Page 1 of 1

Merkki vaihtui Volkkariin

Posted: 19.7.2004 15:12
by Jamppu
Tervehdys kaikille. Tuli tuossa viime viikolla vaihdettua autoa ja samalla vaihtui nyt myös merkki, ensimmäistä kertaa oman "urani" aikana. Nykyinen menopeli on siin Golf Variant TDI -02. Moottori taitaa olla tyypiltään ATD, eli 74kW PowerDiesel. On muuten myös samalla ensimmäinen diesel auto jonka omistan. Nyt kysynkin teiltä hyvät harrastajat ja etenkin Golf Variantin omistajat onko tuossa autossa jotain erityisiä kohtia / seikkoja jotka tulisi huomioida? Kaikki muutkin vinkit ja niksit ovat tervetulleita. Lisäksi kiinnostaa tuo EGR-venttiili, eli missä sijaitsee kyseisessä moottorissa ja kannattaako eliminoida? Ja jos kannattaa, niin miten olette homman tehneet?

Posted: 20.7.2004 7:14
by Mika Viinikka
onnex olkoon vaan oikeasta ostopäätoksestä ja tervetuloa remmiin mukaan :D maffi on yks pirulainen mikä voi kenkkuilla tosin se voi olla rikki jo sillain että sitä ei välttämättä ite huomaa.

Posted: 20.7.2004 9:08
by jmr
En noista uudemmista tiedä, mutta vw:n turbodiisseleissä yleensä rankemman ajon jälkeen ei kannata heti "kierroksilla" sammutella ja samaten kylmänä ei kannata heti polkea. Säästää kansipahvia ja turbokin saa jäähdytystä.

Talveksi ostin pipon, kun ei vielä viikkorahat riittäneet eberiin. =)

Posted: 20.7.2004 9:48
by sirkia
Moro,

Ainakin tuo vastaava variant malli on meikäläisellä pelannut hyvin.
Jonkun verran on tainnut Golfeissa olla jotakin pientä ongelmaa jarrujen kitinän ja rahinan kanssa?
Ovat tosin kuulopuheita ja itselläni ei ole kokemusta ko. ongelmista.

Posted: 20.7.2004 10:05
by Mika Viinikka
joo ei välttämättä kannata heti sammuttaa ajon jälkeen. ite käytän ajon jälkeen vähintään 30s. saatan olla liiankin tarkka mut eipä se ainaskaan huonoo tee. lapin reissussa kun oltiin niin käytin vähän pitempään kun siinä kummiskin tuli muutaman tunnin pätkiä ku painettiin loso tiskissä.

Posted: 25.7.2004 23:35
by mako
tosta sirkian jutusta sen verran et passatissa (1.8T -97) on ollu ongelmia tuon jarrujen kitinän ja vikinän kanssa, aika usein jarruttaessa kuuluu aika v...moinen ääni... oiskohan siihen mitään ratkaisua???? Ja sitten etupyörien levyjen ja suojuksen väliin tulee sorateitä ajaessa pikkukiviä jotka pitävät vielä pahempaa ääntä mut ne lähtee onneks ittekseen pois!


tää meni pikkasen aiheesta ohi mut...

Posted: 23.11.2004 7:57
by exvolvo
:)Onneksi olkoon volkkarista
Niksit
Hanki värittömät muovilalvot kynnyksiin ja takaluukun kynnykseen.
Hanki kunnolliset loka-altaat jalkatilaan
Hanki tuuliohjaimet etusivuikkunoihin.
Tästä on hyvä alkaa