Page 1 of 1
VW Golf variant 1.9TDI 2006 90tkm huolto?
Posted: 18.3.2009 15:14
by cray-z-man
Kustannusarvioita 90000km huollosta?
Ei vissiin tartte vaihtaa vesipumppua eikä remmiä vielä?
Öljyt vaihdatan samalla.
Onko joku ollu just 90tkm huollossa ja mitä maksoi?
Posted: 18.3.2009 17:26
by Sami Jalonen
Melkeen kannattais vaihtaa hihna..
Posted: 18.3.2009 18:08
by Tero Häkli
samaa miältä
Posted: 18.3.2009 18:22
by Kale
Mikä hihna? Eikö jakohihnan vaihtoväli ole noissa uudemmissa 120tkm?
Posted: 18.3.2009 18:25
by Tero Häkli
monta kertaa niitää lyhennetään suomeen, muistaakseni pitäs tarkastaa ainakin, mut kun ei takuuta taida olla niin mielummin vaihtasin jo nyt... voi tulla kallista säästöö

Posted: 18.3.2009 18:46
by Osku.T
eiköhän se ole melkeen sama vaihtaa tossa samalla

Posted: 18.3.2009 20:44
by Sami Jalonen
Jossain topikissahan joku kirjoitti just et oli sanottu et aja vaan 180tkm, niin lukee kirjoissa.. Ite en ainakaan uskaltais

Posted: 18.3.2009 21:17
by Alkaline
hihnan vaihto hinta karvan alle 500e pumppuineeen ja sisempine hihnoineen ja huolto varmaan 300-500e. huollosta en ihan varma mutta hihna mulla ainakin trjoushintaisena tuo. Ja KANNATTAA vaihtaa. Itekin ajattelin jos vielä venyttäis 120tkm huoltoon mutta kun vaihdettiin 90tkm kohdalla niin loppu nitinät ja natinat edestä. Vanha hihna oli siis hieman jo persiintynyt...
Posted: 19.3.2009 17:40
by cray-z-man
Oolrait!
Eli vaihdetaan jakoremmi samalla. Onko sitte muuta kriittistä? vesipumppua en kyllä täs konkurssis viittis vaihtaa vielä.
Onko nämä kansanautot tosiaanki niin huonoja lämpenemään että pitää ajaa 15km ennenku lämmöt normaalit ja alkaa puhaltaa "kuumaa" sisälle. Ja ottaen huomioon että mulla on puskurin alareuna tukittu ja pihalla -1,5 pakkasta Pitäis kyllä lämmetä vähä nopeampaa? Käskin siis vaihtaa termostaatin huollon yhteydessä. Mahtaakohan auttaa asiaan vai mikä täs mättää.
Posted: 19.3.2009 18:30
by Tero Häkli
vesipumppu vaihtoon kanssa, on jakohihnalla =)
Posted: 19.3.2009 18:38
by Pasi Häkli
Juu, jos vesipumpun jättää hihnahomman yhteydessä vaihtamatta, on kyse tyhmyydestä. Väärä paikka säästää..

Posted: 19.3.2009 19:21
by Sami Jalonen
Ajaa 20km ja laukee pumppu ni joutuu purkamaan koko jakopään

Posted: 19.3.2009 20:59
by Alkaline
ei varmaan enään tarvii sanoa mutta vaihda se pumppu samalla, eihän se ole kun muutama kymppi. Samoin se termostaatti oli ainakin meillä siinä konsernin nolla ja nuoli autossa rikki jo uudesta asti. ei lämmennyt kun 80C ja kun sitten muutamien vuosien jälkeen vaihdettiin niin nousi 90C ja kulutuskin hieman laski samalla. Ilmeisen optimaalinen arvo toi 90C?
Posted: 19.3.2009 21:29
by Pasi Häkli
Sami Jalonen wrote:Ajaa 20km ja laukee pumppu ni joutuu purkamaan koko jakopään

Heh, ei enää sen jälkeen riitä toi pelkkä jakopään purku

Pikkusen taitaa sen jälkeen olla venttiilinkuvia männissä..
Mikäli se siis ihan kunnolla hajoaa että jako hyppää.
^ Tossa meidänkin ooppelissa nousee lämmöt vaan 80 asteeseen. Täytyskö siihenkin vaihtaa termari. Ja tuntuu että sekin kuluttaa enempi ku pitäis.
Posted: 19.3.2009 23:00
by cray-z-man
No sitte vaihdetaan koko paska 120tkm huollon mukaan ja taas menee 1000€ Käyttöautolla menis varmaan tuplaten seki. Eikä ne varaosat paljoa maksa, mutta se kun ne apinat pyörittelee niitä romuja kädes 15 tuntia ennenku saa ne paikalleen. Ajattelin kuitenki vaihtaa koko koslan ennen 120tkm niin saa joku muu vaihtaa sitte yhtä sun toista sinne.
En tiä sitte minkä takia on huoltokirjat muuttunu siitä mun edellisestä koslasta näin raakasti?
Väärää paikkaa säästää ei ookkaa jos ei oo rahaa yhtää. Hyvin kyllä tienaan, mutta rahoja ei enää löydy. Jos joku näkee ne niin ilmoittaa sitte mullekki mistä löytää niin maksan löytöpalkkion

Posted: 19.3.2009 23:05
by AjH
^ Millä rahalla sä ton löytöpalkkion maksat
Jakopää on kyllä arvokas laaki ja jos meinaa vaihtaa autoa niin ehkä jättää sitten autoliikkeen/seuraavan onneksi sen. Tuskin vaihtohyvitys edes kovasti putoaa vaikka on remmin vaihto tulossa?
Posted: 20.3.2009 6:03
by cray-z-man
^ Millä rahalla sä ton löytöpalkkion maksat
Maksetaan niistä löydetyistä rahoista

Posted: 20.3.2009 11:55
by jmr
Vie naapurikylän pienempään huoltoon, jos hintaa on liikaa. Yleensä ne ex. valtuutetut korjaa ihan yhtä hyvin.

Posted: 20.3.2009 12:43
by Kale
Mun mielestä ihan merkkiliikkeessäkin on kohtuullinen hinta tuolle hihnanvaihdolle jos ottaa vain tuon hihnan- ja vesipumpun vaihdon rullineen. Ite olen 90tkm ja 180tkm soitellut läpi aika montakin pajaa mutta hintaerot ovat olleet niin mitättömiä etten ole viitsinyt lähteä kauemmas kiikuttamaan. Ja siinä uskossa olen ollut, että merkkiliikkeen pojat osaisivat tehdä työn keskimääräistä paremmin kun niitä työkseen tekevät. Tosin eihän se aina näin mene.
Posted: 20.3.2009 13:55
by Sami Jalonen
Hlinnan Laakkosella makso passattiin muistaakseni n500e pumppu ja hihna, samoja hintoja tais muillakin olla ku kyselin.. Joillain nyrkkipajoilla tais olla kalliimpikin.
Posted: 20.3.2009 13:58
by Tero Häkli
ei toi paha hinta toisaalta oo... yhtäkkiä laskettuna melkein 400 paikkeilla sen iteki tekisin vaihdettuna =) ihan kuitilla

Posted: 6.4.2009 10:51
by salloc
Hvnk Laakkosella hihnanvaihto vesipumppuineen tarjouksen mukaan 485, todellinen lasku 625euroa. 40egee moniurahihna + 100euroa ottivat vesipumpusta ( ei ollut alkuperäistä vaihdettu edellisessä vaihdossa ) - ja tarvikepumppua eivät vaihda alkuperäiseen ilman "pientä" korvausta
1.9 TDI ALH 66kw pannulla varustettu kolohvi.
Posted: 6.4.2009 16:51
by Alkaline
niin mulla edelleen siis hinta oli 450 ja sitten kun menin maksaan niin hinta 500. No well se sopii 10% tai kohtuullisen hinnan sisään joten ei siitä oikeen voi edes valittaa...
Posted: 26.10.2010 19:39
by juhama
omassa 2006 golffissa on kohta 90tkm huolto, ja Laakkosella sanottin just eilen, että jakoremmin vaihtoväli on MAX 150 tkm, (siis uudemmissa golffeissa) eli meinasin luottaa heihin ja vaihtaa 120 tkm huollossa, vaikka en kyllä Laakkoselle/LMS servicelle kovin äkkiä huoltoon autoo vie...
Posted: 26.10.2010 19:55
by Alkaline
käsittääkseni vaihdetaan nokkahihnat 120tkm huollossa viimeistään, jotku hosuu sitä jo 90tkm kohdilla.
Mitähän mahtaa kuulua 150 tkm huoltoon? tai mikä nyt on 120tkm huollon jälkeinen joustavan huoltovälin huolto?
Posted: 26.10.2010 19:59
by juhama
Eikai niitä vielä 12tkm huollossa vaiheta

Posted: 26.10.2010 20:01
by juhama
Eiköhän öljyt ja suodattimet vaiheta joka huollossa, tulpat ja jarrunesteet 60tkm välein.
Posted: 28.10.2010 17:35
by Petri M
Mulla ensi tiistaiksi varattu Keravan Laakkoselta aika Passatin hihnan vaihtoon.
495 euroa sisältää myös vesipumpun. Moniura + ilmastoinnin hihnasta varmaan muutama kymppi päälle.
Toivotaan et ei löydy muuta, ajettu kuitenkin jo 360tkm.