Page 1 of 1

Kytkin, haastajina kaksoismassa vai kiinteävauhtipyörä

Posted: 6.2.2009 23:48
by 2000/1.9tdi
Eli olet vaihtanut kytkin ratkaisun joko kaksoismassasta kiinteäänvauhtipyörään ja laittanut kytkinpaketin joko suoraan jostain toisesta tai kasannut oman mielen tai neuvojen mukaan ja sitten ajanut ja todennut. Nyt sitten mielipiteesi kuulumiin niin miinukset kuin plussat peliin...... tai vahvistanut muuten niin kerro miten ratkaisit kohdallasi pulman..

Ja laita tiedoksi:

- mikä kone ja kw/hv/Nm vakio sekä nykyiset kw/hv/Nm
- pitkittäis vaiko poikittais malli (apua ainakin minulle kun en malleja tunne)
- minkä kiinteävauhtipyörä (mistä automerkistä ja mallista sait)
- kytkinlevy
- asetelma
- painelaakeri

Ja nyt mielipiteesi eli +/- : eli täristääkö, onko jäykkä käytössä, luistaa edelleen jne...
tai taasen että: pitoa on sen verran että sarvikuono lähtis savesta ja vielä poikineen ja poikittain =) jne...


Ja jos jokin näistä kysytyistä mättää niin vastaa kuitenkin asiassa pysyen..kiitti

Itseäni on ainakin lähiaikoina askarruttanut nämä kytkin asiat joten h-hetkeä odotellessani ajattelin kysästä teidän JO tehneiden kokemuksia.

Antakaa palaa....

Jorma

Posted: 7.2.2009 10:15
by JukkaA
1.9 TDI ALH, vakiona 90hv j a 210Nm. Nykyisin 11011010hv ja 110110000Nm.

Nykyinen kytkin kiinteellä vauhtipyörällä, VR6:sen jousitetulla massalevyllä ja SRE:n valmistamalla paineasetelmalla.

Ei juurikaan valittamista, hiukan joidenkin mielestä jäykkä polkee ja laatikko kahisee hieman.

Posted: 8.2.2009 23:39
by henkkasavosta
1,9 TDI ASV -poikittain.

Alunperin 110hp/240(köhän se oli) nm vääntöä, Nyt tehot jotakuinkin 190/+400

Kovat kamat kytkimessä, eli kiinteä VP, SRE -asetelma ja VR6 -levy. Pojat puhuvat, että olisi jäykkä käyttää, mutta taitavat olla heikkoja...

Toimii käyttöautona, ja on miun mielestä normaali käyttää. Ei ole jäykkä, eikä ravista. Tarkkakorvainen saattaa kuulla laatikosta vaimeaa rallatusta. Viime aikoina on kuitenkin ilmennyt orastavaa luistoa, mutta se on vain ajoittaista. Kuukauteen ei ole luistanut. Onhan tuolla kytkimellä matkaakin jo takana, eli saattaa olla tunnit jo kohta täynnä.

...tehoa tarvittaisiin lisää, että saisi noita kytkimen rajoja koeteltua.