Minkäslainen elukka tämä oikein on, voiko sitä korjata vai onko parempi ostaa suoraan uusi? Saattaisi olla että liuottelemalla ruosteita ja rapaa pois se alkaisi taas herkistymään. Mulla ei ole kyllä nyt oikein hajua millainen osa se on ja miten se toimii... sehän kai tunnistaa kuormituksen jousituksen asennosta ja päästää taakse enemmän jarrupainetta kun on kuormaa päällä eli jousitus matalammalla.
Tästä päästäänkin toiseen asiaan eli kun on madallusjouset takana tuo kyseinen paineen säädin kannattaisi kai säätää, muuten tulee vähän takapainoiset jarrut (erityisesti liukkaalla vaarallista) kun se luulee että on täys poka päällä kun jousitus on matalalla.
Mitäs kannattaisi tehdä;
1) Budjettiratkaisu eli koitan saada vanhan säätimen herkisteltyä
2) Ostetaan uusi mokkula (onkohan arvokas?)
3) Ostetaan uusi mokkula ja säädätetään merkkiorganisaatiossa
Sehän on selvää että vaihtoehto 3 olisi viisain ja rahamiehen ratkaisu. Minä olen niin a) nuuka ja b) köyhä että koittaisin ensin oikotietä onneen. Jos tuo säädin itsessään ei ole poskettoman kallis niin voisi sen ostaa ja laitattaa kuntoon kerralla. Pitää alkaa muutenkin säästämään rahaa täydelliseen jarruremppaan, kun alkaa olla levyt aika kuluneet.
Onko lajitovereilla kokemuksia kyseisestä ongelmasta? Oletteko säädättäneet paineen säädintä madalluksen jälkeen?
P.s. Oli muuten hintaa tälläkin lystillä; 61 euroa katsastus + päästöt, sekä 45e (!) muutoskatsastuksesta (renkaiden ja alustasarjan takia). Onneksi on niin vanha rousku ettei mene vielä 14 euroa OBD maksua (=tökätään pistoke liittimeen, n. 30 sek homma). Vähän otti pattiin maksaa reilu satanen hylsystä... Ei mitään rajaa tuolla ahneudella?! Paljonko mahtaa olla sakko katsastamattomalla autolla ajosta?