Page 1 of 1
Passatin etutolpat
Posted: 28.5.2008 10:01
by Jake77
Tarviiko mitään erikoistyökaluja kun vaihtaa alustasarjan esim. jotain erikois thorxia ym? Onko muuten mitään mitä pitää ottaa huomioon etupäässä, että ei tarvi turhaan ihmetellä ja taistella?
Posted: 28.5.2008 11:31
by kotka
Ei tarvitse erikoisia työkaluja irrotukseen, paitsi jousipuristimet sitten myöhemmin.
konehuoneen puolella on kumitulppien alla yläpään mutterit, ne auki pitkällä hylsyvääntimellä ja muuten touhuamaan "lokarinsisälle.."
Posted: 28.5.2008 11:35
by Jake77
Hyvä niin pääsee ehkä la asentamaan ja sais autoa lähemmäksi maapallon keskipistettä..
Joku mulle vaan sanoi, että voi olla thorxin kannalla pultteja, mut hyvä jos selviää ihan normaaleilla avaimilla/ hylsyillä..
Posted: 28.5.2008 13:40
by leevi
Ja jousipuristimen kannattaa olla tarpeeksi järeä. Passatissa on niin lyhyet iskarin männät, että jousta joutuu puristamaan aika pirusti vrt, esim 3golffiin. Takapään isakarit on kahdella pultilla kiinni sisälokasuojanpuolella, eli ei joudu takaluukun kautta tehdä mitään. Hallitunkki on hyvä työkalu takapään tekemiseen, siinävaiheessa kun ottaa iskarit irti ja kasaa ne. Eli tunkki esim jarrulevyn alle ja siitä nostaen ja laskien. Etupäässä nyt ei ole mitään ihmeellistä oikeastaan. Ylätukivarret irti olasta, alapää iskarista auki ja sitten ne yläpään kolme pulttia.
Posted: 28.5.2008 20:05
by Pasi Häkli
Passatin etutolpan saa irti pelkästään iskarin alapään irrottamalla sekä ne 2 mutteria konehuoneen puolelta, muovitulppien alta. Ei tarvii koskee niihin ylätukivarsiin. Alapää lähtee pois sieltä vetarin suojakumin läheltä melko nihkeesti, mutta kyllä se sieltä tulee, ite oon vaihtanut aina niin.
Posted: 28.5.2008 20:49
by kotka
Ihan aikuisten oikeasti kanattaa sitten olla varovainen sen vetarin kumin kanssa..
Hallitunkki ja rautakanki helpottaa tilan tekemistä..
Posted: 28.5.2008 22:10
by Jake77
Juu pitää kokeilla näillä ohjeilla. En toki ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, mutta eka passattiin. Golfiin oli veemäinen vaihtaa..
Posted: 29.5.2008 8:51
by james potkukelkka
Kovasti ne "ammattilaiset" ihte vaihtelee.
Ite yritin maanantaina vaihtaa profiilin kulkineeseen Kw var1 settiä alle. Aloitin takapäästä, ja kyllä siellä oli sen verran paljon irroittelemista ja touhua, että jätin homman kesken. Nyt on auto pajalla laitettavana. Iltapäivällä ajellaan sitten matalalla.
Kyllä se vaan niin on, että kun ei kerta osaa/viitsi, eikä ole kunnon työkaluja, niin parempi jättää ammattilaisten käsiin auto. Eipähän tule ylimääräistä damagea. Tosin sehän maksaa, mutta maksaahan se sekin, kun jotain menee tumpelona hajoittamaan.

Posted: 29.5.2008 9:09
by leevi
Ahaa.. empä oo hoksannukkaan että se kumi lähtee sieltä iskarin yläpäästä irti
Mutta hyvä tietää seuraavaa kertaa varten.
Posted: 29.5.2008 19:43
by Pasi Häkli
james potkukelkka wrote:Tosin sehän maksaa, mutta maksaahan se sekin, kun jotain menee tumpelona hajoittamaan.

Nimenomaan, parhaita tapauksia on polttimon vaihdot, kun tumpelot menee sit hajottamaan koko lyhdyn
