Page 1 of 1

Maksimit vakio 66kw/90hv turbosta, paljonko???

Posted: 19.2.2009 19:52
by 2000/1.9tdi
Terve Duutsonit ja Duutsonskat..

Mitä voinee ottaa irti silleen vakio turboost eli AHU pata (pitkittäiskone) passatista -00 1.9tdi 66kw/90hv vakiona eli siitä pikkuisesta pippurisesta (kiinteäsiipisestä? vai miksi näitä kutsutaan) turbosta ja tarkoitan että millaisiin tehoihin tää riittää niin että sitä ei käytetä turbo setä tai täti tohtoreilla ja suurennella mitenkään vaan ihan tälleen vakiona.. ja jos suutimia ja ohjelmaa vaan latais menemään. Niin että rysähtääkö.. ma ei tieda, mutta kun tähän ei niin mitää hirveitä tarttis lisää (haaveitahan on mutta) mutta tuli mietteissä että mitkä on maks silleen näilla eväillä , eli suuttimet isommiks ja ohjelmaa peliin.. ja ähkä kytkintä ja sitä puolta kiinteeks ja vaffaks.. ettei se petä....ähkä


Heittäkee tietoo kehiin... tällaistakinn tARVITAAN , AINAKIN MINÄ .. JOTTA EI ISOJA TURBOLOITA JA IMUJA JA PAKOJA JA SUN MUITA JOS EI KERTAKAIKKIAAN MUUTELLAA VAAN KOITETTAISIIN NÄILLÄEVÄILLÄ JA vähemmillä EUROILLA anteeksi muuttui isoks en huuutanut.

Kaikkea hyvää minäkin teille toivottelen ja jäänen oottelemaan mitä työ keksitte vastailla...


jorma

Posted: 19.2.2009 20:04
by JukkaA
Yli 150hv lukeman olen nähnyt Motestilla, mutta semmoinen ei todellakaan tule helpolla. Sanotaan että tuollainen 130 on mahdollisuus saada aika järkevästi ja kestävästi siitä turbosta.

Se on jännä tietää että 110hp suuttimet eivät veny niiin suuriin tehoihin kuin tuo pikkuruinen gt1544 ahdin :D

Posted: 19.2.2009 21:58
by 2000/1.9tdi
Jukka, mainitset että: tuollainen 130 on mahdollisuus saada aika järkevästi ja kestävästi siitä turbosta. Niin mitä silloin pitäisi tehdä. Eli riittäääkö tuon kysymyksessäni olevat (turbo sellaiseaan kuin nyt vakiona on) ja "viri ohjelma" pelkistään vaiko pitääkö suuttimiakin vaihdella isompiin ja jotain muuta vielä siihen lisäksi.. Että jos viitsisit laittaa suoraan mitä pitää tehdä jotta mahdollisesti lähelle 130hv pääsis. Näkis muutkin asiasta kiinnostuneet että kuinka vähällä voisi saavuttaa mitä. Olisin kiitollinen ja todella kiinnostunut asiasta. Kuten lienet sinäkin huomannut.. ja sen myös että ei perhena ole ylimääräisiä millä teetellä isoja niin koittaa tehdä pieniä että paremmin toiminnaltaan auto palvelis sitten kesällä vaunun edessä.. ja tietenkin että clubin tarrat saisivat (mahdollisimman) sähäkän alustan.



Jorma
:roll:

Posted: 19.2.2009 22:16
by JukkaA
No suuttimet siihen joutunee kuitenkin laittamaan, joten kannattaa kerralla ostaa suuret. Suosittelen raceja tai hiukan pienempiä 0.25 reikäkoon suuttimia. Racejen kaveriksi kannattaa teettää fiksu ohjelma. Kannattaa yrittää ymmärtää että racejen ja tuon ahtimen yhdistelmässä ohjelman ruistusaikaa lyhennetään vakiosta.

Ohjelmasta riippuen joudut ehkä uusimaan kytkimen autoosi.

Toi reilu 150hp tuolla ahtimella tuli autosta jossa oli racet, muistaakseni 11mm pumppu, iso cooleri ja teetetty ohjelma. Noista ainakin toi pumpun suurennus on täysin turhaa sinun autossasi.

Posted: 19.2.2009 22:31
by Tero Häkli
http://www.ffp.fi/bb/search.php?mode=results
tonne ylimmälle riville vaikka : tdi AND ahu
löytyy lukematon määrä vääntöä aiheesta =)
järkevin on tosiaan laittaa ohjelma ja jättää siihen :D sen jälkeen joka nippelin jälkeen tulee lisää vaihdettavaa, vaikka kivoja pelejä noi on kutiteltuina =)