Page 1 of 1
Lastu Passattiin
Posted: 21.7.2004 10:53
by Mika Viinikka
Kertokaas ny ihmiset mitä lastuja teillä on TDI volkkareissanne. Oon nyt vihdoinkin hankkimassa sitä mut en oikeen osaa päättää mihkä ton veis. mieli halajais toisaalta lms:lle mut se on aikas kallis lastu. mitkä on ollu hyviä ja mitkä toimii hyvin ja ei ole ihan sika hintaisia? tampereella sais upsoluten lastuja kyllä halvalla mut minkälaisia ne sit on sitä en tiedä. äijä ite sieltä wdracingilta kyllä kehu mutta mutta...
Posted: 21.7.2004 13:36
by Ari-Matti Aho
Ainakin mitä minä oon lukenu upsolutesta niin hyvin on toiminut. Ffp:llä ja UltimateVW:llä löytyy juttua noista. Digital Sportin (Karala) lastuthan on ilmeisesti myös hyviä.
Posted: 21.7.2004 14:48
by Mika Viinikka
joo kyllä karalan viritykset on hyviä kuulemma mut sitä on aikas vaikee saada kiinni. pitää kyllä miettiä upsoluten lastua kun se on niin halpakin. saa silläkin loppurahalla jotain muuta autoon

Posted: 21.7.2004 15:54
by samip
Mielestäni lastua kannattaa harkita TDI:ssä vasta sitten kun on esim. syöttöpuoli saatu päivitettyä. Mutta viritystapoja ja -makujahan on useita.
Niin, paikoillaan on vakiolastu ja pysyykin siihen saakka kunnes vakio turbo vaihtuu joksikin muuksi. Tehoa kuitenkin tällähetkellä pitäisi löytyä muutamakymmen enemmän kuin hihnalta tullessaan.
Vakion 66kW tuplausta odotellessa...

Posted: 21.7.2004 16:35
by GC
LMSn eli MTMn lastulla nyt takana reilut 3kk ja 10tkm. Auto toimii paremmin kuin vakiona ja ohitukset sujuu huomattavasti mukavammin.
Kannattaa soittaa Rollelle ja kysyä hintaa. Hinnaston hinnat ei välttämättä ole ihan ehdottomia...
Posted: 21.7.2004 17:47
by tanttu
wdracingin laittama upsoluten lastu ja komeesti toimii.Suosittelen,385e.
Posted: 21.7.2004 21:25
by Puuhis
Meikulla myös autossa mtm:n lastu ja ei voi kuin kehua. Dynossa ei oo tullu vielä käytyä mutta Rolle kertoili että tällä kokoonpanolla on dynoteltu parhaillaan 175hv 410Nm lukemia. Lastulla itse olen ajellut noin 13tkm ja edellinen omistaja vielä enemmän.
Posted: 22.7.2004 6:58
by Mika Viinikka
joo yks kaveri on kans lms:llä hommissa ja eilen soittelin illalla sen kans ja se sano kyllä että ei hinnaston hinta ole ihan tarkka eli saisin vähän halvemmalla mut upsoluten lastu jäis silti melki 400e halvemmaks. tosin kaveri kerto muutamia faktoja mitä tarvii kyllä tiedustella wdracingilta ennen kuin menen sinne. kyllä osaa olla vaikee päättää kumman ottaa.

Posted: 23.7.2004 0:31
by jiipee
Powerflashin oulussa flashäämä on toi mun auto, 40tkm takana, ja erittäin hienosti toimii, sekä vetää. Dynoon on auto menossa parin viikon päästä.
Posted: 23.7.2004 8:15
by Mika Viinikka
niin meillähän olikin jiipee puhetta siitä siellä rovaniemellä. se olis kyllä ollu hyvä vaihtoehto mut oulu on kummiskin aikas kaukana. eilen kävin team F40:llä kyseleen iskareita niin se koitti kaupata psi powerboxia mut soitto taas kaverille ja vastaus oli niinku ajattelin eli ei kannata. se maksaakin niin paljon eikä saa niin paljon tehoja kun lastulla. ens viikolla ehkä saan lastun autoon ja kyllä se melki kallistuu MTM lastuun.
Posted: 27.7.2004 0:20
by jiipee
Niin no onhan se MTM varma valinta kuitenki, vaikkakin kallis. PSI-boxeista kannattaa todella pysyä erossa, niistä ei oo ku riesaa.
Posted: 27.7.2004 12:12
by hudu
Taitaa olla Karalalla ruuhkaa näin kesäaikaan. Viimekesänä, kun omani siellä käytin, niin oli kuukauden jono.
Muuten olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen, tuo nälkä vaan tuppaa kasvamaan syödessä. Niin sen hinta oli viimekesänä 600 eskoo.
Yksi asia, joka ratkaisi omassa tapauksessani kääntymisen Karalan puoleen oli ohjelman tarkkuus ja soveltuvuus silloin kun, osia on vaihdettu. Esim turbo tai suuttimet tai nestepää tai kaikki edellä mainitut. Kysyin myös, että mitä maksaa uudelleen ohjelmointi, jos vaihtaa edellä mainittuja osia, niin hinta silloin oli 150 euroa. Osiltaan vakioon tehty ohjelma kuulemma toimii vielä hyvin vaikka vaihtaisi suuttimet, mutta nestepään vaihto vaatii jo hyvin toimiakseen uudelleen ohjelmoinnin. Tietysti, jos vaihdat osat ensin ja käyt vasta sitten lastuttamassa, niin säästät tuon uudelleen ohjelmoinnin hinnan.
Mikahan säätää auton rullilla, joten sieltä saa lapun tehoista ennen ja jälkeen lastutuksen. Näin ohjelma ei ole "bulkkitavaraa", niin kuin se käsittääkseni on muiden valmistajien lastuissa, joilta ei saa mitään takuuta saavutettavista tehoista, mutta lupauksia mitä suurempia.
Eli, jos laitat ohjelmaa "raudoiltaan" vakioon autoon etkä aio siihen niitä vaihtaakaan, niin todennäköisesti mikä tahansa luotettavaksi todettu lastu on hyvä ratkaisu. Mutta jos olet, tai aiot vaihtaa myös raaempia rautoja autoosi, niin suosittelen kääntymään digital sportin puoleen.
Posted: 4.8.2004 16:39
by Mika Viinikka
nyt on ollu 6päivää mtm lastu passatissa ja tarvii sanoa kyllä että tyytyväinen olen. jopa kumi palaa viä kakkosella ilman että ampuu kytkimellä

Posted: 4.8.2004 16:43
by GC
viinikka wrote:jopa kumi palaa viä kakkosella ilman että ampuu kytkimellä

no sitte seuraavaks alusta kuntoon

Posted: 4.8.2004 16:48
by Ari-Matti Aho
onhan sillä nyt koni sportitkin alla...
Posted: 4.8.2004 17:16
by samip
Ihan miltei itsekin jännitän kaverin puolesta 13. päivää ja perjantaita kun koittaa aika Karalalla. Kaverin pirkka-variantista (vario) löytyvät nyt sopivat raudat että lastu pitää heittää. Itseasiassa alkaa olla jo pakko:
- 12mm nestepää
- T4:n suuttimet, Bosch 0.203
- erinäisistä koteloista ja siipipyöristä rakenneltu turbo
Voi tuon uuden lastun ja teho-/vääntömäärän jälkeen olla jo paikalliset GTI-miehet ihmeissään

Posted: 5.8.2004 7:08
by Mika Viinikka
joo kyllä alusta on nyt kans jo kunnossa. H&R jouset ja konit
Posted: 6.8.2004 13:50
by hudu
Laitahan samip tietoja, että miten siinä sitten lopulta kävi, kun päivä koittaa. Että paloko kytkin ja mitä saitte tulokseksi.
ps. onko Aromaa tuttu?
Posted: 6.8.2004 23:49
by samip
hudu: Tuskin palaa kytkin, ei pitäisi vielä tuolla tulevalla teholla. Tuohon em. listaan unohtui mainita, että autosta löytyy myös Sachsin race-kytkinasetelma ja VR6:den -levy.
Kylläpä ovat Siilinjärven ukot hyvinkin tuttuja

Posted: 16.8.2004 15:21
by samip
Hieman ohrasesti kävi viime perjantaina. Suuttimet olivat sittenkin liian pienet vaikkakin Karalan paja täyttyi ensimmäisissä vedoissa kauttaaltaan savusta
Eli hieman uuden osan pulttaamista ja opettelu 12mm-pään kanssa jatkuu heti kunnes uusi aika penkissä järjestyy. Eiköhän sitten aleta siihen tehotavoitteeseen päästä.
Posted: 30.8.2004 13:36
by samip
Noniin. Kaverin vario sai uudet suuttimet (PP 502) ja viime perjantaina lastun: 177hv/390Nm. Kyseessä siis AHU 66kW kone.
Harjoitukset jatkuvat, tottakai.
Posted: 30.8.2004 16:54
by J.N
Hyvät lukemat...
Kyllähän jo noilla tehoilla tollanen tulitikkuaskin kokoinen disuvarmari luulis ryömivän ihan hyvin...

Posted: 30.8.2004 18:44
by samip
Kyllä. Painoa tuommosella vehkeellä on muuten jotain 1100-1200kg. Jotta oma Passatti liikkuis yhtä pirteesti pitäis tehoa löytyä n.50 heppaa enemmin

Posted: 31.8.2004 8:45
by hudu
Arvaanko pahasti väärin, vai onko tavoitteena rikkoa 200?
Mistä muuten jäi ahistaan, johtuiko edelleen syöttöpuolesta, vai jostain muusta?
Posted: 31.8.2004 12:03
by samip
Turbo ahistaa sen verran pahasti, että ihan jatkuvasti eivät täydet paineet ole käytössä mutta asia korjautunee jossain vaiheessa. Tehotavoite taitaa vaihdella viikottain

Posted: 10.9.2004 13:31
by hudu
Mitäs, samip, tälle projektille kuuluu?
Joko on uusi turbo tiedossa?
Posted: 11.9.2004 12:23
by samip
Tilanne on hieman rauhoittunut eli aikalisä on otettu. Taitanee olla meneillään talliin kertyneiden joutavien osien myyntikampanja.
Tälläkin viikollakin saatiin taas yks TDI kulkemaan suht rivakkaasti ja omistajan hymy korviin. Kohta taitaa olla kaikkien paikallisten VAG-harrastajien TDI:t käyty läpi
