Ei ihan passatti (ei edes volkkareita kaikki

), mutta muutama esimerkki:
Aikoinaan Datsuni hukkasi nestettä ja ihmettelin kummasti mistä nesteet pääsee pihalle.
Vuotokohtaa ei löytynyt, kunnes....
Yhtenä päivänä, kun olin tulossa kotiin koulusta, pukkas nesteet höyryn muodossa
ulos koneesta (ja allekirjoittaneelta voimasanoja suusta).
Kun kone purettiin, löytyi vuotokohta: vesipumpun laakeri pullahtanut pikkasen
ulos ja nesteet pääsi laakerin rasvareiän kautta ulos. Ja tämän huomasi vasta kun
otin vesipumpun hihnapyörän irti, hihnapyörä kun oli rasvareiän päällä.
Samasta Datsunista petti myös lämppärin kenno, hiushalkeama letkuliittimen vieressä.
Igorissa (Lada 2107) lämppärin säädin petti ajon aikana, ensin vähän tiputtaen, sitten kunnolla
tuli nesteet höyryn ja nesteen muodossa ulos, autoon sisälle lattialle, pelkääjän puolella.

Onneksi olin parin korttelin päässä koti pihasta, joten kurvailin kotia Ace Ventura tyyliin, pää ikkunasta ulkona.
Vaihdettuani säätöventtillin, tutkin samalla rikkoutuneen ja oli tosiaan syöpynyt sisältä.
Ja valuma jäljistä päättelin, että oli vuotanut pikkasen jo jonkin aikaa.
Vanhemmassa portterissani (T3) petti taas paisuntasäiliö, pohjassa halkeama.
Joten vuoto paikkoja voi olla paljon, nämä nyt on omalle kohdalle sattunut.