Page 1 of 1

Passat 3BG Kytkin

Posted: 5.2.2009 7:54
by toeknee
Terve ihmiset,

Mitenkäs toi paskatin kytkin? Musta tuntuu että se pirun ylhäällä kiinni eli ei tartte painaa kun aivan
snadisti. Sehän kuulostaa heti siltä että se olis loppu niin kuin ilmeisesti onkin, mutta onko mitään keinoja millä
vois antaa vähän ensiapua. Se on nimittäin vittumainen ajaa kun se ottaa kiinni niin myöhään. Se on mun mielestä kyl ollut koko ajan tommonen eikä oo muuttunu mihinkään suuntaan..

Re: Passat 3BG Kytkin

Posted: 5.2.2009 9:06
by niksu99
toeknee wrote:Terve ihmiset,

Mitenkäs toi paskatin kytkin? Musta tuntuu että se pirun ylhäällä kiinni eli ei tartte painaa kun aivan
snadisti. Sehän kuulostaa heti siltä että se olis loppu niin kuin ilmeisesti onkin, mutta onko mitään keinoja millä
vois antaa vähän ensiapua. Se on nimittäin vittumainen ajaa kun se ottaa kiinni niin myöhään. Se on mun mielestä kyl ollut koko ajan tommonen eikä oo muuttunu mihinkään suuntaan..
Samat sävelet täältä samaisessa bilikassa 110tkm ajettu, lienee ominaisuus :)

Posted: 5.2.2009 20:41
by Leroy
Hep. Täällä yksi. Tosin tuo 85kW kaksilitrainen. Ominaisuus taitaa olla. :D

Posted: 5.2.2009 21:57
by AjH
Eikös tää ole ihan autolehtiä myöten noteerattu ominaisuus, moitetta tulee yleensä VAGeille juuri kytkinpolkimen pitkästä liikkeestä ja ottaa kuitenkin vasta ihan ylhäällä kiinni.
Tottumiskysymyskin tietysti, reilun pari vuotta ajaneena kytkin pelaa kuin ajatus.

On kyllä hiukan hankaluuksia välillä toisella autolla lähtiessä kun kytkin on täysin erilainen käytökseltään. :)

Posted: 5.2.2009 22:04
by Leroy
Juu, olen itsekin kyllä tottunut tuohon kytkimeen, hyvin se toimii, on ainakin sillälailla "tunnokas". Alussa vaan opettelutti muutamissa liikennevaloissa aika tavalla kun aiemmassa pökötissä otti aika lailla lattiasta... :D . Näitä vaggineiden (ja bemarien) kytkimiähän ne tosian aina noissa autolehdissä sorsii tuosta polkimen pitkästä liikkeestä...

Posted: 6.2.2009 11:09
by Vessu
Hyvin luultavasti auto on varustettu SAC-kytkimellä ja kaksoismassa vauhtipyörällä.
SAC-kytkin = Self Adjusting Clutch.
Mielenkiintoinen rakenne ja estää tee se itse miesten vaihtohommat totaalisesti mikäli ei ole erikoistyökaluja.
BMW aloitti noiden käyttämisen jo 1996 isommissa 5-sarjoissa.
Kytkin säätää itse itseään pitäen poljintuntuman samana uudesta aina levyn käyttöiän loppuun asti.

Posted: 6.2.2009 20:41
by kahe
On kyllä niin hanurista tuo VAG konsernin kytkin, jäykkä ja pitkä liike, että ei mitään järkeä ja kukas sitä enää edes tarvii, nm. nykyään tomaatilla ajeleva ex. paskat kuski ;)