Page 1 of 1
tyhjäkäynt huono sekä nykii
Posted: 21.5.2008 13:41
by vwtyp2
olis tällänen vika, lämpöisenä tyhjäkäynti on hyvä, mutta kun moottori lämpenee niin tyhjäkäynti huononee ja täristää. ja kiihdyttäessä "ottaa vastaan" tuonne n. 2700 kierrokseen sitten alkaa mennä normaalisti, tosin joskus toimii normaalisti!nykimista ajossa alle 2500 kierroksilla?
tähän saatin jo veto ja puhti takaisin, joka oli aikaisemmin hukassa. nyt kun vielä sais ton tyhjäkäynnin ja nykimisen pois

niin ei tarttis miettia merkin vaihtoa
osaa vaihdettu paljon
1996 1.8i ADZ 90hp.
Posted: 21.5.2008 14:59
by Tero Häkli
katos "kaasarin" laippa ja siitä jarrutehostimelle menevä letku/putki... jompikumpi 83% varmuudella puhki

toi nykiminenkin vois johtua siitä ku seokset päin mäntyä jos jompikumpi särki... tai sit tulpanjohdotki vois tommosta kyl tehä
Posted: 21.5.2008 19:32
by vwtyp2
jarrutehostimelle menevä letku on vaihdettu ja se toinenkin lyhkäsempi letkukin on vaihdettu! korjaaja on kattonu sen laipan, mutta voishan sen vielä kattoa uudestaan

tulpanjohdot mitattu, mutta ovat alkuperäiset johdot ilmeisesti(autolla ajettu 87 tuh.)voishan niitä koittaa vaihtaa jo!
Posted: 21.5.2008 23:42
by Tero Häkli
juu ei niistä johdoista mittaamalla saa mitään selkoo ellei kokonaan poikki oo, ei se sattunu päästöjä kattomaan ? niistä näkis heti jos vuotaa jostain ku happiarvo nousee, ruiki vaikka jotai spreirasvaa tai vastaavaa siihen laippaan, jos käynti muuttuu niin vika on siinä.. tai kokeile vääntää sitä "kaasaria" joka suuntaan, muuttuuko käynti...
87tkm ? ettei 387tkm ?

näkyykö mittarissa total tekstiä mittarilukeman vieres.. oudon vähä ajettu kyllä

nuorenna vähä kuljinta, sulla lukee 1985 tuola

Posted: 22.5.2008 11:02
by vwtyp2
juu vähän on ajettu

tunnen auton historian edelliseltä omistajalta, olen ajanut sillä ennen ostoa paljon!

Posted: 22.5.2008 12:47
by Tero Häkli
tuli mieleen että puoliakin noi koneet syö ku leipää

jos kosteella kelillä vähänkään eroo niin puola vaihtoon =)
Posted: 22.5.2008 20:27
by vwtyp2
juu pidetään tuo puolajuttu mielessä

kävin tänään sillä hesassa edestakas, toimi aika kivasti! välillä nykäs mutta ei pahasti

mutta heti, kun rahavarat sallii niiin hommaan uudet sytytyspiuhat! mitä piuhoja suosittelet!
Posted: 22.5.2008 22:05
by Basu
Lainaan tätä topicia kun vähän samaa asiaa koskee... pahoitteluni etukäteen jos häiritsee.
Mistähän mahtaa johtua, että kylmänä Golf IV 1.6 käy usein kolmella? Noin minsan päästä sitten toimii taas normaalisti. Onko esim. jotain tyyppivikoja..?
Posted: 22.5.2008 22:11
by Tero Häkli
Bougicordin johdot =)
millä moottorikoodilla se 1.6 on ?
Posted: 4.6.2008 22:57
by vwtyp2
kävin marmoritiskillä kysymässä mitä maksaa sytytysjohdot, olivat 30€ kipale eli 150€ yhteensä
paljos ne boudicordit maksaa??tai mitkä muut on hyviksi koetut johdot??
Posted: 5.6.2008 0:11
by Tero Häkli
kyllä neki 80€ paikkeilla on.... eli"ns" kalliit ku halpiksiin vertaa.. mut on kans metallikuorilla
Posted: 11.6.2008 17:26
by Lahtola
Lainataanpas topicia. Golf iv 1.6 -00 alkoi äsken kauppareissulla oireilemaan käynnistyksen jälkeen seuraavalla tavalla: Ei lähde käyntiin ilman että painaa vähän kaasua samalla, ja tyhjäkäynti hyppii tasaisesti 1400-1600rpm välillä? Mikähän tällä kertaa on paskana?

Posted: 11.6.2008 19:55
by Tero Häkli
puola ? ... millä moottorikoodilla ?
Posted: 11.6.2008 22:18
by Lahtola
Kävin äsken koittamassa ja kylmänä kävi normaalisti, huomenna ajetaan taas kone lämpimäksi niin näkee tekeekö samaa!? Mistäs tuon koodin näkee?

Vaihteisto oli ainakin DUU..ei taida tässä asiassa auttaa. Koneen päällä taitaa lukea 1.6SR.
Posted: 24.6.2008 23:16
by vwtyp2
no en ole vielä piuhoja ostanu, mutta selkeesti , nyt kun on ollut sateiset kelit niin sateella on nykinyt kovasti ja kuivalla vähän! oiskos jossakin kosteushaittaa (sytkäpiuhat.................)?