Page 1 of 1

Käynnistyy mutta käy hyvin epäröiden

Posted: 18.8.2008 14:09
by amustaja1
Käynnistyy mutta käy hyvin epäröiden ja usein sammuu. Lähtee kyllä taas käyntiin ja kun pitää kierrokset 2000:ssa toimii.
Risteykseen tultaessa usein sammuu. lähtee kyllä käyntiin startatessa. Tämä ilmenee ajoittain, menee pitkiäkin aikoja ilman mitään häiriöitä. Ainoa joka on lähes aina tunnistettavissa oleva häiriö on tyhjäkäynnin seilaaminen 900-1000 RPM
kieppeillä.
Että mistäs sitä aletaan setvimään?

Vaikka kaasua painaa ei ota kierroksia vaan odotuttaa, kunnes määrätyssä asennossa aivan kuin heräisi ja lähtee kiihtymään vallan hirmuisella nopeudella.
Ajon aikana vaikka tallan pistää pohjaan mitään ei tapahdu!
Olisiko kaasunasennon tunnistinpotikka finaalissa?
Joku kosketushäiriö?
Maffi ja N75 vaihdettu.

Vw Passat 00 Variant 1,9 TDI AJM 115Hv

Posted: 18.8.2008 18:01
by Pasi Häkli
Vikamuistit kannattanee luetuttaa ekana jos ite ei omista vag-commia.

Vikakoodeista

Posted: 18.8.2008 18:51
by amustaja1
Valitettavasti nyt on näin että vikakoodien luku ei oikein onnistu tässä tapauksessa.
Johtuen viime keväisen sulamisvesivahingon seurauksena takajalkatilasta äyskäröitiin n 5-6 litraa vettä.
Ne aukot jotka olivat tukossa on nyt avattu ja saman vahingon ei pitäisi enään toistua.
Sen jälkeen pikkuhiljaa katosivat ovilukon kaukolukitus, sisävalot, varashälyttimen summeri,peilien säädöt, yhteys matolaatikkoon ja muihinkin controllereihin ym kivaa mm airbagvalo syttyi.Vag-com ei saa yhteyttä controlloreihin. Avasin kuskinpuolelta penkin ja polkimien välistä maton alta ns.
mukavuusboxin(Comfort Box), joka oli niin hapettunut kuin vain olla voi. Nyt on tarve sellaiselle ja johtosarjalle.

Vw Passat Variant 00 1,9 TDI PD AJM
Ajettu 525 000 km

Posted: 18.8.2008 21:03
by Pasi Häkli
No sit on aika paha alkaa arvailemaan.. Kannattanee ensin korjata auto siihen kuntoon että pääsee edes ohjainlaitteisiin käsiksi testerillä. Ennenkuin alkaa hakemaan vikaa moottoripuolelta.

Posted: 12.10.2008 14:31
by amustaja1
Syykin selvisi: Jakopään hihnankiristimen tappi oli kulunut läpi ja hihna oli löysällä nyt korjattu.

Posted: 12.10.2008 20:55
by Tero Häkli
tuuria mukana et huomasit ajois ;)