Page 1 of 1

avaimen patterin vaihto

Posted: 13.8.2008 10:51
by margusenock
Hei!

Pärjäsin yli 10 vuotta (Passat 98) ilman patterien vaihtoa mutta nyt avainten lähetysteho alkoi olla niin huono että kävin ostamassa uudet paristot. Vaihdoin molempiin avaimiin patterit ja nyt kumpikin on mykkänä! Mitä ihmettä voi mennä vikaan että kumpikaan ei toimi. Patterit ovat kyllä oikein päin, kokeilin vielä toisin päin ja vanhoilla paristoillakin, ilman onnea.

http://www.riskin.org/vwkey/thumb/step8.jpg
Eli noin päin ne paristot ovat.

Apua!

Posted: 13.8.2008 10:56
by jmr
Nyt tulee arvaus, mutta sanoisin että ne pitää opettaa uudelleen. Mitäs manuaali sanoo? Onko Passat vm -97-98 eli 3B...?

Posted: 13.8.2008 11:02
by AjH
Joo eiköhän se vaadi opetuksen auton koodille. Manuaali käteen (jos ne siellä oli, muistaisin näin?) tai varmaan googlekin löytää ohjeet, ainakin brittikielellä tai vaika germaanina jos taipuu.

Posted: 13.8.2008 11:02
by Larelinan
Just eilen pohdinkin että minkähänlaiset patterit noissa kakeissa on ja kauankohan ne normisti kestää. Oliskohan siinä mun ex-golfissa (-95) ollut tuo koulutuksen puute sit vaan kans kun siinä ei kaket toimineet vaan "auto sekos" ja mm. vilkut alko välkkyä miten sattuu yms. sekavaa.

Posted: 13.8.2008 11:12
by margusenock
Passat Variant 98 eli 3B sitten kai ?. Pitää katsoa ohjekirjaa jos sieltä löytyisi miten tuo uudelleen opettaminen tapahtuu. Netistä löytyi sellainen ohje että avain sisään kuskin avainpesään ja kiinni/auki. Minulla ei tuo ainakaan auttanut, oon nyt pari päivää mennyt avaimella sisään.

Tiedoksi muille: tuohon avaimeen sopi 2 x Panasonic 1620 / avain, ja niitä löytyi Tarjoustalosta 3.90 /kpl.

Posted: 13.8.2008 12:03
by Pasi Häkli
Se meni kutakuinkin niin että toinen avain virtalukkoon ja virrat päälle. Ovet kiinni ja toisella avaimella käännät kuskin ovenlukosta kiinnipäin ja pidät sitä siellä, samalla painat kauko-ohjauksesta jompaakumpaa nappia. Jos vilkut välähtää ja kuuluu äänimerkki niin se onnistui. Avain pois virtalukosta ja kokeile että toimiiko. Sama homma toiselle lähettimelle.

Muistaakseni passatissa riitti kertapainallus, vanhemmissa audeissa se painallus tarkoitti lähettimelle tarkoitettua muistipaikkaa. Eli ekalla avaimella painettiin kerran, toisella avaimella kaksi kertaa.

Kokeileppa tuota ja kerro alkoiko toimimaan. Usein se patterin vaihto ei kyllä auta siihen lähettimen toiminta-etäisyyteen. Eli silloin on koko lähetin uusittava. Makso jotain 80€/kpl.

Posted: 13.8.2008 13:11
by margusenock
Kiitos ohjeista, katsoin myös ohjekirjasta ja vastaavanlainen operaatio sielläkin opastettiin.
Mutta tuo ei kuitenkaan auttanut.

Avaimella ei saa muuten keskuslukitusta avattua, ainoastaan sen ainoan oven lukon. Myöskään varashälytin ei vilku. Voisiko tämä vaikuttaa siihen ettei lähetintäkään saa synkronisoitua?

Posted: 14.8.2008 10:03
by juhis
itsellä sama operaatio samantyyppisen Golf IV:n kaukosäätimen kanssa. En vain meinaa saada avainta auki. :roll:
Eli jos muistan lukeneeni oikein niin meisselillä pitäisi avittaa kuorta siitä kolosta, joka näkyy kyljessä keskellä kun metalliavaimen kääntää ulos. En silti saanut kuorta auki vaikka vääntelin siitä, tosin pelkäsin hajottavani avaimen. Ehkä pitää ottaa roskimmat otteet käyttöön, eli siitä sen pitäisi avautua?

Posted: 14.8.2008 11:07
by Pasi Häkli
Juu kyllä se siittä aukee. Otat vaan niin leveen talttapäämeisselin, mikä sinne koloon vaan mahtuu ja pyöräytät meisseliä.

Posted: 17.8.2008 20:39
by juhis
kiitti avusta, aukeshan se kun todellakin pyöräytti meisseliä eikä nostanut reunaa ylös. 8)

Posted: 19.8.2008 14:09
by Osku.T
mikä on toisessa avaimessa vika ku ei ota singnaalia vasta ku näyttää avainta ikkunasta sisään noin 10cm päästä

Posted: 19.8.2008 14:20
by DJDH
Oliskohan transponderi tullu tiensä päähän.

Posted: 19.8.2008 14:37
by AjH
Osku.T wrote:mikä on toisessa avaimessa vika ku ei ota singnaalia vasta ku näyttää avainta ikkunasta sisään noin 10cm päästä
Ikkunasta sisään? Eiköhän tossa ole radioavain, ettei se niin nuukaa ole mistä sitä näyttää ja miten. Lähetin varmaan kypsä jos patterissa on potkua.

Posted: 19.8.2008 15:18
by Pasi Häkli
Radiotaajuudella se toimii juu. Tosi heikkotehoiset lähettimet joskus toimii kun nappulaa painaa jossain kuskin oven lähettyvillä. Vastaanotin sijaitsee todennäköisesti mukavuusjärjestelmän ohjainlaitteessa, joka on kuskin jalkatilassa lattiamaton alla. Eli uutta lähetintä kehiin vaan. Maksaa noin 80€.

Posted: 19.8.2008 15:51
by Osku.T
sitä vaan ku toinen avain aukasee ovet 100m päässä.niin aattelin vann kysellä.80e aika hapokasta :shock:

Posted: 23.8.2008 19:31
by margusenock
Sain apukuskin oven ujutettua auki ja molemmat kaket synkronoitua uudelleen sitä kautta. Eli homma ratkesi, kiitokset neuvoista!

Posted: 20.11.2008 13:10
by Killer
Tuli eilen vaihdettua molempiin molempiin avaimiin paristot, mutta suureksi yllätykseksi ei tarvinnu kumpaakaan ohjelmoida uusiksi. Kävelin auton luo niin kaukosäätimet toimi niinku ennen paristojenvaihtoa. Kaukosäätimet 2-nappisia ja paristo DL2032 3-volttinen.

Posted: 20.11.2008 17:01
by Pasi Häkli
Juu kyllä ne lähes aina toimii heti patterin vaihdettu ilman koodaamisia.

Posted: 21.11.2008 9:44
by Kri
Osku.T wrote:80e aika hapokasta :shock:
Juu, ja uusi taittoavain 158€ (ilman koodausta) :twisted:

Posted: 27.1.2009 19:14
by Izac
itsellä sama ongelma,eli toimiiko tuo konsti mitä tuossa neuvottiin,niin myös golf3 vm.94,niin ja defan hälytin ja (kaukoohjain)