Page 1 of 4
Muita motoristeja foorumilla? tai kiinnostuneita mopoista.
Posted: 6.2.2008 22:13
by Mika-Matti Mattila
No niin yleisön pyynnöstä perustetaan oma osio tällekin. Ite tuli pyörä hankittua 3 vuotta sitten työkaverin painostuksesta ja cabrio Golffi meni vaihtoon ja tilalle tuli vuoden -98 Honda VTR 1000F Fire storm. Aiempina kesinä tuli n. 5000km/kesä mutta viimekesän ajelut jäi vähille taloprojektin takia mutta kyllä pyörää piti silti ulkoiluttaa silloin kun kerkes. Yleensä oma mopo on talvet ollu palasina ja viime talvena tuli tuo trumpan roulette green väri päälle. Edellisvuoden veronpalautukset tuli sijotettua noihin hiilikuituvaimentimiin sekä suutin satsiin. Ite oon tykännyt V2:sen äänistä ja siitä että lähtee vääntämään jo pienemmiltä kierroksilta eikä ajoasento ole turhan ahdas.
http://i123.photobucket.com/albums/o291 ... 007083.jpg
http://i123.photobucket.com/albums/o291 ... 007084.jpg
http://i123.photobucket.com/albums/o291 ... VTR002.jpg
Posted: 7.2.2008 11:04
by shoebox
On kyllä siisti peli, muuta ei voi sanoa!

Itsekin oon tykästyny tuohon V2:n soundiin, joutuu ihan vakavasti harkitsemaan..Toisaalta, ekaksi "isoksi" pyöräksi olisi järkevämpi joku 600cc naku-pyörä, ettei heti mitään kevyttä ja tehokassa "RR"-mallia.

Mutta, pitää ensin tuo Golffi hukata ja halvempaa autoa kehiin, niin sitten katsellaan liikkeitä, mitkä myyvät mopoja.
Kypärä tuli tosiaan jo messuilta viime vkl:na ostettua, että alkuun on päästy.

Posted: 7.2.2008 20:24
by Mika-Matti Mattila
Juu itellä oli eka "isompi" pyörä vuoden -77 Honda CB 500 K jolla pari kesää tuli ajeltua sähkövikojen ja kaasariongelmien kanssa tapellen. Hiljattain kolahti postin mukana Duellin katalooki ja kettelin et AGVltä olis suht siistejä kypäriä tarjolla, tosin paikallisen mopoliikkeen ikkunas on näytillä hiilikuitukypärä mutta kun hinta taitaa olla lähempänä 500€ niin pistää vie harkitsemaan.
Posted: 7.2.2008 22:32
by Nixu
Meille hommattiin kesällä 2006 ensimmäiseksi "isoksi" pyöräksi Kawasaki Zx6R Ninja vm 2001.Eli 600cc kyykky sportti.Valmiina oli jo Micronin slipari elikkäs tehopönttö,suutinsarjat ja filtteri.Vielä laittelin minivilkut,leditakavalon,tuplakupla plexin ja kilpitelineen niin alkoi olemaan mieleinen

Tehoa on vakioon n.10hp enemmän,mutta tehokäyrä penkissä on paljon tasaisempi,eli lähinnä kiihtyy ja vetää paremmin kuin vakio.Ja hyvä on ajaa
Tallissa odottaa hiilikuitu Hugger ja undertray asennusta

Posted: 7.2.2008 23:49
by Pasi Häkli
Komeita mopedeita, täytyy sanoa. Ite oon tässä joka päivä kuumeisesti selaillut nettimotoa ja alan lehtiä.
Mitäs mieltä olette, mahtaako noin paljon ajettu pyörä olla jo melkolailla tiensä päässä. Vai onko noissa sama juttu että hyvin huollettuna ei tunnu missään. Tosin jälleenmyyntiä ajatellen, voi olla pirun vaikee päästä eroon, jos ite ajaa tohon vaikka vielä 20tkm lisää.
Kawasaki ZX Ninja -6R 1998
Yks toinen vaihtoehto olis tällainen:
Honda CBR 900 RR Fireblade 1997
Tosta soittelin tänään ja kyselin, on kuulemma tuontipyörä, verot maksettu ja kilvissä, eikä muutenkaan hassumpi mitä sitä nyt kävin kerran jo katsomassa.
Mitäs mieltä mopomiehet on näistä vaihtoehdoista, sana on todellakin vapaa. Jotain muitakin sporttipyöriä saa ehdottaa, hintaluokka taitaa olla max 5000€, pari saturaista toki saa heittää.
Posted: 8.2.2008 1:43
by shoebox
Itse kattellu hieman hillitympiä sekä ulkonäöltään että tehoiltaan..Muutama malli, mitkä nyt on kiikarissa on Honda CB Hornet 600cc, Kawasaki Z 750, Suzuki GSR ja Yamahan joku FZ-n tai FZ-s tai Fazer-mallit 600cc..Tuossa on nyt jotain mitä oon kattellu..Voin heitellä noista kuviakin huomenna..Pyörämiehet saa tosiaan sit kommentoida! Nyt teillä on hyvä mahdollisuus vaikuttaa ja järkevöittää ainakin Pasin ja mun pyörän hankintaa.
Itsellä hintaluokka myös tuossa n. 5000€, mutta jos autokaupat menee hyvin, niin saatta nousta jopa 7000-8000€:n, katsoo nyt..Tolla 5000€:lla ei siis osteta noista ylemmistä ainakaan Kawaa eikä Suzukia, mutta pitää nyt katsoa rauhassa pitkin kevättä.
Tossa olis just "mun" pyörä, ja vielä paikallinen, mutta ei oo tollasia rahoja.
www.nettimoto.com/564474
Sai muuten joku sopivasti ilmaista mainosta..Vaikka ei tää nyt just näytä olevankaan niitä kaikkein aktiivisimpien pyöräharrastajien palstoja..

Posted: 8.2.2008 7:26
by Pasi Häkli
Joo itseä miellyttää just tollanen katettu katupyörä. Nuo Hornet tyyppiset katteettomat ei ihan mun silmään istu, toki hienoja ovat nekin.
Posted: 8.2.2008 10:35
by Nixu
Saa ton munkin pyörän ostaa
myyty!
Posted: 8.2.2008 20:18
by Mika-Matti Mattila
Pasi Häkli wrote:Komeita mopedeita, täytyy sanoa. Ite oon tässä joka päivä kuumeisesti selaillut nettimotoa ja alan lehtiä.
Mitäs mieltä olette, mahtaako noin paljon ajettu pyörä olla jo melkolailla tiensä päässä. Vai onko noissa sama juttu että hyvin huollettuna ei tunnu missään. Tosin jälleenmyyntiä ajatellen, voi olla pirun vaikee päästä eroon, jos ite ajaa tohon vaikka vielä 20tkm lisää.
Kawasaki ZX Ninja -6R 1998
Yks toinen vaihtoehto olis tällainen:
Honda CBR 900 RR Fireblade 1997
Tosta soittelin tänään ja kyselin, on kuulemma tuontipyörä, verot maksettu ja kilvissä, eikä muutenkaan hassumpi mitä sitä nyt kävin kerran jo katsomassa.
Mitäs mieltä mopomiehet on näistä vaihtoehdoista, sana on todellakin vapaa. Jotain muitakin sporttipyöriä saa ehdottaa, hintaluokka taitaa olla max 5000€, pari saturaista toki saa heittää.
Kovasti oli tolla kawalla kelkottu meneen, onko tietoo onko koneeseen mitään tehty? Itse kyllä kallistuisin tuohon 900 RRään mutta tuo kyseinen putiikki missä mopo on kaupan on ehkä hieman kyseenalainen palvelun suhteen. Ite poikkesin ko. paikassa viime keväänä kaks kertaa, ENSIMMÄISEN JA VIIMESEN. Noi saksantuonti pyörät on yleensä kuristettu suomimalleihin verrattuna. Oma veturi on kans saksasta tuotu ,mutta suutinsarjan asennuksen yhteydes lähti imukurkuista ylimääräset alumiininkappaleet pois.
Eikös tässä olisi sopiva vaihtoehto
www.nettimoto.com/564791
Posted: 8.2.2008 22:26
by Pasi Häkli
Joo täytyy sanoo tosta länsipyörästä, että omistaja on melko omalaatunen tyyppi, siitä ei oikeen osaa sanoo juuta eikä jaata. Oon siellä ennenkin asioinut, ja tiedän että ukko jakaa mielipiteitä.
Ei oo tosta kawasta vielä sen enempää tietoa. Työkaveri on kyseisen liikkeen kanssa melko usein tekemisissä, niin se sano että voi vilkasta sitä pyörää kun siellä seuraavan kerran käy, että millanen se on. Melkein kyllä jo poissuljin sen, kilsojen takia voi olla mahdotonta saada sitä sitten myytyä eteenpäin, varsinkin kun itsekin niitä siihen rullailee vielä lisää.
Ei suo suzukikaan paha vaihtoehto ole, tuo väritys nyt ei ainakaan oikeen kolahtanut, mutta täytyy jatkaa katsomista. Valinnanvaraa tuntuu kyllä olevan.
Tämäkin kiehtoisi vähän, mutta mistä noista sitten tietää että millasia vehkeitä oikeen ovat, italian tuontipyöriä näyttäisi olevan ja tallinnassa sijaitsee.
Posted: 8.2.2008 23:39
by Mika-Matti Mattila
No ei muuta kun viron reissua suunnitteleen.

Näyttäs olevan kovasti valikoimaa tuossa liikkeessä... Juu ja työkaveri osas kehua länsipyörästä että se omistajan poika joka sie kans hääräilee niin olis huollossa olleita pyöriä käyny "koeajamassa" lunastuskuntoon... Ite olen poris mopoasioissa käyny suizamanilla ja motoxilla, mutta kun pyörä lepää talvet kotopuoles niin Virroilta Pihlajamäeltä tulee poikettua hakeen osia mitä talven aikana tulee vaihdettua.
Posted: 10.2.2008 16:00
by Pasi Häkli
Tämäkin on mielestäni tosi asiallisen oloinen.. Vaikka onkin 2 kilpinen.
Honda CBR 600 1999
Posted: 10.2.2008 20:25
by Osku.T
on mulla ollu PV JA MONKEY JA ÄRRÄ SUZUKI JA 50CC CROSSI

Posted: 10.2.2008 21:44
by Mika-Matti Mattila
Pasi Häkli wrote:Tämäkin on mielestäni tosi asiallisen oloinen.. Vaikka onkin 2 kilpinen.
Honda CBR 600 1999
Aikas tyylikkään näkönen Honda! Ja jos tuo on löytynyt aikoinaan AVK:n laatuvaihdokeista niin tietääkseni jos on pahasti kipattu rungosta täytyy olla mittauspöytäkirja (tietääkseni) ennen ku vie kilvitettäväksi.
osku on mullakin ollu Honda Monkey, Tunturi Tiger, Honda Rebel 125 ja Honda XL125R. Ja sitte nuo isolohkopelit CB 500cc ja tuo VeTuRi.

Posted: 10.2.2008 22:36
by Pasi Häkli
Mun mielestä ne rungon mittaukset vaaditaan nykyään aina jos on kolaroitu pyörä.
Posted: 10.2.2008 22:37
by makevw
Kiinnostusta vähä on, onneksi ei o vielä korttia. Muutenki on jo noita kalliita harrastuksia kertynyt. Mutta tänään viimeksi tuli "pöristeltyä" 500cc jääspeedway Jawalla. Metanolia imee kivasti ja vääntöö niinku isommassakin kylässä. Hirvittää vaa vähä ajella ku ei o jarrui ollenkaan, eikä voi kääntyä kunnolla kuin oikelle puolelle. Kaveri sillä kyllä päästelee menee kovastikki. Sellasta "piha päristelyä" meillä.
Posted: 10.2.2008 22:55
by Mika-Matti Mattila
Pasi Häkli wrote:Mun mielestä ne rungon mittaukset vaaditaan nykyään aina jos on kolaroitu pyörä.
Eikös AVK:n kupongissa on maininta sitä että vaaditaanko sitä mittausta. Muistelen et joskus Pirkkalan AVKlla poiketessa kattelin yhtä autokoulun vanhaa pyöraa joka oli kyljellä käyny niin kevyesti et oli vaan kattet naarmuilla niin ei ollu mainintaa rungon tarkistuttamisesta.
Tiedä ny sitte tämän harrastuksen kalliudesta. Omas mopos Pohjolan ympärivuotinen liikennevakuutus ja kasko kustantaa about 570€/vuosi. Pyörän vakuututuksissa kannatta kilpailuttaa, itellä putos vakuutusmaksu yli puolella ku vaihto ifistä pohjolaan.
Posted: 11.2.2008 15:20
by shoebox
AIJAI! Nyt kun sais Golfin myytyä.
http://www.kuvamp.fi/moottoripyorat/kawasaki/index.html
Mutta katsoo nyt..Tuo ei ois ainakaan paha, vai mitä mieltä.?
Posted: 11.2.2008 16:13
by Mika-Matti Mattila
No en tie... omaa silmää ei tuo kawa miellytä. Ennemminkin tämä
http://www.moto-seinajoki.fi/product_in ... _id=365513 En tarkota värin perusteella

,vaan et kolmipyttysestäkin lähtee hyvät väännöt ja äänet.
Posted: 11.2.2008 16:20
by shoebox
No ei tuokaan paha olisi.

Toisaalta taas voi olla hyvinkin erilainen..Painoa reilusti vähemmän ja tehoa vielä enemmän..Toisaalta taas pienempi mylly..Mitäs nuo nyt sit vaikuttaa.

Omaan silmään käy kyllä molemmat, mutta tuossa ekassakin hintaa jo hieman liikaa..Voi voi..Kauhea kuume kyllä!

Posted: 11.2.2008 22:07
by Mika-Matti Mattila
Kovasti ne on ylistäny Bikes ja MP-maailmas tuon Trumpan uutta 675 konetta. Moto Seinäjoelta piti ite alkuun katella 955i speed triplee mut olis silloin pitäny saada cabrio heti hukattua.
Posted: 12.2.2008 17:39
by Mika-Matti Mattila
Tuli tänään tämän vuoden eka motoristikin nähtyä Nakkilan kylällä! ZX-? Kawalla näytti kaveri liikentees olevan.
Posted: 12.2.2008 17:45
by oj
Syksyllä kortin ajaneena vähän pyöränosto kiinnostaa ja kiikarissa onkin Saksanmaa ja BMW F800 ST.... Saas nähdä miten tässä kevään myötä käy.
Posted: 13.2.2008 18:39
by Mika-Matti Mattila
Näytti olevan tuo BMW oikein remmivedolla (ainakin 2007 malli) eli hiljainen ja huoleton toisiovälitys. Ite tuli silloin 16 kesäsenä kevarikortti suoritettua niin ei oo enään tarvinnu ku vaan odottaa et ikää tulee tarpeeks isomilla pyörillä ajelua varten. Tai siis... taisin olla vie 19v. kun tolla 500CBllä tuli Parkanon raittia mitattua ja tehoo tuos oli julmat 34kW vaikka maksimiteho mitä sen ikäsenä sais ajaa on 25 kW.
Posted: 13.2.2008 22:16
by Pasi Häkli
Tänään sai taas mopokuume uusia ulottuvuuksia kun käytiin kattomassa moottoripyöräpurkaamolla pyöriä. Esimerkiksi 2003 mallinen CBR 600F noin 22tkm ajettuna vaan 5500€, ja pyörä oli jo melkein valmiiksi kunnostettu. Ite tarvis toinen sivukate maalata ja teippauttaa. Hemmetti kun tekis mieli hakee heti pois, mutta ei sitä vaan vielä oikeen raaskisi kun ei oo korttiakaan vielä.
Posted: 15.2.2008 22:09
by Mika-Matti Mattila
Eihän Pasi sitä pyörää kortilla ajeta...

No ihan kohtuu hintaselta tuo CBR kulostaa vaikka vähä töitä vie oliski. Ite joskus tiedustelin paljoko VTRän sivukate maksa niin hinta oli muistakseni 400€.
Tuli siinä äsken laitettua mopediin pienemmät suuttimet ja normi ilmansuodatin, kun kaveri kehu aikoja sitten jo että VeTuRia ei saa kunnolla pelaan vapaavirtaussuodattimella, mutta kokellahan sitä tietty piti et pitääkö paikkansa. Tietääkseni alipainekaasareille ei tule tarpeeksi imua vaparin kanssa. Kävi nyt ainakin nätimmin tuhjäkäyntiä eikä veto päällä ruvennu rykiin 8000 jälkeen. Pitihän sitä tietty pihas pieni testilenkki heittä. Osaa japanin pojat olla pieniräpyläisiä jätkiä kun siihen ilmansuodatinkoteloonkin tulee 7 letkua ja niin pirun ahtais paikois.
On muuten uusien pyörien hinnat ihan kohdalla täs puljus.
http://www.ee-speed.com/ Ja saa näköjään viime ja edellisenkin vuoden malleja joistain pyöristä.
Posted: 16.2.2008 19:38
by Nixu
Mika-Matti Mattila wrote:
On muuten uusien pyörien hinnat ihan kohdalla täs puljus.
http://www.ee-speed.com/ Ja saa näköjään viime ja edellisenkin vuoden malleja joistain pyöristä.
On ihan pätevä pulju ja avasi oikein kunnon liikkeen juuri tähän Hyvinkäälle!
Muistaakseni viimevuosina myynyt selvästi eniten pyöriä suomessa.Kaveri osti viime kesänä uuden 1000 Gsx-R:än tuolta ja hinta n.2000e halvempi kuin missään muualla

Posted: 16.2.2008 21:30
by Mika-Matti Mattila
Juu näytti netis olevien kuvien perusteella olevan aikas iso pulju kyseessä. Ja joistain pyöristä oli vie 2006 vuoden malleja tarjolla.
Pasi: Tossa kun koiran kans käytiin käveleen Nakkilan pyörän ja mopon ohi niin oli siellä tämmönen peli kaupan
http://www.motopalsta.com/kauppiaat/Nak ... /0/68371/0 (samalla tuli ajokamppeita ihailtua lasin takaa). Olis ainakin kilsat kohdalla.
Posted: 17.2.2008 10:54
by Pasi Häkli
No kilsat on kohdallaan joo, mutta hinta ja pyörän vuosimalli ei kyllä kohtaa. Tolla 5600 eurolla saa melkein 5 vuotta uudempiakin. Alkaa vaan tollanen 95 mallinen pyörä näyttämään vanhalta omissa silmissä.
Posted: 17.2.2008 21:38
by Mika-Matti Mattila
Juu ja jos en kauheen vääräs ole niin tuo suikka taitaa olla ilma/öljy jäähdytteinen.
Posted: 25.2.2008 9:33
by Kale
Perjantaina meni joku CBR ohi Vantaalla kun töistä ajelin pois. Olikin ihan aurinkoista ja kuivaa niin miksei jo aloittaa ajokausi.
Posted: 25.2.2008 10:28
by shoebox
Menis tuo Golpero nyt kaupaks, niin vois alkaa sitä pyörää kattelee..Polttelis jo kovasti..

Posted: 25.2.2008 12:20
by Pasi Häkli
Emäntä sai mut ylipuhuttua. Jätetään se pyörän osto ensi kesään, keskitytään nyt vaikka tuohon passatin virittelemiseen

Kortin taidan ajaa jo tänä kesänä kuitenkin.
Posted: 25.2.2008 13:37
by JannePee
Pasi Häkli wrote:Emäntä sai mut ylipuhuttua. Jätetään se pyörän osto ensi kesään, keskitytään nyt vaikka tuohon passatin virittelemiseen

Kortin taidan ajaa jo tänä kesänä kuitenkin.
Heh, ovela tapa tuollainen. Todeta naiselle, että joko pyörä nyt heti tai sit lupa auton "säätämiseen"

Posted: 25.2.2008 17:26
by Pasi Häkli
Posted: 25.2.2008 21:45
by HEnkka
Tuli hankittua viime syksynä pitkän tauon jälkeen oma pyörä, Kawan ZZR600 -02 ja olen ollut tosi tyytyväinen hankintaani... eihän se tosin malliltaan ole enää näiden nykypyörien mukainen, kun tuota mallia on tehty 90 -luvun alusta asti ja vain pienen pienin ulkoisin muutoksin...
Piti saada sellainen pyörä, jossa on mukava ajoasento (eli ei liian kyykky) ja sitten paikat laukuille (eivät oikeen olisi sopineet noihin RR pyöriin), kun jälkikasvukin kulkee kyydissä...
Monta vuotta sitä tuli isipapan pyörillä ajeltua ja tuntui kyllä tosi pieneltä tuo Kawa BMW R1100RT:n jälkeen, mutta on täällä kaupunkiajeluissa oikein paljon miellyttävämpi ja ketterämpi pyöriteltävä varsinkin tällaiselle lyhyehkölle kaverille...
Posted: 25.2.2008 22:56
by Mika-Matti Mattila
Pasi Häkli wrote:Emäntä sai mut ylipuhuttua. Jätetään se pyörän osto ensi kesään, keskitytään nyt vaikka tuohon passatin virittelemiseen

Kortin taidan ajaa jo tänä kesänä kuitenkin.
Meillä taas emäntä ei tykkää istua mopon kyydis joten on saanu ihan yksisteen ajella ja välillä vähä ripeemmin tuppee vääntää...
Posted: 25.2.2008 23:24
by Pasi Häkli
Joo no meidän emännällä ei oo korttiakaan, eikä sitä moottoripyörät sinänsä taida edes kiinnostaa. Kyllä se aina puhunut on että kyytiin olis kiva tulla, mutta ei taida korttia tosiaan ajaa kun se on niin kallistakin. Ajot jäis varmaan kuitenkin melko vähäisiksi. Varsinkin nyt kun tuo pojukin meille syntyi.
Posted: 26.2.2008 10:18
by Mika-Matti Mattila
Emäntä joskus kehu et pyörän pitäis olla semmonen missä on selkänoja matkustajalle

. Johon kommentoittin että mitään homosohvaa ei meidän talouteen hankita. Tosin en pistäsi pahaksi vaikka joku custom tyylinen oliskin mutta sitten sen pitäis olla H-D mutta ei 883 Sporaa vaan joku jämerämpi esim. Night Train jolloin se hintakin vähä pomppaa.
Kaverin piti ajaa pyöräkortti viime kesänä ja kehu et on muutamia satasia halvempi suorittaa Euras ku Poris mutta sitten inssi olis kaiketi Raumalla.
Posted: 26.2.2008 21:34
by Pasi Häkli
Joo, täällä Ulvilassa se maksaa 650€ + 100€ pakollisia kuluja.
Posted: 29.2.2008 22:31
by Mika-Matti Mattila
Nyt on uudet jarrunesteet, koneeseen voiteet ja suodatin VeTuRiin hankittu josko huomenna illalla innostuis vaihtaan. Eturengaskin tuli tilattua kaverin kautta
www.mynetmoto.com :ista.
Posted: 13.4.2008 16:12
by Mika-Matti Mattila
Eilen tuli pyörä pistettyä siihen kuntoon että ensviikonloppuna ois tarkotus kotopuolesta hakea talvisäilytyksestä jos säät sallii. Tuli hommattua huoltopukit eteen ja taakse niin onnistuu toi ketjujen rasvaus pikkasen helpommin ku ei tarvi pyörää lykätä pitkin pihaa. Eturengas tossa odottaa paikalleen asennusta kunhan täs kerkiää. Työkaverilla olis -95 CBR600F kaupan eikä oo ajettu ku 17 tkm. Siistin näkönen laite ikäsekseen.
Posted: 13.4.2008 20:22
by Nixu
Eilen tuli rakenneltua pyörän perää vähän uuteen uskoon.
Puig:n hiilarilook huggeri ja Ermax undertray + led takavalo.MiniVilkut sai kätevästi kilpitelineeseen
Nyt ku vaan tulis niitä ajokelejä kunnolla

Posted: 15.4.2008 15:18
by shoebox
Golffi myyty..Viikonloppuna pitäs mennä kattoo pyöriä..Vaihtoehtoina tällä hetkellä: Uusi Suzuki GSX 650 F, -05 Honda CB 600 Hornet (aj. 2500km), -06 Suzuki GSX 750F (aj.7000km) tai vähän käytetty Yammun FZ-6N tai Kawasaki Z750..Noista pitäs löytyä se oikea..Suositella saa ja eiköhän sitä viikonlopun jälkeen olla jo viisaampia ratkaisun tekemisessä.

Posted: 15.4.2008 17:35
by Riikka
No voi kakka sentään, tuo keltainen pyörä ois just ku mulle...
Sähän kelpuutit vaihdossa nelitahti enduroa... Jospa salaa antaisin vaihdossa hellun nelitahti enduron, jonka se hankki salaa ihan vasta
Mulla on siis projektina ajaa pyöräkortti tänä vuonna. Ja sitten hakusessa ois just tuollainen kyykkäri. Mutta eka kortti ja jos sitten syksyllä hommais oman pyörän, hinnat taitaa näin keväällä olla hyvässä kurssissa?!

Posted: 15.4.2008 21:36
by Mika-Matti Mattila
shoebox wrote:Golffi myyty..Viikonloppuna pitäs mennä kattoo pyöriä..Vaihtoehtoina tällä hetkellä: Uusi Suzuki GSX 650 F, -05 Honda CB 600 Hornet (aj. 2500km), -06 Suzuki GSX 750F (aj.7000km) tai vähän käytetty Yammun FZ-6N tai Kawasaki Z750..Noista pitäs löytyä se oikea..Suositella saa ja eiköhän sitä viikonlopun jälkeen olla jo viisaampia ratkaisun tekemisessä.

Ite suunnittelin 4 vuotta sitten että jos olis ostanu pakasta vedetyn CB 600 tai 900 Hornetin. Jotenkin tosta Hornetista se pyörelamppunen versio (eli siis tuo -05) on on tyylikkäämpi kun se uus. Eikös nuo Suikan F-mallit oo enemminkin matka malleja ja Ärrät radalle... Kaveri kehu et oli meinannu ZX-10 Kawalla kolkuttaa taivaan portteja. Oli lähteny koeajaan ja olikin antanu kakkosella happee enempi niin oli eturengas irronnu tienpinnasta ja pyörä lähteny woblaamaan. Oli sentään saanu pyörän pysyyn pystys mutta kehu et oli vähä kylmänny.
Posted: 15.4.2008 21:48
by shoebox
No..Tarkoitus, mihin oon pyörää hommaamassa, on seuraavanlainen..Eli eka iso pyörä olis kysymyksessä ja tarkotuksena on ajaa ihan jonkin verran..Työmatka mulla on joka päivä 50km sivu, joten sitä puikottasin jonkin verran..Sit ois tarkotus tehdä vähän pidempiäkin reissuja, tosin sit siitä vielä pidemmät teen kyllä autolla..Eli aika vähän tulis mitään keskustaa pyörittyä, lähinnä vähän pidempää ajoa ja sit ehkä 1 tai 2 ratapäivää, jossa kyllä tulee kunnolla ajettua, sen verran vähän noita ajotaitoja vasta..Eli senkin takia F-mallit olis suosiollisempia, vähemmän tehoja, parempi ajoasento..
Vinkkejä saa toki antaa.

Posted: 15.4.2008 22:04
by Mika-Matti Mattila
Oon samaa mieltä F-mallin ajoasennosta! Ei tarvi ajella niin että polvet ottaa kypärään kiinni. Kyllä välillä VeTuRillakin ajellessa rupee koipia puuduttaan yleensä näin vuoden ekoissa ajeluissa, vaikka pitäis olla matkapyörä. En oo koskaan radalla käyny ajelemassa mutta vois kyllä joskus mennä ku vaan kerkiäis. Edelliskesän pisin päiväreissu oli 400 km kun kaverin kans kierrettiin pitkin pirkanmaata. VTR on vaan niin isoruokanen laite (about 7l/100km) että 200 km välein saa olla tankilla ja samalla jalotella ku kaverin 955i Daytonalla saa ajella reilut 400km tankillisella eikä siinä oo ku 4 litraa isompi tankki ku VTRssä.
Posted: 15.4.2008 22:22
by Nixu
Riikka wrote:No voi kakka sentään, tuo keltainen pyörä ois just ku mulle...
Sähän kelpuutit vaihdossa nelitahti enduroa... Jospa salaa antaisin vaihdossa hellun nelitahti enduron, jonka se hankki salaa ihan vasta
Mulla on siis projektina ajaa pyöräkortti tänä vuonna. Ja sitten hakusessa ois just tuollainen kyykkäri. Mutta eka kortti ja jos sitten syksyllä hommais oman pyörän, hinnat taitaa näin keväällä olla hyvässä kurssissa?!

No tosta saisit hyvän pyörän kyllä asialliseen hintaan.Ei noilla palikoilla ole vastaavaa tällähetkellä ainakaan nettimotossa.Ja monesta ihan vakiostakin pyydetään yhtä paljon ellei enemmänkin..
Mieluiten myisin suoraan pois,mutta vaihdossa tosiaan enska kelpaisi ainoastaan
Ajat kortin nyt heti keväällä alta pois ja tulet sitten hieromaan kauppaa ninjasta.Pyörien hinnat on varmaan näin keväällä hieman ylempänä,mutta tossa mun pyörässä ei varmaan PYYNTIhinta tule kauhesti muuttumaan..
Mutta jos kauppaa tulee tosissaan tekemään niin eiköhän hintaakin saada sorvattua tuosta kyllä vielä

Posted: 15.4.2008 22:56
by Riikka
Hehe, älä ala yllyttämään

Tottahan se on, että kauan aikaa olen pyöräkortista haaveillu ja pitäis vaan itsensä raahata sinne autokoululle.
Eikö tuo ollu 600 tms...? Sellaista kyykkäriä aluksi, sitten joskus, kun olen "riikka the rätkähiiri" eli tottunut motoristi, haluaisin hankkia itselleni yhden tietyn ihanan valkoisen Buell merkkisen streetfighter
pyörän...