Page 1 of 1
Vag-com ei saa mitään yhteyttä, Passat 3bg 1.9 Pd
Posted: 13.3.2009 7:22
by Tonttu
Eli -01 Pd Passattiin ei saa mitään yhteyttä vag-comilla. Kun laittaa kaapelin kiinni ja koittaa päästä johonkin controlleriin, niin tulee ilmoitus että kaapeli ei ole kiinni autossa. Vika huomattiin vakkarin asennuksen jälkeen, mutta tietoa ei ole onko vika ollut jo aikaisemmin, kun ko autossa ei ole vikakoodien lukua tai muuta itse aikaisemmin kokeiltu. Mikä voisi ko ongelman aiheuttaa? Pää sulaketaulun katsoin läpi, mutta siellä kaikki sulakkeet oli ehjät.
Re: Vag-com ei saa mitään yhteyttä, Passat 3bg 1.9 Pd
Posted: 13.3.2009 10:49
by kotka
Tonttu wrote:Eli -01 Pd Passattiin ei saa mitään yhteyttä vag-comilla. Kun laittaa kaapelin kiinni ja koittaa päästä johonkin controlleriin, niin tulee ilmoitus että kaapeli ei ole kiinni autossa. Vika huomattiin vakkarin asennuksen jälkeen, mutta tietoa ei ole onko vika ollut jo aikaisemmin, kun ko autossa ei ole vikakoodien lukua tai muuta itse aikaisemmin kokeiltu. Mikä voisi ko ongelman aiheuttaa? Pää sulaketaulun katsoin läpi, mutta siellä kaikki sulakkeet oli ehjät.
Katsoitko mahdollisia vikaohjeita tuolta
www.obd.fi keskusteluosiosta?
Sitä tullut jonniin aikaa seurattua kun pitäis hankkia obd2-usb piuha itselleenkin..
Posted: 13.3.2009 11:03
by Timppa
Onhan otettu huomioon tuo aftermarket radio juttu, eli radion takaa on diagnostiikka linja irti ( ross techin sivuilla on tuosta lisäinfoa) ? Mulla auto on aika tarkka piuhasta, eka obd usb piuha ei saanut auton kontrolleriin yhteyttä (tunnisti kuitenkin yhteyden), mutta toinen suomi valmiste piuha toimii hyvin.
Posted: 13.3.2009 11:14
by Tero Häkli
ei siis pääse mihinkään ohjainlaitteeseen ? kokeiles vaikka abs:iin
Posted: 13.3.2009 14:34
by AjH
Jotain kontaktihäirää liitännässä? Omassa oli kerran tuota samaa vikaa ja aikamme renattiin ja purettiin kojetauluakin että saatiin auton pää käsiin kunnolla. Pienellä heiluttelulla yhteys rupesi toimaamaan.
Jäi kyllä lopulta arvoituksesi se että oliko vika testerin liittimessä vai auton päässä. Sen jälkeen ei ole kyllä ollut ongelmaa myöhemmissä yhteyksissä saman auton ja testerin välillä. Testerikin toimii ihan täysin, on aika kovassa käytössä se laite

Posted: 13.3.2009 14:36
by Tonttu
Juu, siis ei pääse mihinkään. Sanoo aina kun klikkaa jotain controlleria saman että piuha ei kiinni autossa. Paikoillaan on orkkis gamma soitin, eli ei liene siitä. Olen koittanut kaivaa tietoa jo tuolta obd foorumilta ja monelta muulta kotimaiselta ja ulkolaiselta foorumilta, mutta mistään ei ole löytynyt vastaavaa onkelmaa... Nyt on siis hyvät neuvot kalliit

Posted: 13.3.2009 19:23
by Micco
Ja tämä läppäri+kaapeli yhdistelmä toimii normaalisti muissa autoissa? Eli ns. perusasiat kunnossa? Vag-Comissa oikea COM-portti käytössä ja baud ratet kohillaan jne?
Jos näin, niin mitä se tarkalleen ilmoittaa, kun teet yhteystestin sieltä valikosta?
Posted: 13.3.2009 21:07
by HarriV
Niin häikkähän saattaa olla joko läppärin tai sitten auton puolella. Helpoitenhan tuon selvittäis kokeilemalla toisella vag-comilla tuohon sinun passattiin.
Posted: 14.3.2009 10:03
by Tonttu
Samaa kaapelia ja läppäriä on kokeiltu toiseen autoon ja toimii moitteetta... näin oletan että vika olisi autossa. myös on kokeiltu eri ohjelmaversioilla. kaapeli on ross-tech:in.
Posted: 14.3.2009 14:56
by Micco
Eli se vag-comin yhteystesti on tehty, ja kokeiltu muuttaa start baudia? Onko autoa merkkihuollettu, jos on, niin eivät ole maininneet mitään(joten merkkiliikkeen testerillä ilmeisesti toimii)?
Jos muilla testereillä toimii, niin vika käytettävässä vag-com yhdistelmässä. Jos ei toimi, niin joku tuollainen AJH:n mainitsema liitos ongelma voisi olla todennäköinen.
Posted: 14.3.2009 17:34
by Tonttu
Muista testereistä ei ole tietoa, kun ei ole kokeiltu. Auto on nyt keväällä tullut saksasta kaverille. Kai se ainakin on toiminut, kun huoltokirjakin löytyy.
Pitää nyt koittaa noita auton pään liittimiä vähän kiristellä jos se siitä olis kiinni. Tuli vain mieleen kun sitä liitintä jo rukattiin, että jos tuossa vakkarin asennuksessa on mahdollista käydä jotain niin että koko obd järjestelmä heittäytyisi toimimasta? Mihin nuo mikäkin johto siitä liittimestä menee, että voisiko niistä jokin olla vaikka ihan irronnut jostain sellaisesta piilosta, että ei sattuisi silmään jos ei tietäisi mistä katsoa?
Kiitokset jo kaikille tähän saakka auttaneille, jatketaan vielä selvittelyä ja ideointi. Tarjoan kyllä kahveet jos satutaan törmäämään

Posted: 14.3.2009 18:17
by Tero Häkli
Posted: 16.3.2009 19:03
by Tonttu
No nyt on ongelma ratkaistu. Kiitoksia auttaneille, vihjeillä päästiin oikeille jäljille. Ensimmäinen ongelma oli väljät liittimet, joista pääsi liittimen purkamalla ja hieman "säätämällä". Toinen, eli pää syy oli, että edellinen omistaja oli lisännyt radioon antennivahvistimen ja liittänyt sen K-piuhaan, eli diagnoosille menevään johtoon. Tätä ei kyllä osannut meikäläinen epäillä yhtään, kun paikoillaan on orkkis radiokin. Tässä vielä liitteenä vag-com ilmoitus kun yritti yhteyttä sen jälkeen kun liitin saatiin kuntoon.

Posted: 16.3.2009 19:11
by Micco
Hyvä homma että selvisi!
