
Kylmäkäynnistys huono
Kylmäkäynnistys huono
Heips! Kertokaapa joku mistä johtuu autoni huono käynnistys "kylmänä".Tuo kylmänä sana siksi lainattu,että näin kesällä/kostealla säälläkin tekee sitä.Eli esim.aamulla saa startata pitkään ennenkuin hörähtää käyntiin,vaikka on siis lämmin ilma.Sitten kun auto on kerran käynnistetty aamusta,niin starttaa lopunpäivän ihan hyvin.? 

----------kyllä se siitä----------
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ne hehkut saa kyllä helposti testattuakin, että onko ne sökönä vai ei. Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi toinen vikavaihtoehto. Vikamuistin luvulla vois selvitä jotain.
Ne hehkut voit testata paikallaankin esim näin: Otat ne hatut irti hehkujen päältä. Teet hyppyjohdon suoraan akulle asti ja pistät väliin vaikkapa 5w polttimon. Toinen pää akun plusnapaan ja toinen pää hehkun kärkeen. Jos polttimo syttyy niin hehkutulppa on ehjä. Toki sen voi yleismittarillakin mitata mutta tuo on sellanen nopee helppo konsti testata. Tai ei se niin kauheen nopee ole jos ei oo ylimäärästä johtoo, polttimoo ja polttimon kantaa
Mutta enivei...
Ne hehkut voit testata paikallaankin esim näin: Otat ne hatut irti hehkujen päältä. Teet hyppyjohdon suoraan akulle asti ja pistät väliin vaikkapa 5w polttimon. Toinen pää akun plusnapaan ja toinen pää hehkun kärkeen. Jos polttimo syttyy niin hehkutulppa on ehjä. Toki sen voi yleismittarillakin mitata mutta tuo on sellanen nopee helppo konsti testata. Tai ei se niin kauheen nopee ole jos ei oo ylimäärästä johtoo, polttimoo ja polttimon kantaa

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Moottorin lämpötilan-anturia veikkaisin myös (juuri jouduin itsellenikin vaihtamaan). Jos yksi hehku on pimeänä lähtee kyllä käyntiin mutta luultavasti ravistaa, jos useampi on pimenänä niin sitten kyllä joutuu leipomaan käyntiin ja alkukäynti on rosoista.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Hei missä kohtaa se lämpötila-anturi mahtaa sijaita.?Pasi Häkli wrote:Ne hehkut saa kyllä helposti testattuakin, että onko ne sökönä vai ei. Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi toinen vikavaihtoehto. Vikamuistin luvulla vois selvitä jotain.
Ne hehkut voit testata paikallaankin esim näin: Otat ne hatut irti hehkujen päältä. Teet hyppyjohdon suoraan akulle asti ja pistät väliin vaikkapa 5w polttimon. Toinen pää akun plusnapaan ja toinen pää hehkun kärkeen. Jos polttimo syttyy niin hehkutulppa on ehjä. Toki sen voi yleismittarillakin mitata mutta tuo on sellanen nopee helppo konsti testata. Tai ei se niin kauheen nopee ole jos ei oo ylimäärästä johtoo, polttimoo ja polttimon kantaaMutta enivei...

----------kyllä se siitä----------
Jos on TDI niin silloinhan ajoituksen pystyy läppärillä tarkistamaan helposti (PD:ssä ei).Keskitalo wrote:mulle iski sama vika jakopääremontin yhteydessä. eli pumpun ajoitus hiukan pielessä näin ainakin minulla passatissa
Moottorinlämpötilananturi sijaitsee koneen takana rintapellin ja koneen välissä pitkittäismoottorisissa, vähän kinkkinen paikka mutta kyllä sen sieltä vaihtaa.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Mun milestä hehkut eivät ole käytössä jos lämpötilaa yli +5'C vaikka hehkuvaloa mittarissa vilkauttaakin.
Tämän kertoi myös eräs VAG-korjaamon pitäjä.
Mulla teki samaa vanhassa passatissa ja viaksi osottautui että pääsi ilmaa naftan joukkoon. Kun uusin polttoaine letkut konehuoneesta niin tuo vika poistui.
Tämän kertoi myös eräs VAG-korjaamon pitäjä.
Mulla teki samaa vanhassa passatissa ja viaksi osottautui että pääsi ilmaa naftan joukkoon. Kun uusin polttoaine letkut konehuoneesta niin tuo vika poistui.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Mulla on kans sama ongelma, että kylmäkäynnistys on huono. Hehkut on vaihdettu juuri paripäivää sitten, mutta vika ei poistunut. Eikä antanut mielestäni oikein mitään vikakoodiakaan tuolle. Vaimo just vei tietysti auton ja se paperi on autossa, missä on tuo koodi ja ulkoa en sitä muista
Esimerkkinä vaikka tämä päivä. Tulin kotiin eilen illalla kympin jälkeen ja tänä aamuna piti lähteä liikkeelle ysin aikaa, niin ei lähtenyt kerrasta käymään. Pari kolme kertaa kun käänsi virrat on-off niin pärähti käymään. Ja nyt äsken kun vaimo lähti ja passatti oli seissyt n.5,5h niin ei mitään ongelmaa käynnistyksessä.
Mistähän tuota voisi lähteä selvittämään? Auto kun toimii muuten hyvin, niin kyllä tarvisi toi kylmäkäynnistyskin saada kuntoon.

Esimerkkinä vaikka tämä päivä. Tulin kotiin eilen illalla kympin jälkeen ja tänä aamuna piti lähteä liikkeelle ysin aikaa, niin ei lähtenyt kerrasta käymään. Pari kolme kertaa kun käänsi virrat on-off niin pärähti käymään. Ja nyt äsken kun vaimo lähti ja passatti oli seissyt n.5,5h niin ei mitään ongelmaa käynnistyksessä.
Mistähän tuota voisi lähteä selvittämään? Auto kun toimii muuten hyvin, niin kyllä tarvisi toi kylmäkäynnistyskin saada kuntoon.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ite veikkaan kans tota ilmaa naftan seas... eikös niistä oo niitä naftaputkia halkeillu tankin sisältäkin ? pasi varmaa muistaa
ja tosiaan hehkut ei edes toimi yli plus 5 lämpötilassa, toi ilmajuttua voi testata jättämällä auton nokka ylös tai alaspäin mäkeen parkkiin
toisipperin luultavasti lähtee hyvin käymään ja toisinpäin ei jos ilmasta on kiinni
ps, kyllä pd:stäkin ajotuksen näkee... ei vaan oo niin selkeesti nähtävis ku jakapumpullisis
ja tosiaan hehkut ei edes toimi yli plus 5 lämpötilassa, toi ilmajuttua voi testata jättämällä auton nokka ylös tai alaspäin mäkeen parkkiin

ps, kyllä pd:stäkin ajotuksen näkee... ei vaan oo niin selkeesti nähtävis ku jakapumpullisis
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Onko tuossa jossain jotain takaiskuventtiiliä tai jotain? Mietin vain, että jos tuohon passattiin on vaihdettu polttoaine pumppu ja siittä johtuisi tuo heikko kylmäkäynnistys, kun ei pysy paine letkuissa. Tarvii tutkia kyllä kuitteja ja huoltokirjaa, onko siellä jotain pumpun vaihdosta.
Polttoaine suodattimen vaihdatin samalla, kun öljyt vaihdatin.
Polttoaine suodattimen vaihdatin samalla, kun öljyt vaihdatin.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Painemittari täytys laittaa letkujen väliin, en muista ulkoa millasia paineita siellä kuuluu olla, mutta ei sais paineet tippua paljonkaan esim yössä.
Ite ehkä vaihtaisin kuitenkin jäähdytinnesteen lämpötila-anturin kokeeksi. Osa kun maksaa noin 30€ ja on yleinen vika.
Vikamuisteissa ei ole mitään?
Ite ehkä vaihtaisin kuitenkin jäähdytinnesteen lämpötila-anturin kokeeksi. Osa kun maksaa noin 30€ ja on yleinen vika.
Vikamuisteissa ei ole mitään?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Nyt muistin hakea lapun missä on vikakoodit.
Eli 2 vikakoodia oli.
463 -Ohjausmoduuli, digitaalinen äänipakkaus
-Ei yhteyttä
- Jatkuva
476 -Ohjausmoduuli, polttoainepumppu
-Ei yhteyttä
- Jatkuva
Ja toi alempi oli mittariston vikamuistissa ja ajoneston vikamuistissa. Muita koodeja ei ollut.
Osaisiko joku suomentaa mulle, mitä nuo tarkoittavat
Eli 2 vikakoodia oli.
463 -Ohjausmoduuli, digitaalinen äänipakkaus
-Ei yhteyttä
- Jatkuva
476 -Ohjausmoduuli, polttoainepumppu
-Ei yhteyttä
- Jatkuva
Ja toi alempi oli mittariston vikamuistissa ja ajoneston vikamuistissa. Muita koodeja ei ollut.
Osaisiko joku suomentaa mulle, mitä nuo tarkoittavat

Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Jättääkös koneen lämpötila anturi mitään vikakoodeja, jos on jotenkin epäkunnossa?
Tuli vaan mieleen, että voisko tuo kylmäkäynnistys johtua tuosta, kun pari kertaa ollu nyt auto esilämmityksessä ja silloin lähteny laakista käymään vaikka on seisonut vähän pidempään.
Ja toisekseen, mitä maksaa huohotin putki missä on se lämpövastus? Talveksi varmaan pitäisi tuo hommata...
Tuli vaan mieleen, että voisko tuo kylmäkäynnistys johtua tuosta, kun pari kertaa ollu nyt auto esilämmityksessä ja silloin lähteny laakista käymään vaikka on seisonut vähän pidempään.
Ja toisekseen, mitä maksaa huohotin putki missä on se lämpövastus? Talveksi varmaan pitäisi tuo hommata...
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla tuo taas tekee sitä satunnaisesti kylmällä ja kuumalla koneella. Tuntuu niinku se ei sais löpöä. Eli horähtää käyntiin mutta käynti on ailahtelevaa. Lämpötilamittari ainakin näyttää oikein ja suodatin on vaihdettu.
Miten se oireilee jos se täyttöpumppu rupeaa olemaan kaput. Mun mielestä se piti anakin jokuaika sitten aikamoisen "loraukse" ku virrat pisti päälle? Ja onko näissä passateissa se joku t-haara suodattimen luona mikä menee rikki?
Pelottaa että vika on suuttimissa tai niissä johtosarjoissa. Kun auto myös satunnaisesti nykii laimeasti ku esin kolmosella lähtee vedättämään alhaisilta kieroksilta. Myös kulutus mielestän on ollu pikkase reilua ku mittari näyttää emännän ajossa n 6.9 l 25km suuntaansa maantietä ajossa.
Mistä nyt alottaa tutkinta?
Miten se oireilee jos se täyttöpumppu rupeaa olemaan kaput. Mun mielestä se piti anakin jokuaika sitten aikamoisen "loraukse" ku virrat pisti päälle? Ja onko näissä passateissa se joku t-haara suodattimen luona mikä menee rikki?
Pelottaa että vika on suuttimissa tai niissä johtosarjoissa. Kun auto myös satunnaisesti nykii laimeasti ku esin kolmosella lähtee vedättämään alhaisilta kieroksilta. Myös kulutus mielestän on ollu pikkase reilua ku mittari näyttää emännän ajossa n 6.9 l 25km suuntaansa maantietä ajossa.
Mistä nyt alottaa tutkinta?
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen