Page 1 of 1
RVS ja vastaavat aineet?
Posted: 10.1.2008 9:29
by Ari-Matti Aho
Onko kenelläkään kokemuksia noista? RVS:ää on ainakin kehuttu esim. Ffp:llä.
http://www.rvs.fi/
Posted: 10.1.2008 9:47
by Clayman
Moon pistäny RVS:ää koneeseen ja lootaan.
En tiiä oliko hyötyä. Ei ainakaan huonommaksi mennyt. Persdyno väittää, että olis tullu pari hv:tä ja nm:ä lissee, mutta saattaa olla korvien välissä tuo vaikutus.
Moottorin käynnistäkään tiedä sanoa mitään, kun vesipumpun kolina peitti normi käyntiäänet sillon kun tuota kokeilin.
Kulutus ei oo tainnu muuttua mihkää, eikä vaihteiston toiminnassakaan oo huomannut eroa. Pitäis joskus kattoo täyttöpropun kautta vitosen rattaita, että onko niihin muodostunut jotain silminhavaittavaa pintaa.
Posted: 10.1.2008 13:21
by Kimmo H.
Tuollaista voisi heittää satsin omaankin autoon vaikka tuossa kevään korvilla. Kannattaisikohan pyöräyttää ennen tuon laittamista Fortet tms. koneessa niin saisi kaikki paskat ensin pois ennen kuin rupeaa kalvopintoja laittamaan?
Posted: 10.1.2008 13:37
by Tero Häkli
X-1R :ää oon laatikkoon laittanu ko piti ääntä ja ainaki vaihteiston meteli häipy

aika tatinaa

Posted: 10.1.2008 14:15
by Kimmo H.
Mitä?!? Eikai VAG-laatikot mitään ääntä pidä

Posted: 10.1.2008 14:35
by Tero Häkli
juuei... kerrasta on kyl itellä ainaki räjähtäny 2 laatikkoa

8v gti:stä ja tosta kiposta

toivottavasti ei kolmatta tarvi boraan vaihtaa

"onneks" kytkin alkaa luistaa ko saa vähä autoo toimii

joku paikka aina toimii sulakkeena... pian jos saa kytkime pitämään ni saa vaan arvailla mistä lesahtaa

Posted: 10.1.2008 16:54
by hb81
Kannattaisikohan pyöräyttää ennen tuon laittamista Fortet tms. koneessa niin saisi kaikki paskat ensin pois ennen kuin rupeaa kalvopintoja laittamaan?
Joo suositeltavaa olis poistaa paskat jollain siihen tarkoitetulla aineella.
Ja käsittely aikana koneessa olisi hyvä olla jotkin ei niin suojaavat mineraali öljyt. (en tiedä miten uudet autot tykkää moisista koneissaan.)
Jos kunnon öljyt laittaa ni ne suojaa konetta niin hyvin ettei rvs pääse tarttumaan kunnolla koneen pintoihin.
Itse tein kakkoseen näin:
Otin vanhat öljyt pois ja tilalle jotkin halvat mineraali öljyt.
Mineraali öljyjen sekaan moottorin putsaus aineet ja joutokäyntiä ohjeen mukaan.
Öljyt pois koneesta (oli aikamoista skeidaa mitä tuli ja ihan vesi muodossa se öljy)
Suodattimen vaihto ja uudet mineraali öljyt koneeseen ja RVS aineet sekaan ohjeiden mukaisesti.
Sitte ajoa niin monta kilsaa suurinpiirtein mitä ohjeissa sanottiin ja öljyt pois.
Sen jälkee suodattimen vaihto ja kunnon öljyt koneeseen ja laitoin vielä toisen satsin rvs koneeseen.
Oisko ohjeistuksesa ollut että 2-3 käsittelyä olisi se optimaalinen.
Posted: 9.11.2011 11:47
by Ari-Matti Aho
Onko uusia kokemuksia ko. käsittelystä? Harkitsen Passattiin moista...
Posted: 9.11.2011 15:42
by Liekkis
Itse olen RVS käsittelyn tehnyt omaan 1.8T pasuunaan öljypumpun vaihdon yhteydessä. Öljypaineen valoa vilautti kerran tyhjäkäynnillä niin päätin samantien vaihtaa pumpun sekä huuhdella järjestelmän.
Homman toteutin siten että:
-Vanhan öljyn sekaan fortet (korotettua joutokäyntiä 10-15min) ja sen jälkeen öljyt pihalle.
-Öljypumpun vaihto + öljypohjan puhdistus. Eipä olisi uskonut minkälaisia mällejä sieltä pohjalta löytää... Sihti näytti pintapuolisesti puhtaalta mutta pumpussa oli hieman väljää.
-Uudet öljyt RVS lisäaineen kanssa pyörimään ja nyt alkaa olla se 3000km täynnä ajoa näillä. RVS ohjekirja suosittelee uusimaan käsittelyn 3000km päästä ensimmäisen kerran jälkeen mutta taidan jättää tekemättä

Kone kuitenkin toimii hienosti.
Kokemuksena moottori tyhjäkäynti tuntuu nätimmältä + venttiilit ei ole naputellut ollenkaan (toki Rovaniemellä pakkasta ollut n. -4C tähän mennessä)
Polttoaineen kulutus on mielestäni pysynyt aika samana eikä tehoakaan ole kyllä mitenkään huomattavasti tullut lisää. Rallattavaa ketjunkiristäjää tuo ihmeaine ei kuitenkaan korjannut joten se on tällä hetkellä vielä vaihtolistalla...
Lähinnä tein tuon RVS käsittelyn ennaltaehkäisevänä kun sitä öljypainevaloa kerran minulle auto esitteli. Mitään muuta "vikaa" tuon ketjunkirisimen lisäksi moottorissa ei ole ollut
