Page 1 of 1
					
				Lyhyen Golfin alusta pitkään?
				Posted: 9.7.2004 9:42
				by samies
				Elikkä sopiiko "lyhen" Golffin alusta Variantiin? Olis takoitus hommata säädettävä alusta satsi KW Variante 1 tai 2 ja lyhen koloperon alustoja olis enemmän tarjolla. Jos jollain FAKTAA niin kertokoon...KIIRE!!! (kohta menee kohteet kiinni...)
			 
			
					
				
				Posted: 9.7.2004 10:38
				by sirkia
				Moi,
Faktaa mulla ei ole tarjolla mutta epäilen, että ei sovi.
Ainakaan en saanut sitä Eibachin -50mm alustaa Variantiin.
Sopi ainoastaan pätkämallin Golfiin.
Jouduin ttytmään tuohon 30mm madaltavaan.
			 
			
					
				
				Posted: 9.7.2004 10:53
				by Ari-Matti Aho
				Etupää käy, takapää ei...Ffp:llä oli jossain juttua...
			 
			
					
				
				Posted: 9.7.2004 11:13
				by samies
				Mitä eroa??Farkun perä on painavampi joten, takajousi voi olla paksumpi!?Onko iskarit samat?
			 
			
					
				
				Posted: 9.7.2004 11:19
				by Ari-Matti Aho
				Muistaakseni iskaritkaan ei käy. Kysy ffp:n asiantuntijoilta.
			 
			
					
				
				Posted: 9.7.2004 12:16
				by jmr
				Jouset ja iskarit takana eri varaosanumerolla (numero on sama, mutta kirjain eli osavariaatio perässä sedanissa/estatessa eri).
			 
			
					
				
				Posted: 9.7.2004 12:23
				by samies
				Jep! Soitin Prostreetille ja setä meinas ette iskari on erilainen=EI mahdu. 
Variante 2 ON saatava! Tietääkö joku hyviä Saksalaisia tuning liikkeitä, joka myy KW:ta??
Tähän asti halvin hinta Variante 2:lle:874e Halvin rosterinen inox-line:928e
			 
			
					
				
				Posted: 9.7.2004 22:26
				by jyrki
				tossa on FK sarjaa saksasta. Ei pahan hintanen
 
			 
			
					
				
				Posted: 10.7.2004 11:03
				by samies
				jyrki: Ei kelpaa, pitää olla KW...
			 
			
					
				
				Posted: 10.7.2004 16:28
				by miihkali
				Yks juttu joka kannattaa ottaa huomioon on se, et noissa KW:n satseissa on muuten sit kaks eri painoluokitusta varianteille keulan osalta. Painot meni muistaakseni 870 ja 1100 kg. En oo noista varma, mut anyway.... 
ps. Omaan nokivasaraan o tilattu toissapäivänä JP-Autotuningilta Variante2 painavemmalle keulalle.
			 
			
					
				
				Posted: 11.7.2004 0:53
				by samies
				IV koriseen näyttäs olevan vaa 1 satsi: 
KW Gewindefahrwerk inox-line Variante 2, VW Golf IV Variant, HA höhenverstellbar, 50-110 KW, ab Bj. 5/99
			 
			
					
				
				Posted: 11.7.2004 21:28
				by miihkali
				Totta töriset....
			 
			
					
				I Love EU!!
				Posted: 11.7.2004 23:00
				by samies
				KW Variante 2:nen on tilattu! 
http://www.stg-gmbh.com/ Tuolta löytyi inox line hintaan:850e. Säästöä suomen hintoihin n. 250e! Toi KW 2 on Saksassa halvempi kuin suomessa KW 1(=915e).
 
			 
			
					
				
				Posted: 11.7.2004 23:05
				by 1500A
				Kerro sitten riittikö satanen toimituskuluihin.
			 
			
					
				
				Posted: 12.7.2004 8:12
				by samies
				Yön aikana oli tullut postia: Satsi suomeen lähetettynä 885. Taitaa satanen riittää, ei toi Saksasta suomeen lähettäminen nyt sika hintaista ole..
			 
			
					
				
				Posted: 12.7.2004 13:05
				by J.N
				samies wrote:Satsi suomeen lähetettynä 885.
Mut kyllä tollanen raha on alustasarjasta ihan posketon...
 
			 
			
					
				
				Posted: 12.7.2004 13:11
				by Ari-Matti Aho
				Halvalla ei saa hyvää...
			 
			
					
				
				Posted: 12.7.2004 13:17
				by J.N
				Nii ei nii.
Tuntuu vaan itestä aika tyyriiltä, mut miä en ookkaan mikään kroisos, vaan opiskelija...  
 
Mut tietysti jos haluaa säädettävän ja KW:n, ni sit siitä on kai pakko  vaan maksaa. Tosin aionpa hommata omaankiin autooni säädettävän setin viimeistään ens keväänä, mut onneks se ei maksa noin paljon, niin sit voi käyttää ne rahat johonkin muuhun jännään...  

 
			 
			
					
				
				Posted: 12.7.2004 13:52
				by samies
				MaxxJJ:
En minäkään mikään kroisos ole!!Eikä ole millään tavalla tarkoitus pullistella tuolla satsin hinnalla vaan lähinnä neuvoa mista KW:n saa edullisemin. Itellä on huonoja kokemuksia ns. halppis alustoista joten nykyiseen autooni ei sellaista tule. Se vain on niin kuin Amideus sanoi halvalla EI saa hyvää....
			 
			
					
				
				Posted: 12.7.2004 14:53
				by J.N
				samies wrote:MaxxJJ:
Eikä ole millään tavalla tarkoitus pullistella tuolla satsin hinnalla vaan lähinnä neuvoa mista KW:n saa edullisemin. Itellä on huonoja kokemuksia ns. halppis alustoista joten nykyiseen autooni ei sellaista tule. Se vain on niin kuin Amideus sanoi halvalla EI saa hyvää....
Nii en minä sitä minään pullisteluna ymmärtänytkään. Ja onhan se toki äärettömän fiksua tilata ulkomailta, jos siinä voi noinkin ison rahan säästää. Voipahan sit niillä säästetyillä ecuilla ostaa jotain muuta hyödyllistä/tarpeellista.  
 
Miusta tuo on vaan melkoisen iso raha alustasetistä, jos vertaa sitä siihen hb golffin setin hintaan joka on ilmeisesti melkosesti halvempi... Vai onko...?
Mut kai se sit johtuu siitä, et kysyntää on paljon vähemmän...  
 
Ja tottahan se on, ettei halvalla saa hyvää, vaan jostainhan se hinta pakostikkin muodostuu ja yleensähän se on sitä laatua. Ja kyllähän IV gulffat on sen arvosia autoja, että sellasen alustasettiin voi sijoittaa vähän enemmän, kuin vaikka johonkin kakkosgolffin alustasettiin.
Miusta se hinta vaan kuulosti aika suolaselta, mut jos miulla ois IV golffi ja haluaisin siihen hyvän ja laadukkaan säädettävän setin, niin kyllä varmaan sijoittaisin kerralla tollasen rahan, niin eipä tarvis sit toista ostaakkaan ainakaan sinä aikana, kun se auto minulla olisi.
Ja kuten jo yllä aiemin mainisin, niin itsekkin aion autooni säädettävän setin hankkia tulevaisuudessa ja kyllähän sekin hyvillä alennuksilla tulee sen ~ 500 egee maksamaan... Mutta eipähän sit tarvikkaan toista settiä ostaa sinä aikana, kun se auto tulee minulla olemaan, joten kaipa minäkin olen sitten kaukaa viisas...  

 
			 
			
					
				
				Posted: 12.7.2004 18:33
				by jopo
				Vai että KW! Omasta kokemuksesta suosittelen kw:n settejä käyttävän jättävän kiristys kuusiokolopultin pois jättämistä! Pultti on jousilautasessa jolla korkeutta säädetään. Pultti lukittaa jousilautasen ettei se "pyöri"! Itsellä noin vuoden vanha kw:n sarja alla ja yritin viikonloppuna rueta korkeutta säätämään. Yllättäen se kuusiokolopultti oli jostain kumman syystä juminu kiinni eikä halunnut aueta. Pultti on kaiken lisäksi jotain sika pehmeetä materiaalia joka pyöristyy välittömästi kun siihen avainta tarjoo. Kaikki mahdolliset poppakonstit kokeilin lämmittämisestä hakkaamiseen mutta ainut joka toimi oli kuudenmillin poranterä akkuporakoneessa. Eikä siinäkään vielä kaikki!!!! Sitten rupesin kw:n avaimella "säätämään" korkeutta! Yllättäen ei pyöriny milliäkään! Väänsin ja käänsin jopa jatkoputkella mutta eipä jousilautanen pyörähtäny. Vain avain vääntyi aivan mutkille. Lopulta otin ison vasaran ja temmin ja rupesin kylmän viileesti pieksämään jousilautasta. Päivän edestakaisin hakatessa sain lautasen pyörähtämään peräti YHDEN KIERROKSEN!!! KW:n putket on olevinaan rosteria ja ei ne mullakaan oo yhtään ruosteessa mutta ei ne kyllä siltikään pyöri. Saattaa henki mennä ennen kuin koko auton oon saanu haluttuun korkeuteen!!! Taidan ens viikonloppuna ottaa iskarit pois auton alta ja laittaa ruuvipenkkiin kiinni. On kumma jos ei rupee pyörimään. Ja pitää soittaa maahantuojalle ja HIEMAN reklamoida!!! Arvatkaa onko hermot aivan riekaleina???!
			 
			
					
				
				Posted: 13.7.2004 8:51
				by Haapala
				Todennäköisesti olet kiristänyt kuusiokoloruuvin liian tiukkaan, kärki on painanut kierteet kasaan ja sen takia ei aukea. 
Itsellä oli vastaavaa ongelmaa, hyvä että silmällä huomasi, mutta tolpasta kierteet lytyssä.
Kuusiokoloruuvin saa kiristää vain ns. sormimomenttiin (olikohan n. 2Nm)
			 
			
					
				
				Posted: 17.7.2004 2:22
				by jopo
				Ei muuten ollu kierteet paskana vaan saatanan kierteet olivat hapettuneet tai muuten vaan muhineet. Nyt kaikkien iskareiden säädöt toimii mutta aikaakin meni  noin 10 tuntia. Joutu jopa kaasupilliä tarjoomaan että sai jousilautasen kierteet rullaamaan. kaikki kiristys kuusiokolopultit joutu poraamaan pois ja uusia ei tule mun kotteroon!!!! Jousilautasten kierre oli tarttunu iskariin niin tiukasti että muutama kierros meni paskaks! Ja tuli todistettua sekin että se on PASKA PUHETTA että KW:n iskarit kestävät isältä pojalle. Eihän noi kestä edes vuottakaan ettei kierteet menis vitux! Tolpat ihan hyvät mut jousilautaset sais olla parempaa materiaalia. 

  Ja se jousilautaseen käypä työkalu on kans aivan paska!!! Vääntyy heti mutkille kun "vähän" voimaa käyttää! Onnex  oli kaverilla PALJON parempi versio siitäkin avaimesta! Täytyis laittaa tehtaalle kuva siitä avaimesta ja opettaa paukapäille työkalujen tekoo!  KIITOS tilitys on loppunut ja herneet on niistetty POIS!!!!
 
			 
			
					
				
				Posted: 17.7.2004 9:34
				by sirkia
				Moro,
Eikös KW ole juuri alustavalmistaja, joka mainostaa tuotteitansa lähes ruostumattomana/hapettumattomana?
Muistan nähneeni niitä kuvia iskareista, jotka ovat ottaaneet suolakylvyn.
			 
			
					
				
				Posted: 17.7.2004 12:03
				by Puuhis
				Eipä se auta vaikka olisi ruostumattomasta tehty ne kierreosat, jos siellä kierteiden välissä on jotain paskaa minkä takia pyöriminen tökkii.
			 
			
					
				
				Posted: 18.7.2004 23:28
				by miihkali
				Heh heh! Jopo avautu!!! Saas nähä, ku setti tulee oman kotteron alle ja säädöt ei jonain päivänä toimi.... Onnex oon niin pitkämielinen... = lue sekunnissa syttyy.... 

 
			 
			
					
				
				Posted: 28.7.2004 18:10
				by miihkali
				No nytpä se KooWeen kakkos-setti o alla ja onhan tuo kieltämäti aikas hyvän tuntuinen -> kivireki kivireki, mut ei haittaa  

 
			 
			
					
				
				Posted: 28.7.2004 23:39
				by jopo
				Miihkali!!! Onnee ja menestystä alustalle!  

 
			 
			
					
				
				Posted: 29.7.2004 22:03
				by samies
				Mullekin oli tullut viikon aikana postiin paketti...Mitähän siellä on??
			 
			
					
				
				Posted: 29.7.2004 23:17
				by turpo kiisseli
				noita suolakylpy testejä paljon nähneenä se EI kerro kaikkea.
Kuten jopo rakentavaan sävyyn  

  totesi kierteet ovat ok näköiset... mutta !
Pintapaine ja kosteus saavat mitkä tahansa metallipinnat liimautumaan niin maan perusteellisesti toisiinsa kiinni. tilanteeseen voidaan vaikuttaa kierteen muodon valinnalla, pinnoitusmenetelmillä jne..., mutta taitavat olla jääneet todelliset kokeet kw:llä suorittamatta. tosin "pohojolan" keliolosuhteet ovat aivan omaa luokkaansa kuin sfs:n (tms) standardi testivaatimukset. Eikä talviset suolakylvyt ja happirikas ilmasto ainakaan auta asiaa yhtään !
Jos mahdollista niin korvatkaa kiinnittimet (mutterit, aluslevyt, pienet pultit jne...) meidän omilla hyviksi havaituilla materiaaleilla. Eikä siitä hapettomasta asennus rasvastakaan välttämättä kannata luopua. Sille on ihan oikeastikin muutakin käyttöä, kuin makuuhuoneessa ja laakerihommissa....
 

 
			 
			
					
				
				Posted: 22.10.2005 17:30
				by onlyvw
				itse ainakin kun ja jos ostan korkeus-säädettävän, niin ajattelin laittaa kupari tahnaa kierteisiin... sitten ei pitäis juuttua kiinni 

 
			 
			
					
				
				Posted: 22.10.2005 21:09
				by Puuhis
				Kannattaa miettiä tarkkaan tuota kuparitahnan käyttöä. Kupari + Alumiini + Suolavesi = sähkökemiallinenpari ja aivan varmasti tulee jumiutuneita osia. Hapeton rasva on huomattavasti parempi vaihtoehto.
			 
			
					
				
				Posted: 22.10.2005 21:18
				by jopo
				Ei tunnu auttavan vaikka paskantas kierteisiin! Lyhyesti ja ytimekkäästi KW:t on perseestä 

 
			 
			
					
				
				Posted: 9.3.2006 17:22
				by mika1979
				etupää käy mut taka päässä ei käy iskarit eikä jousetkaan on aivan toista maata ja varianttiin saatavana vain -40mm jotka löytyy weitekiltä