Page 1 of 1

Kevyet auton vanteet

Posted: 11.4.2008 8:20
by makevee
Otsikon mukainen aihe.
Pistäkää kokemuksia auton vanteista jotka ovat oikeasti kevyitä ja eivät näin ole tehosyöppöjä/kulutusta lisääviä,kun niissä on kuitenkin mahdottomasti eroja.
Ja tietysti hintatietoja ja mistä ostitte?
Pitäisi nimittäin itsekin hommata kevyemmät 17" kesävanteet,jotka eivät söisi tuota 90-heppaisen voimakasta tehoa :lol:.

Posted: 11.4.2008 11:12
by JukkaA
OZ Crono HT tai Ultraleggera ovat varmaan kohtuullisia vaihtoehtoja. Crono HT osaa kyllä olla paljon rumempi vanne luonnossa mitä kuvista voisi olettaa.

Posted: 11.4.2008 11:13
by DJDH
http://www.wheelweights.net/

Älä unohda kevyitä kumeja. Ne on vielä vannetta ulompana ja vaikuttavat siten vielä enemmän.

Posted: 11.4.2008 15:52
by enska
OZ Ultraleggera. Jotain 800€/sarja 17". Turun rengashalleilta.

Posted: 13.4.2008 17:34
by Kimmo H.
Huono puoli noissa OZin vanteissa on se, että ne on molemmat hävyttömän avoimia. Ts. 1.6 Golfin pikkuruiset jarrulevyt on oikein katseille tyrkyllä tuollaisissa 17" leggeroissa :lol:

OEM-tuningia kehiin ja VAG-keramiikkapysäyttimet niiden sisälle niin jo lopputulos hivelee silmää :lol:

Posted: 13.4.2008 17:43
by enska
Devo wrote:Huono puoli noissa OZin vanteissa on se, että ne on molemmat hävyttömän avoimia. Ts. 1.6 Golfin pikkuruiset jarrulevyt on oikein katseille tyrkyllä tuollaisissa 17" leggeroissa :lol:

OEM-tuningia kehiin ja VAG-keramiikkapysäyttimet niiden sisälle niin jo lopputulos hivelee silmää :lol:
Vai onko sulla vaan tarve kompensoida jotain muuta "pikkuruista" :twisted:

Posted: 13.4.2008 18:03
by JukkaA
Laittaa jarruiksi oem 312 jarrut niin ei näytä niin pieniltä enää.

Posted: 14.4.2008 0:49
by Kimmo H.
enska wrote: Vai onko sulla vaan tarve kompensoida jotain muuta "pikkuruista" :twisted:
Emmää usko, luotan taka-akselilla rumpujen pysäyttävään voimaan :lol:

Ei mutta, mun mielestä peltivanteetkin on nätimmät kuin isot ohutpuolaiset alut joiden sisällä on olemattomat jarrut. Kyllä siellä sisälläkin jotain esittelemistä ("hiukan" kärjistetty esimerkki :lol:) pitäisi olla. Mutta en toki ketään kiellä mitään tekemästä.

Itsellä odottaa varastossa 15" huuli-Ronalit ja nyt on alkanut tuntua sille, että nekin voi näyttää turhan väljiltä noiden 256mm levyjen kanssa ja vielä ankeammilta rumpujen kanssa, mutta katsotaan nyt ennenkuin hutkitaan.

Posted: 14.4.2008 7:06
by JukkaA
Devo wrote: Itsellä odottaa varastossa 15" huuli-Ronalit ja nyt on alkanut tuntua sille, että nekin voi näyttää turhan väljiltä noiden 256mm levyjen kanssa ja vielä ankeammilta rumpujen kanssa, mutta katsotaan nyt ennenkuin hutkitaan.
TÄH! Mulla on varastossa 15" huuli-RH:t ja mielellään laittasin alle, mutta kun ei tunnu mahtuvan mun 280mm levyjen kanssa.

Posted: 14.4.2008 13:11
by enska
JukkaA wrote:
Devo wrote: Itsellä odottaa varastossa 15" huuli-Ronalit ja nyt on alkanut tuntua sille, että nekin voi näyttää turhan väljiltä noiden 256mm levyjen kanssa ja vielä ankeammilta rumpujen kanssa, mutta katsotaan nyt ennenkuin hutkitaan.
TÄH! Mulla on varastossa 15" huuli-RH:t ja mielellään laittasin alle, mutta kun ei tunnu mahtuvan mun 280mm levyjen kanssa.
Siis eikö 15" vanne mahu 280mm levyjen kanssa? Mahtuuhan 15" golffin vakiojarrujenkin (288mm) kanssa. No, vanteet vaihtoon vaan 8)

Posted: 14.4.2008 14:18
by JukkaA
Nyt puhuttiinkin HUULI vanteista... Eikö Enskalla oo moisista kokemusta?

Posted: 14.4.2008 15:43
by enska
JukkaA wrote:Nyt puhuttiinkin HUULI vanteista... Eikö Enskalla oo moisista kokemusta?
Ei ole, ja osaan kyllä lukea.

Posted: 14.4.2008 15:56
by JukkaA
Niin se vaan tahtoo olla, että kevyet vanteet esittelevät yleensä hyvin noita jarruja. Suorituskykyisiin autoihin yleensä laitetaankin avoimet ja kevyet vanteet ja tehokkaat jarrut. Pikkukoneilla ja vakiotehoilla varustetut autoilijat taas kalastaa niitä katseita mm. vanteilla joissa on leveä kiillotettu huuli ja jotka piilottaa hyvin ne pienen pienet jarrut:)

Poikkeuksiakin toki löytyy, vai mitä Paalanen ;)

Posted: 14.4.2008 19:55
by Tero Paalanen
^Onneks niitä mielenvikaasiakin mahtuu joukkoon.

Ja eikös juuri näihin pienillä jarruilla varustettuihin kehonsiirtimiin pitäisi juuri laittaa ne kevyet vanteet eikä ulosmitata sitä jarrutehoa niillä 20 kilon malmikasoilla.

Ja toisaalta kyllähän esim. 3 golffin jarrut on aivan riittävän tehokkaat, vaikka pienet ovatkin. Jos niillä ei lukkojarrutusta pysty suorittamaan ni suosittelen lämpimästi nauttimaan kaurapuuroa aamuisin.
Eri asia sitten on et kestävätkö ne rankempaa ajoa pitkään.