Page 1 of 1

Hakusessa yleismallin sileitä laakeroituja hihnapyöriä.

Posted: 6.1.2009 16:27
by jopo
Onko tietoa mistä saisi ostettua sileä pintaisia laakeroituja hihnapyöriä? Materiaali alumiinia. Nykyinen sorvattu apuhihnapyörä taitaa olla liian pehmeää materiaalia, kun 10 tkm ajettuun hihnapyörään on kulunut isot lovet ja pinnasta on tullu epätasainen. Hihnapyörän halkaisija sais olla 40-60 mm, leveys 30-40 mm ja laakerin sisäreikä 6-8 mm.

Posted: 6.1.2009 18:32
by Tero Häkli
jos ei koko niin tarkkaa niin melkeen joka autoon saa nykyään erikseen pyöriä apulaitehihnan automaattikiristimeen... iteki laitoin kaverin opeliin volvon pyörän ku oli halvempi ;) ne kyl muovia tai metallia... onko pakko olla alumiini ?

Posted: 6.1.2009 19:57
by miihkali
Mittees sitä laittelee kaiken maailman härveleitä :wink:

Posted: 6.1.2009 21:51
by jopo
Ei voi kovin heikko olla toi hihnapyörä, koska hihna on "todella" kireällä, ettei vaan pääse tietystä paikkaa luistamaan. Tuolla näyttäs jotain löytyvän, mutta kun on rapakon tuolla puolen. Yksi hihnapyörä mulla on mustaa rautaa, mutta se on paljon painavampi kuin esim. alumiininen.

Posted: 6.1.2009 22:17
by Tero Häkli
eikö tosa kohtaa o sama mitä se painaa kuhan kestää, painosta ainakaan haittaa oo toiminnalle, kaverin hiluksiin laitettiin kans volvon rulla, tosin siinä ahdotkin vaan 0,7 remmillä... vaan 7 uranen remmikin mut pikkunen m45 ei tehoo paljoo vie =)
ei kireellä tarvi edes olla... kun ohjurit sopivissa paikoissa

Posted: 6.1.2009 22:31
by jopo
Osaatko kertoo siitä m45:sta? Missä vaiheessa se alkaa painetta nostamaan ja millaset paineet tietylla kierrosluvulla? Tietty noi kaikki riippuu hihnapyörien koosta yms...

Posted: 7.1.2009 0:29
by Tero Häkli
en ny enää tarkkaan niitä muista mut nopeesti ne maximitkin kerää... tarvii kysellä tarkemmin, melkeen joka päivä se täsä käy, ja vaikka ottaa pari fotookin, 6cm pyörällä se ahdin on, siitä muistaakseni 10cm pyörääkin... pyörien mitatkin josain talles on ku ne laskettiin sillon ku tehtiin kampiakselin pyörä, vakiopyörään hitsattiin uus ulkokehä kehä kines, tai kaveri sorvaili ja hitsas... olisko ollu jostain vanhasta mersun pakettiautosta se pyörä...

Posted: 7.1.2009 12:51
by jopo
Mitenkäs muuten vaikuttaa esim. laturin ja ilmastoinnin toimintaan, jos kampiakselin hihnapyörän kokoa muuttaa esim. isompaan? Silloinhan ne alkaa pyörimään nopeammin mutta onko sillä mitään merkitystä?

Posted: 7.1.2009 13:56
by Tero Häkli
ei oo väliä, tietty voi kiekkamittari valehdella jos laturilta signaalis ottaa mut ei niin paljoo eroo että haittais... varsinkaan riiselis, mut tuskin sullakaan, kyllähän kiekkarajottimiakin nostetaan reippaastikin eikä latureita sunmuita vaihdella =)