Page 1 of 1
passat 3B 2.8 v6 malli?
Posted: 27.1.2009 0:26
by relexi
Elikkäs ihmettelen tossa että onko autoni nytten syncro vai 4motion.
Auto on 12/99 otettu käyttöön ja siis 2.8 v6 neliveto. Moottorin suojassa lukee V6 30V ja sivumuoveissa EI ole 5V merkkejä vaan suorat viivat. Vaihteen valitsimen juuressa lukee 4motion kanssa... Eli kumpihan tämä nyt sitten on?
(Nuo suojamuovit ihmetyttää siinä mielessä kun lähes kaikissa mihin olen törmännyt lukee vain V6 ja ne 5V merkit...)
Posted: 27.1.2009 1:11
by AjH
Onkos siinä jotain eroa 3B sarjan Passateissa, vai onko mulla vain harhakäsitys että nämä nelikot olisi kaikki Torsenilla vaikka nimitys vaihtuikin syncrosta 4motioniin välissä?
Posted: 27.1.2009 7:59
by haisuli
http://autowiki.fi/index.php/Syncro
kyllähän sen torsen pitäisi olla, eli lähes q, mutta ei kuitenkaan

Posted: 27.1.2009 13:39
by relexi
Siis kyllähän se on selvä että se torseni on, mutta missä vaiheessa vaihtuu syncrosta 4motioniksi?
Nyt selvisi sen verran että taitaa se 4motioni olla vaikka -99 onkin tuli katottua rekisteriotteesta...

Posted: 27.1.2009 14:51
by AjH
No ihan sillä tuota ihmettelin että mikä (henkinen?) merkitys sillä sitten on onko se vetojärjestelmä nimeltään Syncro vai 4motion?
Jos itse saisin määritellä niin Syncro olisi se viskolukko ja 4motion Torsen, mutta kun sitten sotkee kuviota vielä Haldexikin.
Posted: 27.1.2009 17:13
by Nixu
relexi wrote:Siis kyllähän se on selvä että se torseni on, mutta missä vaiheessa vaihtuu syncrosta 4motioniksi?
Nyt selvisi sen verran että taitaa se 4motioni olla vaikka -99 onkin tuli katottua rekisteriotteesta...

Mulla kans otettu käyttöön loppuvuodesta 99,mutta on mallia 2000 ja 4motion

Posted: 28.1.2009 8:51
by haisuli
Oisko sillä se henkinen merkitys lähinnä kaikista suurin, että kun 4motion on uudempi. Sama kuin jos on kaksi täysin samanlaista -01 vuosimallin ja toisessa eurokilvet ja toisessa ei. Käyttöönotto huhtikuussa ja toinen toukokuussa, niin asiaan vihkiytyneet tietävät että 4motion ja eurokilvellinen kulkine ovat uudempi == parempia

mutta tavanpulliaiselle sillä ei ole mitään merkitystä, kun ne ymmärtävät vain sen, että se on neliveto

Posted: 28.1.2009 9:55
by Jouk
haisuli wrote:niin asiaan vihkiytyneet tietävät että 4motion ja eurokilvellinen kulkine ovat uudempi == parempia

Niin, siis; asiaan vihkiytynyt tietää ettei niillä ole hevon P:n (todellista) eroa jos kummatkin on 3B malleja.
Ja tuo 4Motion tuli markkinointiosastolta siinä 99 maissa - lanseerasivat hieman ennen faceliftiä, joten se sekoittaa kun osa vanhoista 3B:stä on jo vaihdettu Syncroista 4Motioniksi.
Noita tarroja muuten saa eBay.de:stä halvalla - samalla voi ostaa siihen kaveriksi "W8" ja "4.0" tarrat jos ahistaa.

Posted: 28.1.2009 12:30
by haisuli
Juurikin noin

Posted: 28.1.2009 13:18
by relexi
Oli kyllä vissiin virhe siirtyä ocf foorumilta tänne, ainakin juttujen perusteella, enemmän täällä on niitä haiven partoja kuin opelin puolella

Sori poitsut jos tää kysymys kävi teille niin kovin raskaaksi!
Posted: 28.1.2009 16:17
by Jouk
relexi wrote:Oli kyllä vissiin virhe siirtyä ocf foorumilta tänne, ainakin juttujen perusteella, enemmän täällä on niitä haiven partoja kuin opelin puolella

Sori poitsut jos tää kysymys kävi teille niin kovin raskaaksi!
Joo, ehkä on parempi mennä takaisin sinne jos ei yhtään huumorintajua löydy. Ihan normaalia "jälkikeskustelua" aiheesta - vastauksenhan jo kysymykseesi saitkin.
Samalla kannattaa pysyä poissa ffp:ltä ja UWW:ltä - sielläkin kun meitä huumorintajuisia on ja tosikot voi saada herneen nenään...
P.S. Oletko muuten autowikin lukenut, jos perustekniikasta on kysymyksiä:
http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_3B
(P.P.S. Ota ruksi pois kohdasta "ilmoita vastauksesta", se antaa näköjään täällä edelleen SMTP-virheen kun vastaa viesteihin joissa se on valittuna.)
Posted: 28.1.2009 21:38
by relexi
Toki olen käynyt tuolla, mutta sielläkun ei kysymykseeni ollut vastausta. Mm. sitä ei kerrota missään onko vain moottorin suojamuovit vaihtuneet -99 vai onko jotain muutakin vaihtunut. Mutta asia selvä nytten! Ja kiitos vinkeistä!