Page 1 of 1
Moottorin/vaihdelaatikon tukikumien vaihto.
Posted: 28.4.2008 17:13
by enska
Onkos kuinka suuritöinen/kallis operaatio vaihtaa nuo kumit?
Posted: 28.4.2008 17:24
by Pasi Häkli
Moottori täytyy saada tietysti kannatukselle. Jakopään puoli käy melko joutuisasti, vaihteiston puoli on pikkusen suuritöisempi.
Mutta miksi niitä aiot vaihtaa? Ei vielä kertaakaan mun aikanani oo vaihdettu kannatinkumeja, että olis viallisia. Niitä tankoja on ilmeisesti vaihdettu, mikä tukee moottorin alapuolelta siihen apurunkoon.
Posted: 28.4.2008 17:31
by enska
No rupee olemaan ainakin vaihdelaatikon päässä aika pehmee se kumi. Auto oli äsken huollossa, niin asentaja vaan sano, että ei sen luultavasti noin paljoa pitäis heiluu, että kannattais harkita toimenpiteitä. Jakopään päässä on paljon tukevampi.
Posted: 28.4.2008 17:38
by Pasi Häkli
Juu no en vastaan väitä etteikö vois olla viallinen.. Ne on kyllä uutenakin jo niin väljiä että koko vaihdekeppi heiluu reilusti käynnistettäessä ja sammutettaessa...
Posted: 28.4.2008 17:44
by enska
Juu, keppi heiluu kyllä suuntaan ja toiseen, mutta ongelma onkin se, että kun heiluu koko auto tyhjäkäynnillä, välillä aika rajustikin. Ja kaasua painaessa tasoittuu. Joku vaan jossain sanoi, että saattais johtua noista kumeista

Posted: 28.4.2008 20:15
by Pasi Häkli
No käykö se moottori edes kunnolla jos joutokäynnillä koko auto heiluu

Posted: 28.4.2008 20:40
by enska
Ei siinä moottorin käynnissä mitään vikaa ole.
Posted: 29.4.2008 10:55
by Pasi Häkli
Ei kai siinä sitten muu auta, kuin pistää uutta kannatingummia ja kattoo, että tasottuuko heilunta.
gummmit
Posted: 29.4.2008 21:22
by Alkaline
Mulla ainakin käynnistyksen yhteudessä kone tuntuu heilahtavan reilusti enemmän kuin aikaisemmissa pirsseissä. Ajattelin että "vika" tai ominaisuus on juuri näissä kannatuskumeissa, tiedä häntä. Autokin on melkolailla sama, omallani vaan ajettu karvan päälle 80tkm...
Posted: 29.4.2008 21:31
by Pasi Häkli
Saman heilahtelun takia uusittiin yhteen melko tuoreeseen nelosgolffi varianttiin ne kannatinkumit, ja täysin tuloksetta. Kyllä se on ominaisuus.
Posted: 1.5.2008 22:41
by Alkaline
*huoh* toivottavasti se on ominaisuus sitten kun niin sanot...

Posted: 6.5.2008 12:51
by megamagnum
Itsellä kans olisi tarkoitus ainakin ne kolme gummia jossain vaiheess vaihtaa ( kummallakin puolen konetta ja vaihdelaatikon kannake) kun hitaassa vauhdissa painasee kasaun pohjaan kuuluu sellasta kitinää ja natinaa aivan kun kone heiluisi edes takaisin liikaa. Lisäksi tätä mun autoa on vaivannut jo toista vuotaa sellainen kummallinen jurina kuskin puolen etupäästä ja ajattellut että joskos se moottori pääsee liikkumaan sivuttain niin paljon että vetoakselissa ei oo liikkeuma varaa tarpeeksi ja näin ollen aiheuttaa tuota jurinaa. Laakeri vaihdettu kahteen kertaan ja veto nivelet uusittu kans, tosin ainoastaan tuonne vasempaan kulmaan josta se äänikin tulee. Kai noita kannatin kumeja saa jostain tarvikeliikkestä ettei tartte orgis gummeja vaihtaa ..
Posted: 10.6.2008 17:46
by MaHu
Tänään tuli todettua että vaihdelaatikon päässä oleva kumi on ihan kaput. Kumista on irronnut jo murusia, ja koko kone heiluu ilkeästi. Noh uus maksaa 107ekua ja ite ajattelin vaihtaa..eli ei hyvin paha. Jos loppus se nykiminen vihdoin ja viimein..
Posted: 10.6.2008 18:50
by Alkaline
pistä kommenttia kun saat asennettua niin tiedetään oliko vaikutusta!?!
Onkos yleisesti saatavana tarvikkeena ns. jäykempiä kumeja? jossakin joskus lueskelin kun joku myi!
Posted: 10.6.2008 19:15
by Tero Häkli
powerflexiä saa mut inan ehkä liiankin jäykkiä, tuo tärinää hyttiin... ite otin hiukan niistä pois niin ei täristä eikä heilu ylimääräsiä
Posted: 16.7.2008 19:29
by enska
Noniin, kyllä se on nyt pakko vaihdattaa ainakin vaihdelaatikon pään kumit, kun katsastajakin sano, että ei sen koneen noin paljoo pidä heiluu

Ja ilmeisesti samasta syystä pakoputkistokin irronnu kiinnikkeistään..
Posted: 16.7.2008 19:31
by DJDH
No se pakoputki nyt repeää aina kiinnikkeistään siitä jouston takapuolelta. Oliskohan nyt neljättä kertaa irti omassa autossa. Ei jaksa enää hitsata sitä kiinni.
Posted: 31.10.2008 10:18
by Keskitalo
onko kellään tietoa B4 passatin 1.9tdi vaihdelaatikon kannatinkumesta että millainen se oikeen on. tein passattiin kytkin remontin jonka jälkeen on alkanut moottorijarrutuksessa kuulumaan rohinaa vasemmalta puolelta eli edelliset keskustelut viittaa juurikin siihen laatikon kannatinkumeen.
irroittaessa pulttia piti vääntää paljon että sai auki, mutta kiinni ei mennyt kovin paljoa eli kysymys millainen se kiinnitys systeemi on millä korvallinen tulee kumiin kiinni onko olemassa joku oikea asennus tapa vai onko kumi mennyt irroittaessa vialliseksi
Kiitos etukäteen
Posted: 31.10.2008 10:24
by oh6jwe
Väittäisin, että tuo on ominaisuus jo uudesta asti. Kerro toki kun saat uuden kumin, että kuinka kävi.
Posted: 31.10.2008 10:28
by Keskitalo
niin tosin samalla kuuluu pientä kolinaa