Page 1 of 1
Passat 3BG käy kuin kolmella
Posted: 1.2.2009 9:10
by toeknee
Terve,
Ajelin tuossa eilen kotio päin ja yllättäen rupesi moottorin merkkivalo vilkkumaan ja puolet auton tehosta katosi taivaan tuuliin. Auto tärisee kiihdyttäessä ja muutenkin moottori vispaa ja pitää erilaista ääntä kuin ennen..
Tyhjäkäynnin kierrokset laskivat myös noin 100rpm
Kilometrejä on nyt 161tkm ja huollot tehty säännöllisesti.
Tulppia tosin ei ole ihan hetkeen vaihdettu
Jos jollain olisi ideaa, mistä lähteä paikallistamaan vikaa niin
se olisi enemmän kuin hyvä..
Auto on siis Passat 2.0 20v 96kw 2003
TK
Posted: 1.2.2009 12:22
by Tero Häkli
99% varmasti puola rikki =)
Posted: 1.2.2009 19:36
by Pasi Häkli
Mä voin lisätä sen yhden prosentin siihen päälle vielä

Aika varmalta kuulostaa.
Vikamuisti kertoo mikä puola on rikki, ellei useampia. Niitä on tosi paljon vaihdettu myös ns jälkitakuuna(GoodWill), mikäli on huoltokirja kunnossa yms. Ja vanhojen puolien varaosanumerolla on myös merkitystä, jos on vanhan mallisia niin yleensä takuuna uusitaan sitten kaikki, myös ehjät puolat..
Posted: 3.2.2009 8:38
by toeknee
No nyt menee puolien itsetsekkaus vähän hangalaks...
Auto ei nimittäin lähde enää ollenkaan käyntiin...
Perkele..
On tää kyl välillä tällasta.
"hyvällä" tsägällä siinä on menny kattikin paskaks kun tuli ajeltuu muutama päivä reikä jossain imuletkussa
siinä käyrässä mikä on siinä paisuntasäiliön vieressä. Paloihan se pakokaasupäästöjen valo joo, mutta kun on
tällainen kantapäänkauttakulkija niin minkäs teet. Niin muuten EPC valo ei ole palanut kertaakaan.
Posted: 3.2.2009 9:23
by niksu99
Lainataan tätä keskustelua kun aihetta sivuaa.........
Eli Itsellä samainen bilika ajettu 110tkm, muutaman kerran kiihdyttäessä on nykäissyt, kunnes viikonloppuna vedätettäessä veto hiipui, muuttui nykiväksi ja sytytti moottorivikavalon. Kaasun hölläys ja valo sammui ja kävi taas normaalisti kunhan vain ajoi "siilinselkään" Tyhjäkäynti on ok ja normaalisti kiihdyttäesstä ei mitään vikaa.
Olisiko tässä tapauksessa ilmamassamittari syypää?, tänään menee vikakoodin lukuun.
Pss. Kun on jarrrupalat (orkkis) vaihdettu, onko vikakoodi nollattava? ei nimittäin lakannut herjaamasta kuluneista etupaloista.
Posted: 3.2.2009 9:46
by Tero Häkli
ei tarvi nollailla, palojen johdossa jotain häikkää...
Posted: 3.2.2009 12:07
by toeknee
Ei oo pakosti ilmamassamittari.
Noi sytytyspuolat saattaa oireilla kanssa kuulemma aluks tolla tavalla tai
sit ne menee kerrasta poikki periaatteella.
Sytytyspuolat on suht halpoja marmoritiskiltä 41 euroo kappale, mut hyvähän
ne on kaikki uusia samalla, koska muuten se tietää lähiaikoina uutta vierailua
varaosapalveluun..

Posted: 3.2.2009 12:09
by Pasi Häkli
Ja on sellasiakin tapauksia ollut että käyntiin ei oo lähtenyt ennenkuin on kaikki puolat&tulpat uusittu.
Posted: 3.2.2009 12:31
by toeknee
Pasi Häkli wrote:Ja on sellasiakin tapauksia ollut että käyntiin ei oo lähtenyt ennenkuin on kaikki puolat&tulpat uusittu.
Ja mulla taitaa seistä pihassa juuri sellainen tapaus...
Posted: 3.2.2009 19:54
by niksu99
Olitte Gurut oikeassa, testeri kiinni ja kolmospytyn puola vaihtoon, marmoritiskiltä uusi 37,5€ kerhon rabateilla(+yhden ostin varalle takakonttiin) nyt pelittää.
Jarrupaloistakaan ei ole herjannut enää, täytyy tuossa kevääm,määllä ottaa auki ja tsekkaa liitokset paloista kondikseen........
Posted: 4.2.2009 7:58
by toeknee
Äijät!
Joo mäkin kävin hakemassa uudet tulpat ja kaikki uudet sytkäpuolat. 10 min ja oli uudet kamat kiinni start ja kaikki kunnossa. On näitä uudempia koneita kyl vitusti helpompi korjaa kun noita vanhoja. Miettikää nyt. Mä vaihdoin nyt Passattiin periaattessa koko sytytysjärjestelmän 10 minuutissa. Ei joka jamppa vaihtais vaikka 89 Golffin Virranjakajaa, Puolaa, Tulpanjohtoja, Tulppia ja sytkäboxia kymmeneen minuuttiin...
Ihmetyttää vaan se kun kaikki puhuu ettei "näille uusille" autoille voi enää tehdä mitään itse, mut
tosihan se on et näitä on helpompi värkkää...
Posted: 4.2.2009 9:15
by Tero Häkli
juu on mut joskus pirun vittumainen ettiä vikoja =)
Posted: 4.2.2009 9:57
by Kale
niksu99 wrote:..., marmoritiskiltä uusi 37,5€ kerhon rabateilla(+yhden ostin varalle takakonttiin) ...
Saako marmorilta oikeasti kerhoalea?!?
Posted: 4.2.2009 11:08
by niksu99
Kale wrote:niksu99 wrote:..., marmoritiskiltä uusi 37,5€ kerhon rabateilla(+yhden ostin varalle takakonttiin) ...
Saako marmorilta oikeasti kerhoalea?!?
Volkkariyhdistyksen rabatit , sorry harhaanjohva kommentti

Posted: 4.2.2009 14:10
by haisuli
niksu99 wrote:Kale wrote:niksu99 wrote:..., marmoritiskiltä uusi 37,5€ kerhon rabateilla(+yhden ostin varalle takakonttiin) ...
Saako marmorilta oikeasti kerhoalea?!?
Volkkariyhdistyksen rabatit , sorry harhaanjohva kommentti

Mutta sieltä siis SAA alennusta? Kun nykyisin on alkossakin välillä ale (oli ihan uutisissa, mutta ei jaksa nyt etsiä linkkiä), niin onhan se hyvä, että marmoritiskiltäkin edes jotenkin.
Posted: 4.2.2009 17:59
by niksu99
haisuli wrote:niksu99 wrote:Kale wrote:
Saako marmorilta oikeasti kerhoalea?!?
Volkkariyhdistyksen rabatit , sorry harhaanjohva kommentti

Mutta sieltä siis SAA alennusta? Kun nykyisin on alkossakin välillä ale (oli ihan uutisissa, mutta ei jaksa nyt etsiä linkkiä), niin onhan se hyvä, että marmoritiskiltäkin edes jotenkin.
Kyllä vain 5-15% itselle tullut riippuen osista, eli tuo jäsenmaksu 25€ on tienannut jo itsensä takaisin
Oikotie alennuksiin tästä 
Samaa ongelmaa...
Posted: 4.3.2009 18:04
by BlackPassat
Eli ostin auton eilen. Tänään lähdin aamulla töihin ja auto kävi kolmella. pakokaasu valoa vilkutti ja auto tärisi kiihytyksessä. hävisi noin kilsan ajon jälkeen. Hieman kakan maku jäi suuhun moisesta tempusta. auto on 2005 2.0 litran koneella oleva passatti 3BG...
Olisiko sama kysees. Huomenna pitää autokaupalle soittaa asiasta.
EDIT: autolla ajettu 137tkm ja määräaikaishuolto tehty 12tkm sitte
Posted: 4.3.2009 21:41
by Pasi Häkli
^ Todennäköisesti joku puola siellä oireilee. Vikamuistista selviää minkä sylinterin puola.
Ei kannata tuosta ottaa paskan makua suuhun, on niin yleinen vika noissa. Eikä ihan hirmu kallista korjatakkaan.
Posted: 5.3.2009 16:37
by BlackPassat
Juu soittelin myyjälle ja korjaamolle lähtee.
Posted: 5.3.2009 18:56
by BlackPassat
1. puola vika pysyvä
3. puola vika hetkellinen.
Vaihto ton ykköspuolan ku ei ollut kuin yks käytettävis. Nyt se menee sit huomenna liikkeeseen parsittavaksi jossa ne saa vaihtaa kaikki puolat ja tulpat toivottavasti... saavat sen ohjauksenkin tarkistaa
Posted: 10.3.2009 11:53
by BlackPassat
Auto nyt huollossa ja soittelivat hieman mitä ovat vaihtaneet sielt. Perjantaina sit tietää lopullinen syy
Posted: 10.3.2009 12:15
by Osku.T
onko sulla pörhöllä auto korjauksessa??misä käyt yleensä huoltaan autot?Ite käytin pekkarisella huollosa ja oli nopeeta ja aikas edullista.
Posted: 11.3.2009 18:57
by BlackPassat
Se on huollossa Oulussa kun ostin sen sieltä.
Tuon puolan vaihto tapahtu Evacarilla erottajan shellillä.