Page 1 of 1

3B Passat asiaa, ohjaustehostimen öljy, lukkomekanismit yms.

Posted: 8.12.2008 17:04
by Satelite
Tuli tuossa noin 7 tuhatta kilsaa sitten ostettua -97 käyttöönotettu -98 Passat 3B Sedan Black Pearl Comfortline. Tällähetkellä ongelmana vaan on se että keskuslukitus ei oikeen toimi kunnolla, kaukkari toimii noin kymmenen metrin päästä jos seisoo kuskin oven vieressä, apukuskin puolelta noin 2-4 metrin päästä ja takaa ei ollenkaan vaikka kaukkari olisi takalasissa kiinni. Kaukkareista päätellen sarja vaikuttaa jälkiasennetulta... ei juuri nyt ole kameraa saatavilla mutta keskuslukituksen kaukkarit on harmaan joustavan kumivarren varassa jonka päähän tulee avainrenksu... kaukosäädin on pisaran mallinen musta ohjain jossa harmaat napit (pienempi ja isompi... iso on hieman soikeahko) samoista napeista mistä ovet avataan ja laitetaan kiinni niin niistä saa myös ikkunat auki ja kiinni... kaukkarissa ei ole siis 2 nappia enempää paitsi yksi pieni ledi joka vilkkuu kun kaukkaria painaa... Arvelen tuon olevan radioaalloilla toimiva mutta kun tuo on niin nirso auton lähellä olon suhteen kun yrittää ovia aukaista niin ei kai tuo voi olla kenties infrapunallakin toteutettu? :x Tympii vaan tuo kantavuus niin olisiko teillä kenties neuvoja miten asiaa voisi korjata. Kaukkari on siis erikseen... ei itse avaimessa!

Toinen asia taas on se että kävin liikkeessä ostamassa tehostimeen öljyä niin vaikka Passatin korkissa lukee only mineral oil niin voiko tuossa käyttää myös synteettistä? :? Oli nääs vähän outoa hakea liikkeestä ohjaustehostimeen öljyä kun Passatin korkki sanoo että mineraalia kun taas hylly suosittelee synteettistä ja ainoa mineraaliöljy oli tarkoitettu lähinnä bemarille. Ohjekirja ei sano mitään tehostimesta kun ei löytynyt edes öljysäiliön paikkaa kirjasesta että missä päin moottoria tehostimen öljyt on mutta oikeallahan se purnukka on keulasta katsottuna... jota ei ihme kyllä kuvista löydy. Ainoat tiedot mitä olen saanut selville on passatin tehostimen omasta korkista.

Kolmas asia on se että miten hemmetissä sais etuovien lukot taas toimimaan... aikaisemmat omistajat on käyttäneet ilmeisesti keskuslukkoa aika ahkeraan kun on päässyt kai vettä lukkoihin ja ovat kai hapettuneet jumiin. Talli kun on 60 kilsan päässä kotona niin kokeilin nopsaan lukkosulalla rasvailla lukkoja, lukkosulalla sainkin avaimen uppoamaan pohjaan asti kuskin oveen mutta ei liikahda milliäkään vaikka kuinka varoen koittaa nitkutella toivoen että avain kestää... kokeilin myös työnnellä avainta lukkoon edestakaisin että jos haittalevyt lähtisi liikkeelle. Apukuskin puoli ei edes suostu ottamaan avainta kuin ehkä 1.5 senttiä sisäänsä ja tökkää kuin vene kiveen. Mitä tuolle siis kannattaisi tehdä?

T:Ville

Ps:harkitsen tässä jos vaikka jäsenmaksun joskus maksaisi niin tulisi yksi variantti lisäksi listoille... nyt vaan ei juuri ole rahaa harmi kyllä :cry: :wink:

Pps: Ei meinannut perhana foorumille rekisteröinti onnistua kun en meinannut koodia saada oikein ja kerran vähäksi aikaa softa laittoi minut jäähylle mutta sain onneksi lopulta rekisteröitymis koodin oikein :P

Posted: 8.12.2008 17:20
by AjH
Ensimmäinen kuulostaa kakesta päätellen Cobralta ja se on joissain tapauksissa jostain syystä tosi nihkeä kantamalle, vieläpä suunnasta riippuen. Vastaanotin on varmaan konetilassa jossain kolossa jolloin se on auton takaa katsottuna täysin katveessa.
Oman Cobralla varustetun biilin kanssa jonkinverran auttaa kun kakea painaa hihaa vasten niin hiha ilmeisesti toimii antennina ja lisää kantamaa katvesuunnista.

Kaivappas googlella Cobran tuotteita että onko kakesi sellainen.

Muihin paremmin tietävät vastailee.

Posted: 9.12.2008 6:03
by Satelite
AjH wrote:Ensimmäinen kuulostaa kakesta päätellen Cobralta ja se on joissain tapauksissa jostain syystä tosi nihkeä kantamalle, vieläpä suunnasta riippuen. Vastaanotin on varmaan konetilassa jossain kolossa jolloin se on auton takaa katsottuna täysin katveessa.
Oman Cobralla varustetun biilin kanssa jonkinverran auttaa kun kakea painaa hihaa vasten niin hiha ilmeisesti toimii antennina ja lisää kantamaa katvesuunnista.

Kaivappas googlella Cobran tuotteita että onko kakesi sellainen.

Muihin paremmin tietävät vastailee.
Jees kiitoksia paljon. Cobrahan tuossa näyttää olevan. Taitaa olla tuo Comfort paketti autossa. Mistäpäin kannattaisi tuota keskusyksikköä lähteä hakemaan? Mietin tuossa että kun kaverin firmasta sais halvalla noita uusia sarjoja paljon paremmalla kantamalla niin kannattaisko vaihtaa koko höskä... mites ikkunoitten avauksen ja kiinnimenon sais ohjelmoitua uuteen sarjaan? Vai onnistuisko tuon sarjan "fixaus" sillä että ohjelmois kaukkarit jotenkin uusiksi? Käyttöohjetta vaan ei ole. Ei kellään ois skannata mulle käyttöohjetta tai jos netistä löytyis? :cry:

EDIT:joo enpä taida heti olla uusimassa kun lähtis tuo ikkunoitten kauko-ohjaus jne. veks ja tuo Cobra kun maksaa sen 150-300 eunukkia paikasta riippuen. Otin maahantuohjaan yhteyttä että jos he osaisivat tuolle jotain tehdä. Edelleen jos jollain olisi antaa tuosta jotain dokumenttia asennuksesta ja ohjelmoinnista jne. Toki jos joku ranskaa osaa niin löysin skannaukset netistä mutta ranskaksi tosin :evil:

Posted: 9.12.2008 8:36
by Satelite
Yksi kysymys lisää... kuvat löysin noista räppänöistä tuning puolelta mutta mites nuo räppänöitten valot? kuskin puolelta ja keskeltä on yksi lamppu palanut. Onko noita mahdollista vaihtaa? Ne ilmatruutat siis :roll:

Posted: 9.12.2008 10:41
by haisuli
Ettei kakesta ihan vaan patteri loppumassa. Tai sitten on voinut ottaa joskus kosteutta / vettä itseensä ja hapettunut ajan mittaan.
Niin ja onko sinulla noita avaimia kaksi kappaletta vai vain yksi?
Jos yksi niin kenellä on se toinen?
ja tekeekö se noilla molemmilla avaimilla tuota samaa ongelmaa?

Itsellä on vanhemman mallin cobran avain ja teki juurikin tuon tyyppisiä vikoja -> hultoon ja taas toimii -> toinen avain kastui toimi hetken -> huoltoon ja puhdistus -> ja taas toimii. Paikalliselle cobran edustajalle vaan maksaa 10-20e / avain. Ja kyllä siltä varmasti löytyy opaskirjatkin tuohon, mutta eriasia on palvelun tasossa ja mielenkiinnossa. Koska ei tuollaisen pikkuasian räplääminen ole kannattavaa liiketoimintaa.

Posted: 9.12.2008 11:17
by Satelite
haisuli wrote:Ettei kakesta ihan vaan patteri loppumassa. Tai sitten on voinut ottaa joskus kosteutta / vettä itseensä ja hapettunut ajan mittaan.
Niin ja onko sinulla noita avaimia kaksi kappaletta vai vain yksi?
Jos yksi niin kenellä on se toinen?
ja tekeekö se noilla molemmilla avaimilla tuota samaa ongelmaa?

Itsellä on vanhemman mallin cobran avain ja teki juurikin tuon tyyppisiä vikoja -> hultoon ja taas toimii -> toinen avain kastui toimi hetken -> huoltoon ja puhdistus -> ja taas toimii. Paikalliselle cobran edustajalle vaan maksaa 10-20e / avain. Ja kyllä siltä varmasti löytyy opaskirjatkin tuohon, mutta eriasia on palvelun tasossa ja mielenkiinnossa. Koska ei tuollaisen pikkuasian räplääminen ole kannattavaa liiketoimintaa.
Kummatkin kaukkarit on minulla... toinen vara-avaimissa. Asennusohjeet sain jo maahantuojalta joka mainitsikin kantamaksi sen kymmenisen metriä että ei se kait tuon enempää pidäkkään olla... hapettumia ei ole minun onneksi ja patterit vaihdoin uusiin eli näillä näkymin tämä ceissi on closed mutta muut odottaa vastausta :wink: Pitää vielä käydä paikallisella jälleenmyyjällä kysymässä toiseen kaukkariin uutta kumirenksua kun toisesta kaukkarista se murtui eikä oikein mikään liima siihen tarttunut. Tällähetkellä kun isäukko keksi siihen väliaikaispatentiksi nippusiteestä väsätä varren avainrinkulalle.

Posted: 9.12.2008 11:46
by Mika Viinikka
Merkkiliikkeestä kun haet ohjaustehostimeen öljyt niin saat ainakin oikeat.

Ja näissä pasvateissahan on ongelmana nuo lukot. Tiivisteen välistä pääsee vettä mekanismille ja se voi pistää jumittaan niitä, jos niitä ei käytä ja voitele. Talvella huomaa siitä, kun ei ovet meinaa mennä kiinni ja toinen voi olla juurikin se, että ei tahdo avaimella toimia. Harvemmin varmaan avainta kätetäänkään, jos on kaukkari.
Minä voisin veikata, että tarvii ottaa mekanismi käteen ja putsata ja voidella hyvin. Tai sit suihkia wd-40 niin pirusti ja renkata avaimella välillä :D

Posted: 9.12.2008 11:52
by Satelite
Mika Viinikka wrote:Merkkiliikkeestä kun haet ohjaustehostimeen öljyt niin saat ainakin oikeat.

Ja näissä pasvateissahan on ongelmana nuo lukot. Tiivisteen välistä pääsee vettä mekanismille ja se voi pistää jumittaan niitä, jos niitä ei käytä ja voitele. Talvella huomaa siitä, kun ei ovet meinaa mennä kiinni ja toinen voi olla juurikin se, että ei tahdo avaimella toimia. Harvemmin varmaan avainta kätetäänkään, jos on kaukkari.
Minä voisin veikata, että tarvii ottaa mekanismi käteen ja putsata ja voidella hyvin. Tai sit suihkia wd-40 niin pirusti ja renkata avaimella välillä :D
No tällähetkellä tunkivat kouraan Synteettistä mutta pisti miettimään että kun tunkivat purkin synteettistä kouraan vaikka! korkissa luki autossa että vain mineraaliöljyä... miksi sitten vain mineraaliöljyä suositellaan vaikka liikkeessä käskivät laittamaan synteettistä... eikö tiivisteet kestä synteettistä vai onko siihen jokin muu syy? Tällähetkellä tehostimessa kiertää mineraaliöljyä jonka seassa vähäsen synteettistä. Hyvin on vielä toiminut.

Mites tuo lukko sitten... miten tuon saisi avattua ja rasvattua? :roll:

Posted: 9.12.2008 11:53
by Sami Jalonen

Posted: 9.12.2008 11:56
by Satelite
Tuota jo haulla katselin mutta saksaa en osaa muuta kuin ehkä jotain perussanoja... onko tuossa vaan nuo klipseillä kiinni että meneekö ruuvarilla kampeamalla vai onko ruuveja jossain? Entä onko polttimot mitenkä vaihdettavissa? :roll: Tekisikö joku suomenkieliset ohjeet! :wink:

EDIT:aa eli ihan talttapäällä kampeamalla pitäisi lähteä... tuo keskimmäinnen... pitänee ensi viikon viikonloppuna tutkia asiaa. 8)

Polttimon tyyppiä edelleen kaipailen että voisi hommata ne etukäteen.

Posted: 9.12.2008 16:49
by Satelite
Jees... VW:ltä tilattu etuvalojen pitkiin ne kumisuojat liitäntöjen taakse ja huomenna saa selville että saako suoraan tilattua noita tuuletussuulakkeiden polttimoita :wink: Mutta edelleen mites tuo öljyhomma tehostimeen ja lukkohomman koitan hoitaa huomenna... löytyi itse lampunvaihtohommasta kunnon kuvat mutta perhana juuri kuva itse polttimosta heitti 404:losta. Varaosakoodin onneksi sain.

Posted: 9.12.2008 17:06
by Osku.T
kyllä ne merkkiliikkeestä antaa oikeat öljyt sulle tehostimeen :D

Posted: 9.12.2008 17:18
by Satelite
Osku.T wrote:kyllä ne merkkiliikkeestä antaa oikeat öljyt sulle tehostimeen :D
Notta ristus luulis mutta tuo ristiriita synteettisen ja mineraaliöljyn välillä vähäsen hämää... liikeessäkin tuota ihmettelivät kun auton papereissa ei ole mitään tietoja itse tehostimesta... ei ollut edes öljypurkin sijaintia... purkin korkissa luki ainoastaan että vain mineraaliöljyä. Ei tuon synteettisen pitäisi miksikään autoa tehdä mutta osaisko joku nyt sitten tuosta mitään sanoa? :roll:

Liikkeessä oli että VW:lle synteettistä kun taas bemarille mineraalia... pisti vähän päätä raapimaan tuo! :?

Posted: 10.12.2008 11:24
by Satelite
Nyt on ilmasuulakkeiden polttimotkin tilattu kun osasta on ne palanut :wink: Tänään pitäisi hoitaa tuo lukkoremppa iltapäivästä... katsoo miten käy. Cobran avaimenperäänkin löytyi varaosat että homma rullaa hyvin 8)

Edit:Nälkä kasvaa syödessä... slamitilta kaistanvaihtovilkkusatsi 8)

Posted: 10.12.2008 13:31
by haisuli
Satelite wrote:Edit:Nälkä kasvaa syödessä... slamitilta kaistanvaihtovilkkusatsi 8)
Tuo on kyllä miusta niin ärsyttävä toiminto taas kuin vaan voi olla. Jos mie haluun vilkuttaa yhen kerran ni mie vilkutan yhen kerran (enkä kolmea). Ja jos vaihdan kaistaa niin vilkutan sitten riittävästi.