Page 1 of 1
Jyväskyläläiset HUOM! Tartteis apuja vikakoodien lukuun
Posted: 5.1.2009 13:31
by Satelite
Tartteis jonkun kaverin apua jolla ois kaapeli ja kone. -98 3B 1.9 tdi passat tdi ahu:ssa on ollu näin pakkasilla (ei ihme tottakai) käyntiongelmia mutta nyt on pistäny vähän enemmän silmään kun vaikka lämmöt oli mittarin mukaan 90 asteessa niin silti loppu pariin kertaan eilen veto kesken ajon ja piti vähän aikaa nitkuttaa taas käyntiin. Onko jotain häikkää jossain anturissa vai loppuuko autosta vaan kylmän takia tehot. Kabiiniin kun ei niin hirveästi tunnu lämmintä tulevan niin pakkasestakin saattaa johtua.
En tiedä sitten onko auto muuten vähän sekaisin projektista kun otin akun - navan irti hetkeksi kun asensin kaistanvaihtovilkkusarjan. Aikaisemminkin kyllä oli kylmästarttiongelmia... hehkut kenties vaihtokunnossa?
Ei oikeen oo varaa tällähetkellä käyttää missään kalliissa firmassa koodien luvussa niin jos jollakulla ois oma kaapeli jne.

Posted: 5.1.2009 15:30
by arihy
Minulla on kaapeli, mutta ilman koodien lukuakin voi sanoa 99% varmuudella johtuvan N75-venttiilistä tai sen letkuista. Pakkasella noihin kertynyt öljy menee sen verran jäykäksi, että heittää ahtopaineet yli rajojen ja menee vikatilaan vaikka lämpimällä kelillä vielä toimii suht normaalisti.
Tuon pystyy kai puhdistamaankin, mutta varmempi vaihtaa. Venttiili löytyy moottorin etupäästä muistaakseni oikealta puolelta ja siihen tulee sähköjohto ja pari alipaineletkua.
Posted: 5.1.2009 16:31
by Sami Jalonen
Varsinkin jos on ajettu n.200tkm ni veikkaus n75..
Posted: 5.1.2009 18:04
by Satelite
Öö itseasiassa 413 tuhatta ajettu ja ahtopainesolenoidi on vaihdettu ihan äskettäin noin 15 tuhatta kilsaa sitten... ehkä alle sen jopa.
Tuo vaan ois kiva tsekata johdolla jne. kun ei täl hetkel oo muuta paikkaa ku pihal kylmäs pakkases rassata autoo nii ei oikee innostais purkaa jos ei tiedä et onko vika siellä putkissa jne.

Posted: 5.1.2009 18:38
by Tero Häkli
onko pöösuodatin koska vaihdettu ?
Posted: 5.1.2009 18:44
by Satelite
Tero Häkli wrote:onko pöösuodatin koska vaihdettu ?
Olikohan et kaikki suodattimet tais olla siinä 395 kohdalla.
Posted: 5.1.2009 19:44
by Tero Häkli
kuinka paljo aikaa siitä ? ei silti noin nopeeta luulis suodattimenkaan jäätyvän jos vettä kertyny..... parempi kait kattoo ne koodit eka ni saa monta arvailua rajattua pois =)
Posted: 5.1.2009 21:36
by Satelite
Tero Häkli wrote:kuinka paljo aikaa siitä ? ei silti noin nopeeta luulis suodattimenkaan jäätyvän jos vettä kertyny..... parempi kait kattoo ne koodit eka ni saa monta arvailua rajattua pois =)
Ei oo paljoa tuostakaan aikaa... jos joku kaapelin omistaja ilmoittautuis vaikka yyveellä puh. numeron kera niin homma onnistuis...

Posted: 6.1.2009 5:39
by Satelite
Juu taitaa olla etta lähtee arihy:n piuhan jatkeeksi tänään.

Posted: 6.1.2009 12:42
by arihy
Vikakoodeja ei ollut kuin yksi vakkarinviikseen liittyvä.
Ekalla käynnistyksellä lähti käyntiin heti, mutta toisella kerralla oli aika pitkän startin tulos ja vaikutti minusta ilmavaivoilta. Moottori oli mittarin mukaan ihan normaalissa lämmössä. Osa suuttimien ylivuotoletkuista on vaihdettu jossain vaiheessa ei mikään muukaan moottoritilassa oleva letku näyttänyt vuotavan ainakaan ulospäin. Joutokäynti on ihan siistiä, joten suutinten luulisi olevan kunnossa.
Posted: 6.1.2009 12:53
by Tero Häkli
ei siinä suodattimelta lähteväs letkus ilmakuplia kulje ?
Posted: 6.1.2009 13:00
by Satelite
Laitoin nyt passatin pihaan arihy:n ohjeitten mukaan keula alaspäin että jos tuo jostain ilmaa nappaa niin ei pitäisi niin herkästi polttoaineen päästä takaisin tankkiin suodattimelta tai pumpulta jos jostain tuo ilmaa siis nappaa... katsotaan miten käy seuraavalla startilla. Tankki tosin on melkein punaisella nyttenkin mutta ei tuota ennen ole samoilla polttoaineen määrillä mielestäni ollut.
Pihatie on aika jyrkkä että saa olla melkoinen alipaine tankissa että imee tuossa mäessä dieselit takaisin tankkiin suodattimelta tai pumpulta.
Posted: 6.1.2009 15:43
by Satelite
Dodii passatti kylmänä pihassa keula alaspäin ja pistin avaimesta... lähti melkein samantien. Mistä helvetistä tuo imee ilmaa? Olen ennenkin tuolla ajanut melkein tyhjällä tankilla että valo jo varoittelee jne. mutta sillon ei ollut käynnistysongelmia. Letkuja olen koittanut katsella mutta kaikki näyttää ehjältä... Jostain pääsee ilmaa niin että kone ei ihan heti startatessa saa löpöä.
Diesel ei mielestäni tuoksahda missään mutta ei kai vika voi olla auton läpi menevissä putkissa?

Kertokaa kaikki letkut mitkä kannattaisi tsekata jota kautta tuo voisi pumpulle imaista ilmaa niin voisin käydä ne läpi.

Posted: 6.1.2009 15:55
by Tero Häkli
suodattimen päällä olevan muovipalikan o-rengas ? =) se vaihtoon
Posted: 6.1.2009 16:14
by Satelite
Tero Häkli wrote:suodattimen päällä olevan muovipalikan o-rengas ? =) se vaihtoon
Mites ton palikan saa irti jne. ja millä osan-nimellä tuota pitää mennä kyselemään marmorilta?
Posted: 6.1.2009 16:27
by Satelite
Huomenna taitaa olla että haen polttoainesuodattimen ja tiivisteet. Katsoo miten käy.
Posted: 6.1.2009 16:55
by Satelite
Jees... käynnistelin tossa pasuunaa pariin kertaan ja aloin kuuntelemaan että perhana jossain kuuluu ääntä niin kylhän toi taitaa olla että joku ihan suodattimen vieressä oleva letku hörppii ilmaa tai itse suodatin tiivisteineen... noh toivotaan että siinä on vika... huomenna suodatin ostoon ja tiivisteet. Samalla tsekkaan letkuja vielä tarkemmin.
Posted: 6.1.2009 18:30
by Tero Häkli
siinä suodattimen mukana tulee usein se tiiviste, ihan normi o-rengas siihen käy kyllä jos sattuu löytymää, sokka siitä suodattimen päältä pois ja nostaa vaan sitä muovipalikkaa... siinä muovipalikassa on se rengas
Posted: 6.1.2009 19:17
by Pasi Häkli
Joo tai oikeestaan siinä on 2 o-rengasta. Musta ja sininen, en tiedä miks ne on erivärisiä, mutta ne tulee aina uuden polttoainesuodattimen mukana. Siis jos alkuperäsen ostat, tarvikkeesta en tiedä.
Posted: 8.1.2009 18:58
by Satelite
Jees... suodatin vaihdettu mutta pieni sihinä jatku... muutaman starttailun ja nopean konehuoneen puolelle juoksun seurauksena paikallistin ruiskupumpun ja suodattimen välisessä muoviputkessa olleen reiän... jonkun anturin johto oli nippusiteellä tuossa kiinni ja oli hangannut kolon putkeen. Pumpun pää on jo otettu kumiletkusta veks ja olen kuumailmapuhaltimella siirtänyt sen holkin uuteen putkeen... pieni ruokatauko tässä välissä ja kohta jollain ilveellä pitäis saada se suodattimen päässä oleva metalliosa irti siitä kumiletkusta... on muuten tiukassa vaikka klemmarin otti irti. Kuhan sen saa vielä kuumenneltua ja tiivisteltyä uuteen putkeen ja klemmarit uusiks niin eiköhän tuo ilmavaiva lopu.
Onneks sattu olemaan tuota putkea sinisenä jo valmiiks pajalla niin ei tarvinnu kirota ja oottaa huomista

Posted: 8.1.2009 22:15
by Satelite
Nyt käy ja kukkuu hyvin eikä tarvii vinguttaa käyntiin. Vika oli tuo reikä tuossa polttoaineputkessa ruiskupumpun ja suodattimen välissä. Mitä löpöjä kaatelin vanhasta suodattimesta pois niin oli sekin vaihtokunnossa... ei varmaan ollut kertaakaan tyhjennelty vesiä pois pohjalta.