
sytytyspuolien vaihto Golf IV 1.6 16V
sytytyspuolien vaihto Golf IV 1.6 16V
Minkäslainen homma noiden puolien vaihto on? Pitäis vissiin käydä ostamassa säkillinen niitä, kun vähän väliä paukkuvat 

VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei sytytä (pytyssä) jolloin bensaa menee palamatta putkeen. Jos menee paljon ja kertyy kattiin vähän aikaa sekä pakolämmöt nousee niin voipi sytähtää siellä ja sehän ei ole tarkoitus.enska wrote:Tuollaisista "sivuvaikutuksista" en tiennytkäänPasi Häkli wrote:Joo ja ei sillä kannata kyllä ajaa yhtään viallisen puolan kanssa. Seuraavaksi uusitaan sulanutta katalysaattoria jos meinaat paljonkin ajaa.
Ei kai se sula jos keraaminen on mutta ei toi bensa hyvää tee vaan kenno kyllä hajoaa aika äkkiä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kyllä on sulaneitakin nähty. En sitten tiedä onko ollut keraaminen kenno vai mikä.AjH wrote:Ei kai se sula jos keraaminen on mutta ei toi bensa hyvää tee vaan kenno kyllä hajoaa aika äkkiä.
Jotain huhupuheita olen kuullut että ecun pitäisi lopettaa polttoaineen syöttö kyseiseen sylinteriin mikäli ilmaantuu palamishäiriöitä, mutta käytäntö on kyllä osoittanut, että taitaa nimenomaan olla sitä kuuluisaa essonbaaria.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Keraamisen kennon ei luulisi sulavan kyllä, mutta onhan noita metallisiakin.Pasi Häkli wrote:Kyllä on sulaneitakin nähty. En sitten tiedä onko ollut keraaminen kenno vai mikä.AjH wrote:Ei kai se sula jos keraaminen on mutta ei toi bensa hyvää tee vaan kenno kyllä hajoaa aika äkkiä.
Jotain huhupuheita olen kuullut että ecun pitäisi lopettaa polttoaineen syöttö kyseiseen sylinteriin mikäli ilmaantuu palamishäiriöitä, mutta käytäntö on kyllä osoittanut, että taitaa nimenomaan olla sitä kuuluisaa essonbaaria.
Mitenkä ECU osaisi yksittäistä sylinteriä valvoa? Jos lambdaakin on yksi kappale kollektorin perässä

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niin, kyllä se ecu ainakin ymmärtää ilmoittaa että missä sylinterissä se palamishäiriö esiintyy. Ei luulisi olevan mahdottomuus tehdä sellanen softa, että kun ecu havaitsee vaikka 1-sylinterissä palamishäiriön, niin polttoaineensyöttö lopetetaan siihen sylinteriin.
Vähän vastaava systeemi kuin Esim vitosgolffissa jos polttimo palaa, niin sinne lakataan syöttämästä jännitettä.
(Tässä systeemissä kylläkään ei ole järjen hiventäkään)
Vähän vastaava systeemi kuin Esim vitosgolffissa jos polttimo palaa, niin sinne lakataan syöttämästä jännitettä.
(Tässä systeemissä kylläkään ei ole järjen hiventäkään)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Silloin jonkunlainen anturointi tai tarkkailu siellä koneessa täytyy olla, onko se sitten puolassa vai missä niin sitä ei pysty tietään.Pasi Häkli wrote:Niin, kyllä se ecu ainakin ymmärtää ilmoittaa että missä sylinterissä se palamishäiriö esiintyy. Ei luulisi olevan mahdottomuus tehdä sellanen softa, että kun ecu havaitsee vaikka 1-sylinterissä palamishäiriön, niin polttoaineensyöttö lopetetaan siihen sylinteriin.
Vähän vastaava systeemi kuin Esim vitosgolffissa jos polttimo palaa, niin sinne lakataan syöttämästä jännitettä.
(Tässä systeemissä kylläkään ei ole järjen hiventäkään)
Mikähän logiikka tossa hajonneen polttimon virransyötön katkaisemisessa on? Xenoneilla ehkä onkin ettei ballastissa suotta ole jännitettä mutta halogeenissa?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
AjH, joo ei olla keksitty, että mikä idea siinä on. Eihän siitä mitään hyötyä ole. Systeemi koskee siis kaikkia polttimoita, parkkeja jne. Voi olla ettei koske rekkarivaloja, en muista tarkkaan. Vasta kun on käyttänyt virrat pois ja uudestaan päälle niin sen jälkeen vasta syttyy uusi polttimo.
enska, ei sitä ulkoisesti näe mistään. Vikamuistin luvulla selviää.
enska, ei sitä ulkoisesti näe mistään. Vikamuistin luvulla selviää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
No niinpä tietenkin, eihän mulla ole mitään vehettä millä sitä vikamuistia lukisPasi Häkli wrote:AjH, joo ei olla keksitty, että mikä idea siinä on. Eihän siitä mitään hyötyä ole. Systeemi koskee siis kaikkia polttimoita, parkkeja jne. Voi olla ettei koske rekkarivaloja, en muista tarkkaan. Vasta kun on käyttänyt virrat pois ja uudestaan päälle niin sen jälkeen vasta syttyy uusi polttimo.
enska, ei sitä ulkoisesti näe mistään. Vikamuistin luvulla selviää.

VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eikös niistä saanu ihan siististi liitten auki... aukoo yssitelle ja kattoo koska huononi vähiten käynti 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Eivät kuulemma kuulemma välttämättä lähde kovinkaan siististi, jos ovat huonossa hapessa. Varaosamyyjä sanoi, että niistä on välillä jääny alaosat jäljelleTero Häkli wrote:eikös niistä saanu ihan siististi liitten auki... aukoo yssitelle ja kattoo koska huononi vähiten käynti

VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei se liitin lähde irti, kun puola on paikallaan. Sitä on pakko nostaa ensin vähän ennenkuin sen liittimen saa pois.
Joo niitä puolia hajoilee usein sillainkin, että puolet puolasta jää sinne kuoppaan
Mutta älä pelästy, nokkapihdeillä ne on aina sieltä pois saatu, ei ne kauhean piukassa siellä ole.
Joo niitä puolia hajoilee usein sillainkin, että puolet puolasta jää sinne kuoppaan

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007