Page 1 of 1
Moottorin vaihto 1.8cl-->2.0 8v
Posted: 24.2.2009 0:55
by waltt
Eli 3 golffiin konetta mahdollisesti vaihtamassa.
Moottorin vaihdon ei tilavuuden tai tehojen suhteen pitäisi olla mitenkään ongelma, mutta jousitus ja akselistot ym. pitäisi olla vastaavia.
Mitäs eroja on 1.8cl ja 2.0 8v(gti edition?) tekniikoilla on? Mahtaako olla muuta kuin että toisessa on levyjarrut myös takana?
Tarvitsenko johtosarjaa?
Mitä kaikkea tarvitsen 1.8cl golffiin vaihtaakseni siihen laillisesti 2.0 8v koneen?
1.8i R4 ABS / ADZ / ANP 1781 cm3 66 kW (90 hv) @ 5500 r/min 145 Nm @ 2500 r/min
2.0i R4 2E / ADY / AGG / AKR 1984 cm3 85 kW (115 hv) @ 5400 r/min 166 Nm @ 3200 r/min
http://www.ajovalo.net/Mallit/VW_Golf_91.pdf
Kyseessä siis 1.8CL (abs) -94 variant
Posted: 24.2.2009 1:13
by Tero Paalanen
No johtosarjan nyt ainakin joudut vaihtamaan.
Koneen lisäksi myös vaihdelaatikko pitäis vaihtaa jos aivan täysin lainkirjaimen täyttävän yhistelmän haluat.
Eteen pitää laittaa 256x20 jarrut.
Mulla on sellanen muistikuva et kakslitrases cl farkussa on takana rumpujarrut eli niille ei välttämättä tartte tehä mitään, jos en nyt ihan väärin muista.
Posted: 24.2.2009 1:20
by waltt
Tero Paalanen wrote:No johtosarjan nyt ainakin joudut vaihtamaan.
Koneen lisäksi myös vaihdelaatikko pitäis vaihtaa jos aivan täysin lainkirjaimen täyttävän yhistelmän haluat.
Eteen pitää laittaa 256x20 jarrut.
Mulla on sellanen muistikuva et kakslitrases cl farkussa on takana rumpujarrut eli niille ei välttämättä tartte tehä mitään, jos en nyt ihan väärin muista.
Laatikko unohtui mainita, mutta mielessä sekin oli.
Eli motti+laatikko, johtosarja ja etujarrut. (täytyy jostain vielä tarkistaa takajarrusysteemit)
Mitäs tämä 256x20 tarkoittaa?
Kiitoksia nopesta vastauksesta!
Edit:
näyttäis nettiautossa olevan monissa 2.0 farkuissa nelipulttinen jako. = rumpujarrut (?)
Posted: 24.2.2009 2:03
by Tero Paalanen
256x20 tarkotti jarrulevyjen kokoa.
Eipä se nelipulttisuus takaa niitä rumpujarruja. Onhan levyjäkin nelipulttisissa.
Sen verta äsken katoin vagcatista et kakslitraseen farkkuun löytyy rumpujarruhin sylinterit joten kaippa niitä on rumpujarruilla.
Posted: 24.2.2009 8:00
by Tero Häkli
omassa gti editionissa oli vakaaja taka-akselissa... joutuukohan sen vaihtamaan?... etujarrut oli 280 mut kelpaa vissiin just toi 256 mitä tero sano...
Posted: 24.2.2009 10:03
by Tero Paalanen
Netti etkan mukaan farkkuun ei ole saatavissa vakaajallista taka-akselia joten sitä ei tartte vaihtaa.
2E-koneella olevassa farkussa on edessä 256x20 levyt ja takana rumpujarrut (täysin samat kuin 1.8 abs).
Tämä siis netti etkan mukaan. Täyden varmuuden saa kun marssii Vw:n tiskille ja hieman kyselee.
Mulla ois sellanen käsitys et waltt:in golffis on edessä nyt 256X13 levyt eli etujarruihin ei välttämättä tartte vaihtaa ku satulan kannakkeet. Noita "isolohko" farkkuja ei tainnu olla laisinkaan 239x12 levyillä.
Eli eipä ainakaan tartte olka-akseleita vaihdella.
Ja pikkuvinkkinä et mulla olis ylimäärääsenä huolletut(+maalatut) satulat + kannakkeet 256x20 jarruille
