas joku pieni mitätön homma mist kaikki johtuu.
Posted: 25.1.2008 23:04
by Nixu
Täälläkin havaittu kuminkäryä vasemman takapyörän luota
Onpa mystinen "ominaisuus"...
Posted: 25.1.2008 23:19
by Kimmo H.
JKaunisto wrote:Juu vikaa löytyi, ensinnäkin se vajaa kuukauden ikäinen Mätänetin kumijalka ruiskun ja imusarjan välissä oli loistavassa kunnossa..lähemmäs vartin sitä tutkiskelin mutta ei löytynyt kohtaa missä ei olisi halkeamaa ollut.
Mielenkiintoista, itsellä meni Motonetin kaasarin kumilaippa vuodessa kakkosgolfissa
tähän kuntoon.