Page 1 of 1
Golf IV Variant Atlantic -06 valot
Posted: 12.9.2008 11:35
by him1998
Mielestäni valot on kytketty hiukan hölmösti. Kun väännät virrat päälle ajovalot syttyvät ja sammuvat starttauksen ajaksi ja sitten taas syttyvät. Eli polttimot kuluvat 2x nopeammin kuin esim. edellisessä autossa Opel Vectra vm. 2000. Siinä ajovaloautomatiikka kytki ajovalot päälle vasta sen jälkeen kun auto kävi. Olisiko tähän olemassa joku helppo ratkaisu, muu kuin kääntää valot valmiiksi parkkiasentoon ennen starttia? Lisäksi VW mittarivalaistus palaa koko ajan kun Opelissa syttyi vasta kun laitoit valot katkaisijasta päälle. Tämäkin kaipaisi mielestäni korjauksen, sillä päiväsaikaan mittarivalot on turhaan päällä.
Posted: 12.9.2008 12:07
by DJDH
a) jos haluat että valot syttyvät vasta kun kone on käynnistynyt, tulee ajovaloautomatiikan johtosarjaan lisätä rele.
b) golfissa on powerledit mittareissa. Ne eivät kovin nopeasti pala, joten mittarivaloilla ei ole juurikaan mitään merkitystä onko ne päällä vai ei.
3B passatissa mittarivalot syttyvät vasta kun valokatkaisija on 1 asennossa, joten siinä on jokin eri kytkentä mittarivaloille.
Nuo eri systeemit on kyllä mahdollista tehdä, mutta vaivaan nähden 100% turhia. Jos yhtään arvostat lähivaloissa valotehoa, vaihdat joka syksy uudet polttimit niihin. Ei lähivalojen polttimot ehdi vuodessa palaa, ellei sitten asenna niitä väärin tai aja normaalia enemmin. Ns. parempi H7 poltin maksaa sen 10€ kpl, joten ei pitäisi olla auton kustannuksissa mikään kovin suuri menoerä.