Passatin tukivarret
Passatin tukivarret
3Kuinka paljon olet ajanut 3B/3BG:n Passatin tukivarsilla ilman että niitä on vaihdeltu välissä. Tai muulla autolla missä vastaavat tukivarret, eli GOLFFIN/BORAN/POLON yms. OMISTAJAT ÄLKÄÄ VASTATKO:) mutta audi A4 ja Skoda suberbissa ainakin on ilmeisesti samat ja varmaan monissa muissakin. Tähän voi joku lisätä senkin että mistä muista nuo löytyvät.
Jos olet ajanut enemmän kuin jakohihnan vaihtovälin niin kerro ihmeessa mitä poppakonsteja olet tehnyt.
Itselläni on nytten motonetin vahvistut, saa nähdä kestääkö...
Tukivarsiksi luettakoon tässä äänestyksessä kaikki etupäänpyöräntuentaan liittyvät osat, raidetangon päät jne.
ps. jos omistat tai olet omistanut jonkun muun vastaavat tukivarret omaavan auton niin vastaa ennen 2001 vuosimalliin 3B kohtaan ja yli 2001 3BG kohtaan.
Jos olet ajanut enemmän kuin jakohihnan vaihtovälin niin kerro ihmeessa mitä poppakonsteja olet tehnyt.
Itselläni on nytten motonetin vahvistut, saa nähdä kestääkö...
Tukivarsiksi luettakoon tässä äänestyksessä kaikki etupäänpyöräntuentaan liittyvät osat, raidetangon päät jne.
ps. jos omistat tai olet omistanut jonkun muun vastaavat tukivarret omaavan auton niin vastaa ennen 2001 vuosimalliin 3B kohtaan ja yli 2001 3BG kohtaan.
Varmuudella 160 tkm:stä 337 tkm:iin on menty samoilla tukivarsilla (olettaisin, että alkuperäiset varret on alla). Vasta käytin merkkiliikkeessä tutkituttamassa kaikki tukivarret ja rengaskulmat. Tukivarret oli ok, camperkulmat heitti jonkin verran.
Työmatkat 40km /sivu, päivittäin.
Työmatkat 40km /sivu, päivittäin.
Passat Variant TDI, AVF -01
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Molempina keväinä oon joutunu vaihtelemaan jotain etupään osia, eri puolilta kylläkin.. 
N75, 197tkm.

N75, 197tkm.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Slamitin setissä ei etummainen alatukivarsi käy 3bg:hen. Mutta muuten on kyllä tosi jämäkkä setti. Kannattaa varmistaa, että käykö omaan autoon vai ei, ja tarvittaessa hankkia suoraan nuo alatukivarret vaikka orkkiksena Slamitin setin lisäksi.
Ne etummaiset alatukivarret menevät paikalleen, mutta saattavat olla liian pitkät aiheuttaen "formulalookin". Eli camberia on liikaa.
Ne etummaiset alatukivarret menevät paikalleen, mutta saattavat olla liian pitkät aiheuttaen "formulalookin". Eli camberia on liikaa.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
mistä olet ostanu tuon Febi-bilstein sarjan ja onko se 3b passattiin?maikki wrote:Miettikääpä kannattaako ostaa slamitin "noname"-sarja 315€ 3bg:hen kun etummaiset tukivarret joutuu hommaamaan muualta kun Febi-Bilsteinin sarja maksaa 400€ ja kaikki tukivarret sopii
Vw Passat 3b 1.8 20v vm.1998
Audi A3 8l 1.8T Quattro vm 2001
Audi A3 8l 1.8T Quattro vm 2001
On muuten Slamitilla nykyään toinenkin, uusi satsi joka maksaa 399 euroa ja on uudempaan Passattiin kaikinpuolin sopiva.
http://www.slamit.net/product_info.php? ... 2v77re8ud2
Lisähinta varmaan siitä että Slamitin pojat ite vaihtaa ton yhden varren toiseen malliin. Satasta ne varmaa parilta maksaa jos yksittäisiä marmorilta hakisi.
Ja tosiaan tossa Passattia huoltaessa kaverin kanssa tsekattiin tukivarret. -01 3BG ja 85tkm mittarissa, ainakin yksi pallo on väljänä.
Keväällä taitaa olla rahanmenoa tiedossa, remmi, tukivarret, (kytkin), ...
http://www.slamit.net/product_info.php? ... 2v77re8ud2
Lisähinta varmaan siitä että Slamitin pojat ite vaihtaa ton yhden varren toiseen malliin. Satasta ne varmaa parilta maksaa jos yksittäisiä marmorilta hakisi.
Ja tosiaan tossa Passattia huoltaessa kaverin kanssa tsekattiin tukivarret. -01 3BG ja 85tkm mittarissa, ainakin yksi pallo on väljänä.

Keväällä taitaa olla rahanmenoa tiedossa, remmi, tukivarret, (kytkin), ...

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Audiclubin varaosakanavan = tepon kautta ja löytyy myös 3b:henmake86 wrote:mistä olet ostanu tuon Febi-bilstein sarjan ja onko se 3b passattiin?maikki wrote:Miettikääpä kannattaako ostaa slamitin "noname"-sarja 315€ 3bg:hen kun etummaiset tukivarret joutuu hommaamaan muualta kun Febi-Bilsteinin sarja maksaa 400€ ja kaikki tukivarret sopii
Hondas are like tampons....every pussy has one
Ja se Febi-bilstain on ohjausosien kohdalla vain pakkaaja. Eli ns stanssaaja. Kama tulee todennäköisesti samasta vinkuhindu maasta kuin se "no namekin"
Ja se "vahvistettu" tarkoittaa sitä, että kaikki melkein markkinoilla olevat on nykyään "vahvistettuja". Eli alatukivarren puslat vaihdettu parempiin.
Jos ostat tarvike ohjauksen osia, niin 100% ne tulee joko turkista tai hinkuvinku maista. Se on ihan sama vaikka siinä paketissa lukisi kuinka germany, niin se on todennäköisesti vain sen tuotemerkin pakkaamo/ stanssaamo.
Ja se "vahvistettu" tarkoittaa sitä, että kaikki melkein markkinoilla olevat on nykyään "vahvistettuja". Eli alatukivarren puslat vaihdettu parempiin.
Jos ostat tarvike ohjauksen osia, niin 100% ne tulee joko turkista tai hinkuvinku maista. Se on ihan sama vaikka siinä paketissa lukisi kuinka germany, niin se on todennäköisesti vain sen tuotemerkin pakkaamo/ stanssaamo.
G3 Variant 1.8 Europe
Itse kun vertasin osien viimeistelytasoa NK germany, Delphi, Febi-Bilstein ja Lemförder niin Nk ihan kauhea, Delphi vähän parempi, Febi-Bilstein miltei yhtä siisti kuin Lemförder.
Lemförderin sarja maksaa miltei 700€ ja marmoritiskin sarja 870€ joten ei kauaa tarvinnu miettiä minkä sarjan ostaisi. Aika näyttää miten Febi-Bilsteinit kestää. Eiköhän noilla pidemmälle pääse kuin motonetin huippulaadukkailla osilla jotka on ollu väljät jo 3 kuukauden jälkeen
Lemförderin sarja maksaa miltei 700€ ja marmoritiskin sarja 870€ joten ei kauaa tarvinnu miettiä minkä sarjan ostaisi. Aika näyttää miten Febi-Bilsteinit kestää. Eiköhän noilla pidemmälle pääse kuin motonetin huippulaadukkailla osilla jotka on ollu väljät jo 3 kuukauden jälkeen

Hondas are like tampons....every pussy has one
maikki wrote:Itse kun vertasin osien viimeistelytasoa NK germany, Delphi, Febi-Bilstein ja Lemförder niin Nk ihan kauhea, Delphi vähän parempi, Febi-Bilstein miltei yhtä siisti kuin Lemförder.
Lemförderin sarja maksaa miltei 700€ ja marmoritiskin sarja 870€ joten ei kauaa tarvinnu miettiä minkä sarjan ostaisi. Aika näyttää miten Febi-Bilsteinit kestää. Eiköhän noilla pidemmälle pääse kuin motonetin huippulaadukkailla osilla jotka on ollu väljät jo 3 kuukauden jälkeen
Oletko verrannut noita Slamitin "nonameja" esim noihin Febi-Bilsteineihin tai muihin

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
En ole verrannut mutta pointtina olikin että ostaako samalla rahalla "noname"-sarja vaiko tunnetun valmistajan/pakkaajan tuote. Hyvä juttuhan se on että slamitin osat on kestäny, tosin onko kukaan ajanut niillä yli 100tkm?
Jenkkifoorumeilla Febi-Bilsteinistä on ollut juttua ja pidempiaikaista käyttökokemusta ja huonoja kokemuksia ei ole ollut niin kait se jotain laadusta kertoo.
Jenkkifoorumeilla Febi-Bilsteinistä on ollut juttua ja pidempiaikaista käyttökokemusta ja huonoja kokemuksia ei ole ollut niin kait se jotain laadusta kertoo.
Hondas are like tampons....every pussy has one
Juu, ei mullakaan ole sen enempää tietoa, kuin mitä Harrin kanssa joskus juttelin. Niitä Slamitin sarjoja on myyty 2.5 vuotta ja vähintään 200-300 sarjaa. (Vuosi sitten luvut oli 1.5 vuotta ja yli 150 sarjaa). Silloin Slamitille oli tullut 1 takuupalautus, ja sekin viallinen osa oli havaittu jo ennen asennusta.
Ennen kuin oman settini ostin, niin selailin ffp:n ja ultimatevw:n keskustelut aiheesta. Taisin audifinnsiäkin selata. Niistä keskusteluista jäi silloin kuva, että kaikkia sarjoja jotkut kehuivat, ja toiset haukkuivat susiksi. Slamitin setti oli ainoa, josta ei löytynyt negatiivista palautetta.
Joko kukaan Slamitin setin ostanut ja huonoksi havainnut ei ole tullut niitä foorumeille haukkumaan, tai sitten ne kestävät ilmeisen hyvin. Mene ja tiedä.
Jos kellään on Slamitin setistä negatiivista palautetta, niin tulkaa ihmeessä kertomaan näihin topiceihin.
Ennen kuin oman settini ostin, niin selailin ffp:n ja ultimatevw:n keskustelut aiheesta. Taisin audifinnsiäkin selata. Niistä keskusteluista jäi silloin kuva, että kaikkia sarjoja jotkut kehuivat, ja toiset haukkuivat susiksi. Slamitin setti oli ainoa, josta ei löytynyt negatiivista palautetta.
Joko kukaan Slamitin setin ostanut ja huonoksi havainnut ei ole tullut niitä foorumeille haukkumaan, tai sitten ne kestävät ilmeisen hyvin. Mene ja tiedä.
Jos kellään on Slamitin setistä negatiivista palautetta, niin tulkaa ihmeessä kertomaan näihin topiceihin.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Nostellaampa vanhaa.
Elikkä törmäsin netissä semmoiseen että madalletuissa värkeissä ei tahdo niinkään kestää noi tukivarret. 310tkm on mittarissa ja mulla ollut nyt reippaat 2v. 130tkm tuli aleltua viimeisen 2v ainaka ilman madalluksia ja nyt 5tkm takana auto niin tontissa kun vaan uskalsi laittaa. missään papereissa ei ainakaan lue että niitä olisi vaihdeltu ja nyt kun on auto tontissa niin alkaa kuvitella että kaikki nitinä aiheuttaa kalliita hetkiä. Kertoilkaa nyt joku kokemuksia kyseisistä tilanteista.
Elikkä törmäsin netissä semmoiseen että madalletuissa värkeissä ei tahdo niinkään kestää noi tukivarret. 310tkm on mittarissa ja mulla ollut nyt reippaat 2v. 130tkm tuli aleltua viimeisen 2v ainaka ilman madalluksia ja nyt 5tkm takana auto niin tontissa kun vaan uskalsi laittaa. missään papereissa ei ainakaan lue että niitä olisi vaihdeltu ja nyt kun on auto tontissa niin alkaa kuvitella että kaikki nitinä aiheuttaa kalliita hetkiä. Kertoilkaa nyt joku kokemuksia kyseisistä tilanteista.
VW Passat Farkku TDI (96Kw) -2001
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Oman omistuksen aikana en ole varsia joutunut vielä uusimaan. Autolla oli ostaessa ajettu 193tkm ja nyt on mittarissa 290tkm. Eli 100tkm menty eikä vielä kolise mistään. En tiedä kuinka paljon ennen mua on ajettu samoilla varsilla.
Niin ja kaikki 100tkm ajettu tontissa, ei vakioalustalla.
Niin ja kaikki 100tkm ajettu tontissa, ei vakioalustalla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Ei kai madallus niitä palloja hajota, eihän se niiden toimintaan oikein mitenkään vaikuta.
Mutta varsin sisäpäistä ne kumipuslat vois hajotakkin kun ne on kiristetty asentoonsa ja eihän niitä kukaan madalluksen myötä kiristä uudelleen madallusta vastaavaan kulmaan?
Mutta varsin sisäpäistä ne kumipuslat vois hajotakkin kun ne on kiristetty asentoonsa ja eihän niitä kukaan madalluksen myötä kiristä uudelleen madallusta vastaavaan kulmaan?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
^ Totta turiset, en oo itekkään löysännyt niitä tukivarsien sisäpäiden pultteja, ettei kumit kärsisi. Mutta ainakin vielä ovat ehjiä. Taitaa olla aika mahdoton tehtävä saada niitä täysin oikeaan asentoon ainakaan edessä ylhäällä. Auton ollessa pyörillään just ja just mahtuu sormi renkaan ja kaaren väliin. Alakautta saa olla aika pitkät kädet jos mielii ylävarsien sisäpultteja kiristellä. Alavarsiin saa lenkkiavaimella käännettyä oikean kulman kiristyksen yhteydessä mutta ylävarsien sisäpäätä ei saa millään käännettyä. Ellei ota ylätukivarren ulkopäätä irti ja nostaa varren ylös ja kiristää. Mut ei se niin tarkkaa ole...
Taka-akselin puslat kun vaihdoin, niin löysäsin ne oikeaan asentoon. Eli kiristin pultit vasta kun auto oli pyörillään.
Ja joo ei se tontitus kyllä itse palloniveleen kovinkaan ratkaisevasti vaikuta.
Taka-akselin puslat kun vaihdoin, niin löysäsin ne oikeaan asentoon. Eli kiristin pultit vasta kun auto oli pyörillään.
Ja joo ei se tontitus kyllä itse palloniveleen kovinkaan ratkaisevasti vaikuta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Ylätukivarret kesti 223 tkm, alemmat ovat kestäneet 48-130 tkm. Tässä koko historia:
5.2.1998 Auton (Passat 3B 1.8T) luovutus
18.1.2000, 32 500 km (kesto 32 500 km) Raidetangon päät (VAG, takuu)
15.1.2001, 48 066 km (kesto 48 066 km) Alatukivarret eteen (VAG, takuu)
12.8.2003, 93 412 km (kesto 93 412 km) Alatukivarret taakse ja vakaajan tuet (TRW)
30.6.2004, 104 812 km (kesto 56 746 km) Alatukivarret eteen (VAG, takuu (kutsukampanja))
8.11.2007, 165 000 km (kesto 132 500 km) Raidetangon päät (VAG)
14.1.2009, 189 611 km (kesto 96 199 km) Alatukivarsi vasen taakse (Moog)
21.6.2010, 223 867 km (kesto 223 867 km) Ylätukivarret (Moog)
Ylätukivarsia ei olisi tarvinnut vieläkään välttämättä vaihtaa mutta ne oli helppo vaihtaa samalla kun iskarit menivät uusiksi.
5.2.1998 Auton (Passat 3B 1.8T) luovutus
18.1.2000, 32 500 km (kesto 32 500 km) Raidetangon päät (VAG, takuu)
15.1.2001, 48 066 km (kesto 48 066 km) Alatukivarret eteen (VAG, takuu)
12.8.2003, 93 412 km (kesto 93 412 km) Alatukivarret taakse ja vakaajan tuet (TRW)
30.6.2004, 104 812 km (kesto 56 746 km) Alatukivarret eteen (VAG, takuu (kutsukampanja))
8.11.2007, 165 000 km (kesto 132 500 km) Raidetangon päät (VAG)
14.1.2009, 189 611 km (kesto 96 199 km) Alatukivarsi vasen taakse (Moog)
21.6.2010, 223 867 km (kesto 223 867 km) Ylätukivarret (Moog)
Ylätukivarsia ei olisi tarvinnut vieläkään välttämättä vaihtaa mutta ne oli helppo vaihtaa samalla kun iskarit menivät uusiksi.
Autossa taitaa olla vielä alkuperäiset tukivarret ja 154tkm mittarissa. Omaa ajoa tullut vasta n. 14tkm, ei kuulu rutinoita eikä paukku, vielä kop kop. Tarviipa tutkia varsia keväällä jos vaikka alustasarjaa laittaisi. Ja iskarit sekä jouset ovat alkuperäiset maasurit. 

EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: Passatin tukivarret
100tkm ja Slamitin setissä ylätukivarsissa väljää. Ulommat raidetangonpäät piti vaihtaa jonkin verran aiemmin. Pitäs alkaa tuumailemaan, että mitähän tukivarsia sinne tällä kertaa tarjoaisi...
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Re: Passatin tukivarret
148tkm ja orggikset lienee yhä paikoillaan. Ei kolise, mutta onnistuin rikkomaan yhden alatukivarren nivelestä suojakumin joten joudun sen uusimaan kesällä.
Passat Variant TDI Tiptronic -01
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Re: Passatin tukivarret
Lemförderiä taidan kokeilla seuraavaksi. Nykyisin muuten näkyy saavan jo täyttä sarjaa alle 500e Suomestakin.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Re: Passatin tukivarret
Febi bilstein täysi setti ebaysta 330€ + 25€ lähetykset. Ei mielestäni pahan hintaset.
203 tkm mittarissa ja alkuperäistä on vielä kaikki paitsi ulommat raidetangon päät. Nyt oli vänkärin puolelta menny kallistuksen vakaajan yhdystangon pusla heikolle hapelle. Hain motonetin kuraa tilalle ja ajattelin tekohengitellä nuilla sen aikaa, kunnes tulee tarpeen vaihtaa muutaikin tukivarsia ja laittaa sitten febiä tilalle.
203 tkm mittarissa ja alkuperäistä on vielä kaikki paitsi ulommat raidetangon päät. Nyt oli vänkärin puolelta menny kallistuksen vakaajan yhdystangon pusla heikolle hapelle. Hain motonetin kuraa tilalle ja ajattelin tekohengitellä nuilla sen aikaa, kunnes tulee tarpeen vaihtaa muutaikin tukivarsia ja laittaa sitten febiä tilalle.
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
Re: Passatin tukivarret
Mitä noi MOOGin setit on mitä motonetissä on? Melkonen hinta noilla ainakin on.
-00 Passat Variant 1.8T
Re: Passatin tukivarret
Omaani laitoin repsikan ylävarret uusiksi, Motonetistä ostin OE osat jotka on TRW valmistetta. Laakkosella työskentelevä kaveri sanoi jotta ovat Volkkariosia ja ainakin toinen pallonivel on ihan samaa mallia mitä alkuperäisissä oli.
Slamitin sarja on muutaman vuotta ollut ja noi ylävarret meni kyllä aika nopeaan. Asennusvirhe on toki mahdollinen kun sisäpään puslat pamahti, pallot oli vielä ihan hyvät.
Slamitin sarja on muutaman vuotta ollut ja noi ylävarret meni kyllä aika nopeaan. Asennusvirhe on toki mahdollinen kun sisäpään puslat pamahti, pallot oli vielä ihan hyvät.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Passatin tukivarret
Tuotahan ne monella taholla väittää Lemfördereistäkin. Mikä lienee totuus, vai onko OEM osien valmistaja vaihdellut aikojen saatossa. Mene ja tiedä.AjH wrote:Omaani laitoin repsikan ylävarret uusiksi, Motonetistä ostin OE osat jotka on TRW valmistetta. Laakkosella työskentelevä kaveri sanoi jotta ovat Volkkariosia ja ainakin toinen pallonivel on ihan samaa mallia mitä alkuperäisissä oli.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Re: Passatin tukivarret
Onko kukaan käyttänyt atec tukivarsia? Tehdään saksassa ja ovat lujuuslaatua orkkis 10.9 ja atec 12.9.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Passatin tukivarret
Itellä näyttää kaikki muut olevan kunnossa paitsi noi etuvakaaja linkkien kumit näyttää kyl aika kulahtaneelta. Kannattaako noi vaihtaa, ja vaikuttaako noi mitenkä menoon? Kun ei kuitenkaan kolise ja pauku mikää...
-00 Passat Variant 1.8T
Re: Passatin tukivarret
Vanha aihe mutta kuitenkin piti kirjoittaman yksi vaihtoehto, mikä on TRW vs Lemförder suhde? Onko toinen valmistaja ja toinen vaan vaihtaa paketin omanlaisekseen. Tavara samaa.Micco wrote:Tuotahan ne monella taholla väittää Lemfördereistäkin. Mikä lienee totuus, vai onko OEM osien valmistaja vaihdellut aikojen saatossa. Mene ja tiedä.
Atecin tukivarsista tiedä, mutta mikä osa noissa on tota kovempaa lujuutta? Koska vika-alttiita noissa on ulkopään pallot (ja joissain tapauksissa) sisäpään puslat. Niitähän toi kovuus ei tarkoita, ellei nyt pallonivelen metalliosaa sitten. En toki ole tutkinut että mikä siellä ulkopään pallonivelessä kuluu ja väljistyy.Samii- wrote:Onko kukaan käyttänyt atec tukivarsia? Tehdään saksassa ja ovat lujuuslaatua orkkis 10.9 ja atec 12.9.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Passatin tukivarret
Itse omistin vuoden 2001, B5 facelift avant A4 Audin, 2,5 TDi 110kw konemalli AKN, vaihteisto DQS 6-lovinen manuaali.
Tilasin tukivarret KimSu Autosta: http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1096124" onclick="window.open(this.href);return false;
Muistaakseni varret olivat ensimmäiset 4000km todella jäykät, kun tuo ohjaus ei palautunut enää kunnolla.
Varsilla ajelin about 30tkm ja vielä kestivät.
Tilasin tukivarret KimSu Autosta: http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1096124" onclick="window.open(this.href);return false;
Muistaakseni varret olivat ensimmäiset 4000km todella jäykät, kun tuo ohjaus ei palautunut enää kunnolla.
Varsilla ajelin about 30tkm ja vielä kestivät.

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Passatin tukivarret
Meillä joskus töissä asennettiin asiakkaan autoon tommonen tarvikevarsisarja, niin siinä ei ohjaus kääntynyt lainkaan, oli niin tiukat nivelethevap wrote:Muistaakseni varret olivat ensimmäiset 4000km todella jäykät, kun tuo ohjaus ei palautunut enää kunnolla.

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Passatin tukivarret
Eipä ollut pitkä ilo tekohengittelystä nyt on jo useamman viikon paukahdellut joku tukivarsi keulassa kovenevaan tahtiin. Nyt odottaa coilit asennusta niin samalla voisi vaihtaa uuden tukivarsisetin paikalleen. Askarruttaa vaan, että mitä nuissa 3b ja 3bg tukivarsissa on eroa, kun samaa sarjaa kaupitellaan molempiin ja osa taulukon mukaan sopii molempiin. Mutta, sitten maininta, että 2001 ja vanhemmat. esimerkiksi tuossa: http://www.ebay.de/itm/Febi-Bilstein-Qu ... 5d2faaaba8" onclick="window.open(this.href);return false;Kirjoittaja AnttiR » 8.5.2012 21:28
Febi bilstein täysi setti ebaysta 330€ + 25€ lähetykset. Ei mielestäni pahan hintaset.
203 tkm mittarissa ja alkuperäistä on vielä kaikki paitsi ulommat raidetangon päät. Nyt oli vänkärin puolelta menny kallistuksen vakaajan yhdystangon pusla heikolle hapelle. Hain motonetin kuraa tilalle ja ajattelin tekohengitellä nuilla sen aikaa, kunnes tulee tarpeen vaihtaa muutaikin tukivarsia ja laittaa sitten febiä tilalle.
Lemförderin myyjällä oli omat osanumerot 3b, 3bg ja Superbille. Ei taida raskia vaan laittaa lemförderiä, kun olisi noin 130 € kalliimpi.
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
Re: Passatin tukivarret
Siellä on ainakin alatukivarren (joko etu tai taka) ulompi kartio eri mittainen ja vaihtuu jossain kohtaa, mutta missä niin sitä ei taida kukaan tietää. Oma -01 3BG oli sillä vanhemmalla kartiolla vielä. Jossain yhteyksissä mainittu -03 vaihtumisiäksi mutta lieneeköhän noinkaan.
Ainakin Slamitilta aikanaan kun sarjan ostin niin vaihtui vaivatta oikeaan malliin, toki siinä vuorokausi ylimääräistä tulee pukilla seisotusta tai sit vanhoilla takas nippuun ja vaihtaa kun saa oikean malliset käsiin.
Ainakin Slamitilta aikanaan kun sarjan ostin niin vaihtui vaivatta oikeaan malliin, toki siinä vuorokausi ylimääräistä tulee pukilla seisotusta tai sit vanhoilla takas nippuun ja vaihtaa kun saa oikean malliset käsiin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Passatin tukivarret
Pari vuotta vanhan TRW merkkisen ylätukivarren uusin eilen, ajettu about 20tkm ja pallonivel oli kyllä ihan väljä. Tilalle käväisin motonetistä halvempaa tarvike mallia olevan, taisi olla Professional parts sweden teksti paketissa. Saa nähdä kauanko kestää.
VW Passat 3BG Variant 1.9TDi
Audi A6 avant quattro
Audi A6 avant quattro
Re: Passatin tukivarret
Mulla 10/2001 valmistettu ja merkkiliike sanoo, että on 2002 mallia, joten menisköhän sitten tuolla perussarjalla. Tympee vaan rueta tuonne Saksaan nuita palattauttelemaan ku nuuka tientenkin tilaisi sieltä mistä halvimmalla saa. Kait se pitää koittaa katsella sellainen myyjä jolle laitetaan valmistenumero ja tukivarsisarja tulee sen mukaan.
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
Re: Passatin tukivarret
Ebaysta Carmaster nimiseltä firmalta lähti tuossa viikolla tulemaan Saksasta Febi bilstein täydellinen tukivarsisetti tulemaan. Sinne piti antaa autontiedot, valmistenumero, moottorikoodi yms ja vakuuttuvat, että pitäisi sopia joka tukivarsi mun autoon paikalleen. Saapa nähdä sopiiko? Febin omilla sivuilla oli kahta erillaista settiä tarjolla, mutta ei erotellut nuita vuosimallin mukaan mitenkään. kallishan tuo ei ollut lähetyksineen 350€, Toki siitä tulee Lemförderin hintainen, jos joutuu etualatukivarret ostamaan erikseen. 

Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
Re: Passatin tukivarret
Eilen tuli vaihdettua hyvin sopi kaikki tukivarret paikalleen ja laadukkaan oloisia olivat irtaallaan. Sittenpä tuon näkee, että miten kestää.
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03