Page 1 of 1
IV Variant valoasiaa
Posted: 11.1.2009 14:16
by A.Leskelä
Muutama valokysymys.
-Mitä ajovalohehkuja tämä käyttää?
-Mistä ne on kuskinpuolelle helpoin vaihtaa? Akku on aika hyvin edessä
- En ole koskaan ajatellut että kuuluuko lämmönsäätimen, puhaltimen voimakkuuden ja puhaltimen suunnan vipuissa olla taustavalot? Miten ne saa vaihdettua?
tänks
Posted: 11.1.2009 16:25
by Pekka H
Viimeisimpään kysymykseen; se keskimmäinen säädinnupikka lähtee vetämällä irti ja siellä on semmonen maailman pienin polttimo. Sen ku vaihtaa niin kaikki pelittää. Helppo homma, jopa minä osasin sen vaihtaa.

Posted: 11.1.2009 16:41
by Basu
Ajovalopolttimot on H7 lähivaloissa ja H1 pitkissä.
Posted: 11.1.2009 17:40
by A.Leskelä
Kiitos! näillä mennään

Posted: 11.1.2009 18:19
by Vessu
Ajovalo polttimot vielä vaihtaakin vaikka olisi ns. Suomalaiset kädet.
Pitkien polttimoiden ja parkkien vaihto jäi ainakin minulla tekemättä->jossain saakelin poterossa nuo polttimot sormet
ei yllä.
Posted: 11.1.2009 18:41
by A.Leskelä
Täytyykö kuskinpuolella tosiaan tuo akku käyttää pois tieltä? Mitä nopeasti vilkuilun nii akun ja valojen suojakannen väli hmm..muutama milli

Posted: 11.1.2009 18:49
by Vessu
Akkua ei tarvitse poistaa, tosin saahan sillä tilaa pikkasen lisää.
Tila on ahdas mutta kyllä siitä saa sen ajovalo polttimon ujutettua.
Posted: 11.1.2009 19:05
by A.Leskelä
On insinjöörit taas suunnitelleet p******

Posted: 11.1.2009 20:34
by Sami Jalonen
Posted: 11.1.2009 21:03
by A.Leskelä
No jooooo

Posted: 11.1.2009 22:15
by Janne_80
Ohan passatissakin (ainakin BG:ssä) toi luukku ja vilkkupolttimo vaihtuu sitä kautta, tosin rengasta ei tarvnu irrottaa vaikka auto on madallettu.

Posted: 12.1.2009 8:52
by Alkaline
A.Leskelä wrote:On insinjöörit taas suunnitelleet p******

ei insinööreissä mitään vikaa ole! Liian isot kädet vaan...
Posted: 12.1.2009 22:56
by AjH
Janne_80 wrote:Ohan passatissakin (ainakin BG:ssä) toi luukku ja vilkkupolttimo vaihtuu sitä kautta, tosin rengasta ei tarvnu irrottaa vaikka auto on madallettu.

Ai on vai

Vaihdoin kyllä tosta yläkautta molemmille puolille uudet

Posted: 13.1.2009 0:18
by Janne_80
AjH wrote:Janne_80 wrote:Ohan passatissakin (ainakin BG:ssä) toi luukku ja vilkkupolttimo vaihtuu sitä kautta, tosin rengasta ei tarvnu irrottaa vaikka auto on madallettu.

Ai on vai

Vaihdoin kyllä tosta yläkautta molemmille puolille uudet

Mulla on ainakin,

ei tarttenu alkaa repimään tavaraa pois tieltä konehuoneesta, renkaat linkkuun ja luukku auki, vaihto n. 1-2min per puoli.
Posted: 13.1.2009 12:19
by Pasi Häkli
Muistaakseni niitä luukkujakaan ei oo kaikissa autoissa. Eli sisälokasuojissa on eroja...
Posted: 13.1.2009 19:37
by A.Leskelä
Kävin ostaan hehkuja ja intoa täynnä menin tallille vaihtaan, kuskinpuolelle siis. Vitut sitä saanut vaihdettua, niin ahdasta että ei se suojakoppa lähde edes eestä pois. Haistatin valolle vitut ja käytän jollakin huoltomiehellä jolla on gynekologin sormet s***** v**** p****

Posted: 13.1.2009 20:29
by Vessu
Jännä homma että kuskinpuoli tekee kiusaa.
Ei nämä meikun tumput mitkään pienet oo mutta vänkäämällä meni.
Omasta mielestäni apparin puoli oli perseestä pissapojan takia.
Posted: 13.1.2009 20:38
by Alkaline
A.Leskelä wrote:Kävin ostaan hehkuja ja intoa täynnä menin tallille vaihtaan, kuskinpuolelle siis. Vitut sitä saanut vaihdettua, niin ahdasta että ei se suojakoppa lähde edes eestä pois. Haistatin valolle vitut ja käytän jollakin huoltomiehellä jolla on gynekologin sormet s***** v**** p****

ja kuvaa tarrallisesta autosta ei olla vielä nähty! huomio huomio....
Posted: 13.1.2009 22:34
by A.Leskelä
Alkaline wrote:A.Leskelä wrote:Kävin ostaan hehkuja ja intoa täynnä menin tallille vaihtaan, kuskinpuolelle siis. Vitut sitä saanut vaihdettua, niin ahdasta että ei se suojakoppa lähde edes eestä pois. Haistatin valolle vitut ja käytän jollakin huoltomiehellä jolla on gynekologin sormet s***** v**** p****

ja kuvaa tarrallisesta autosta ei olla vielä nähty! huomio huomio....
Nyt meni yli leskelän akan pojan hilseen

Posted: 14.1.2009 19:38
by Alkaline
A.Leskelä wrote:Alkaline wrote:A.Leskelä wrote:Kävin ostaan hehkuja ja intoa täynnä menin tallille vaihtaan, kuskinpuolelle siis. Vitut sitä saanut vaihdettua, niin ahdasta että ei se suojakoppa lähde edes eestä pois. Haistatin valolle vitut ja käytän jollakin huoltomiehellä jolla on gynekologin sormet s***** v**** p****

ja kuvaa tarrallisesta autosta ei olla vielä nähty! huomio huomio....
Nyt meni yli leskelän akan pojan hilseen

niin että onko lupin tarra jo kiinni autossa?
Posted: 14.1.2009 20:59
by Jami R
Hermoja säästää jos ottaa puskurin ja valot irti..
Siinä menee todennäköisesti vähemmän aikaa kun siinä että yrittää väkisin tunkea käden sinne.
Jos ei ole muitakaan polttimoita pitkiin aikoihin vaihtanut niin vaihtaa kaikki samalla vaivalla..
Posted: 14.1.2009 21:06
by A.Leskelä
Alkaline wrote:A.Leskelä wrote:Alkaline wrote:
ja kuvaa tarrallisesta autosta ei olla vielä nähty! huomio huomio....
Nyt meni yli leskelän akan pojan hilseen

niin että onko lupin tarra jo kiinni autossa?
Niin jooo..Ohoooooon se jo kiinni autossa. Uudet talvivanteet pulttasin kans tänään alle. Nyt pakastui täälläpäin, voi pestä niin räpsin sit kuvia

Posted: 16.1.2009 18:23
by A.Leskelä
Valot sain vaihdettua, ei mennyt kuin puoli päivää. Vänkärin puolelta hajos korkeudensäätömoottori, tai siis lähti irti sieltä enkä saanut takaisin. Kuskinpuolelta puratti ilmanputsarin ja akun edestä.
Melko työläs

Posted: 17.1.2009 20:38
by Ville.P
Melkein suosittelen puottamaan puskurin pois siitä keulalta ja ottamaan umpiot kauniiseen käteen. Puskurin irrottaa tosi helposti, kun sen on kerran ensin ottanut irti.
Posted: 17.1.2009 23:28
by makevw
Kyllä ne siittä alkaa sujua kun pari kertaa vaihtaa polttimot. Ahasta tuo taas oli kun xenonit pykkäs keulaan, varsinkin sen kiinnitys klipsun kanssa sai "taistella" tovin kun piti osaksi käyttää irti se.
Posted: 18.1.2009 12:59
by A.Leskelä
Ens kerralla puran kans suosiolla kuskin puolelta ilmanputsarin ja akun edestä. Vänkärin puolelta pissapojan säiliö.
Säästyy aikaa, säästyy hermot

Posted: 19.1.2009 20:03
by Arska
Empä tiiä säästyykö aikaa jos alat pissapojan säiliötä irrottaan..aika tiukka sovitus ainaki tuossa omassa kotterossa...

Posted: 19.1.2009 22:13
by Pasi Häkli
En mä oo ainakaan kertaakaan purkanut pissapojan säiliötä. Akkuakaan ei oo tullut usein irrotettua. Ei ne polttimot nyt NIIN vaikeita oo vaihtaa että tarvis puolen keulaa purkaa..