Page 1 of 1

Golf IV sähköongelmiako?

Posted: 23.2.2009 20:55
by Proxtreme
Tervehdys.

Nyt olisi hyvät neuvot arvokkaita. Eli kulkupelinä on neloskoppanen -99 variantti golffi 1.4i moottorilla varustettuna.
Autolla ajettaessa tiputtaa satunnaisesti nelospytyn pois toiminnasta eli kipinä todennäköisesti katoaa.
Auton kun käynnistää uudelleen niin sitten taas toimii moitteetta jonkin aikaa.
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa VAG konsernin laitteissa, että saisi edes jonkinlaista suuntaa mitä siihen kannataisi vaihtaa. Paikallisesta varaosakaupasta ei juuri apua ollut kun siellä tänään piipahdin.

Aluksi epäilin tulppaa kun teki ensimmäisen kerran temput toissapäivänä, mutta tulppienvaihto ei tilannetta korjannut.
Joten nyt sitten pitäisi vaihtaa jotakin muuta mutta mitä?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen.

Posted: 23.2.2009 21:18
by DJDH
Olikos tuossa 1.4 koneessa samanlaiset puolat joka pytylle kuin isommissakin koneissa? Jos on, niin ne kannattaisi tarkistaa. Koita ettiä joku jolla on vag-com tai sitten vaan merkkiliikkeeseen vikakoodien lukuun. Oma vag-com ei tällä hetkellä pelitä.

Posted: 23.2.2009 21:28
by Tero Häkli
juu samallalailla on tosakin... joko yksitellen vaihtelet niitä kun ne napsuu tai sitten ostat kaikki neljä kerralla ;)

Posted: 24.2.2009 9:30
by Proxtreme
Kiitokset vastanneille täytyy siis poiketa motonettiin kyselemään puolia ja ostaa kaikki neljä, mitä noita yksitellen vaihtelemaan hajoaa ne kuitenkin kun on sen yhden saannut vaihdettua :lol:

Posted: 24.2.2009 13:46
by Tero Häkli
osta alkuperäsiä! =) ei maksa kun vajaa 40€ muistaakseni alkuperäsetkään

Posted: 24.2.2009 14:06
by DJDH
Meinaat kai n. 40€/kpl :lol:

Posted: 24.2.2009 15:07
by Tero Häkli
jooh kyllä ;) ei kympillä saa ruokaakaan saati auton osia ;)

Posted: 24.2.2009 20:24
by Proxtreme
Piipahdin tänään motonetissä kyselemässä varaosia ja menin sit ostamaan ihan pelkästä kokeilun halusta puolanjakajan kun emännän volsussa olikin perus tulpanhatut.
Nyt sit odotellaan et auto saapuu koti talliin et näkee oliko siitä mitään apua kyseiseen ongelmaan.
Palaan asiaan kun saadaan parinpäivän koeajoraporttia.

Posted: 24.2.2009 21:27
by Tero Häkli
jaa se on 8 venanen vielä... luultavasti johdossa vika... tuskin jakajan kannessa

Posted: 25.2.2009 18:01
by Proxtreme
Kyllä siinä moottorin päällä olevassa muovissa lukee et olis oikeen 16 venttiiliä asennettu moottoriin.
Nyt muutamien kilometrien jälkeen on pelannut ihan moitteettomasti, mutta aika näyttää oliko siitä jakajan vaihdosta todellakin jotakin hyötyä. Pääasia että mamman kauppakassi toimii taas arkisessa käytössä.

Posted: 25.2.2009 18:14
by Tero Häkli
juujuu, ei sattunu mieleen 16v tulpanjohdollista muistiin =)

Posted: 14.3.2009 20:44
by Proxtreme
Tervehdys.
Nyt vw toimii aavistuksen paremmin kuin aikaisemmin, mutta ei vieläkään täydellisesti.
Puolajakaja on nyt siis vaihdettu ja ongelmat vähenivät huomattavasti.
Tänään luettiin sitten vikakoodit ja olisinkin hyvin tyytyväinen jos joku osaisi kertoa mitä nämä suomenkielellä tarkoittaa.

Code001:
00516 Idling switch-F60 Implausible signal

Code002:
00515 Hall sender-G40 sporadic:open short circuit to positive

Code003:
00610 Ignition output 2 sporadic: Short circuit to earth

Code004:
01087 Basic setting not carried out

Ymmärrän kyllä mitä nuo vika selvitykset kertovat sen verran lontoon murre taittuu, mutta mitähän komponentteja nuo vikakoodit tarkoittaa?

Posted: 15.3.2009 8:27
by Pasi Häkli
numerot 1 ja 4 viittaa kaasuläppään. Joutokäyntisäädöstä herjaa ja kaasuläpän perussäätö(?) tekemättä.
Ainakin jostain perussäädöstä herjaa, eikä niitä oikein ole kuin kaksi, joko egr tai kaasuläppä moottoripuolelta.

Hall-anturista näköjään katkos tai oikosulku plussaan. Noita on kyllä vaihdeltu, voi toki olla johdoissakin vikaa.
Tosta kolmosviasta en kyllä osaa sanoa.... Siis sytytykseenhän se liittyy mutta eipä tuo juuri muuta kerro.

Posted: 17.3.2009 20:45
by Matsoni
Code001:
00516 Idling switch-F60 Implausible signal

Vian sijainti=jountokäytikytkin Syy=Kaasuvaijerin säätö, joutokäyntikytkimen säätö, kaasuläppä raskaskäyttöinen/takertelee, johdinsarja, joutokäyntikytkin


Code002:
00515 Hall sender-G40 sporadic:open short circuit to positive

Vian sijainti= Paitsi ACU/ALD Nokka-akselin asentotunnistin Syy= Ilmarako, tunnistin löysällä, johdinsarja, huono liitäntä, sulake, virranjakajan/nokka-akselin kohdistus, nokka-akselin asentotunnistin
Vian sijainti= ACU/ADL Kampiakselin asentotunnistin Syy= Ilmarako, tunnistin/roottori löysällä, johdinsarja, huono liitäntä, sulake, virranjakajan/nokka-akselin kohdistus, kampiakselin asentotunnistin

Code003:
00610 Ignition output 2 sporadic: Short circuit to earth

Vian sijainti=sytytysvahvistin, ensiöpiiri 2 Syy=Johdinsarja, sytytysvahvistin


Code004:
01087 Basic setting not carried out

Moottorin ohjausmoduuli perusasetus Syy=Perusasetuksia ei ole suoritettu loppuu, kaasuläppä raskaskäyttöinen/takertelee


Toivottavasti on apua näin koodit purettuna :roll: