Page 1 of 1

VW Golf III farkkua ostamassa

Posted: 3.6.2008 23:45
by AEP
kertokaas näin ensimmäistä volkkaria ostavalle mitä kannattaa ottaa huomioon kun käy koe ajamassa ja tutustumassa -vm- 97 vw-golf farkku,kolmos koppaa ja 1.8i koneella. omia kokemuksia niin hyvät kun huonot. autolla ajettu noin 160tkm. mikä olisi sopiva hinta moiselle mitä tohtis maksaa

Kiitos jo etukäteen! 8)

Posted: 4.6.2008 14:06
by jmr
Katso varusteita ja yleistä kuntoa, roikkuuko ovet ja onko jämäkän tuntuinen ajaa.

Golf III Variant ruostekohdat
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... ght=ruoste

VW Golf III Variant vikalista / tyyppiviat
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=870

VW Golf III Variant eri varustetasot
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=944

Taka-akselin puslat alkavat kolahtelemaan vasta 200-300 tkm ajetuissa. Etu-akselin puslien löysyyden tuntee montuissa, jos ei mene kuin kiskoilla. Takaiskarit voivat olla loppu jo 160 tkm ajetuissa. Ruiskun kumijalan hajoaminen bensakoneisissa aiheuttaa käyntihäiriöitä. Kaikki Golfit vuotaa vähän öljyä jostain päin moottoria. Tarkista kaikki sähkölaitteet. Ruostuminen lähtee usein tiivisteiden ympäriltä. Kuskin ovi alkaa roikkumaan, jos autolla ajetaan paljon pätkäajoa ja myös kuskin penkin kunnosta ja turvavyön kunnosta näkee kuinka siististi on pidetty. Fiksu valitsee yksilön, jossa on vähän tyylikkäämpi sisusta, vähän enemmän varusteita kuin perusmalleissa ja kilometrit reilusti alle 200 tkm.

Osassa malleista mittari nollautuu 300 tkm kohdalla, jolloin se alkaa alusta. Kaupunkilegenda kertoo että TOTAL -teksti häviää samalla.

Lisää luettavaa:
- http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Golf_mk3
- http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... k3_Variant

Golf III on hyvä ja tukeva auto kunnossa olevana, mutta pitää muistaa että se on vain parannettu versio vanhasta Golf II:sesta, joten viatkin ovat aika pitkälle samoja. Lisäksi se on jo aika vanha malli, joten kaikenlaista kivaa ylläriäkin löytyy.

Posted: 4.6.2008 14:14
by Kale
1.8:sia on kahta mallia eli 55kw ja 66kw. Suosittelen jälkimmäistä.

Posted: 4.6.2008 16:50
by Tero Tanninen
Tai osta multa 2 litranen peli nettiauto id: 1748494

Posted: 5.6.2008 10:25
by Tero Paalanen
Osassa malleista mittari nollautuu 300 tkm kohdalla, jolloin se alkaa alusta. Kaupunkilegenda kertoo että TOTAL -teksti häviää samalla.
TOTAL - teksti tosiaanki katoaa matkamittarista kun se pyörähtää nollille, joten puheet kaupunkilegendasta voi unohtaa.

Posted: 7.6.2008 1:34
by AEP
kiitos vastauksista! autto taas vähä eteenpäin. mistä kannattelis kattella osia jos haluais jotenkin autoa hieman ehostaa ja mikä noissa mahtaa olla pulttijako. minkälaista alustasarjaa suosittelisitte jos sellaisen innostuis laittamaan. ei mikään kauheen matala ainakaan vakiona :D maanantaina pääsee autoa koe ajaan jne niin sitte tietää itekkin enemmän miltä mahdollinen ensimmäinen volkkari tuntuu!

Posted: 7.6.2008 11:40
by jmr
Pulttijako löytyi tuon kautta: http://www.autowiki.fi/index.php/VAGipedia tai oikeastaan suora linkki on http://www.autowiki.fi/index.php/Pulttijako
http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista

Kattele osia vaikka täältä yhteistyökumppaneilta.