Page 1 of 1

2,5 TDI:stä täyskiihdytyksessä "hätätila/suojaus"

Posted: 8.4.2009 21:08
by SK-T4
Kävin koittaa 0-100km/h kiihdytystä kun oli mielestäni tehot kadonnu. Toisessa vedossa veti pyörät tyhjää ja kierrokset tappiin ja tippu heti sen jälkeen tyhjäkäynnille eikä antanut nostaa kierroksia, ennen kuin käynnistin uudelleen. Vastaavan teki kolmannessa vedossa, mutta kierrokset ei noussut kun +4000 ja auto sammu.

Niin onko tuolla joku ns. hätätila olemassa vai joutuuko sitä alkaa tutkimaan?

Tehot oli/on aika lailla tallessa.

Posted: 8.4.2009 21:42
by Micco
Autossa on varaohjelma, ja kyllä kannattaisi alkaa tutkimaan. Autosi vetää vikatilaan täyskiihdytyksessä syystä tai toisesta. 95% johtuu yliahtamisesta. Se taas johtunee joko turbon siipien jumittamisesta, tai ahtopaineen ohjauksesta.

Siinä nyt jotain ensalkuun jota kannattaa tutkailla.

Posted: 8.4.2009 21:50
by Tero Häkli
juu luultavast ahtaa liikaa, mikko ravaa tampereella vähän väliä... jos et omista vag-comia niin laita privaa niin voidaan autella... :)

Posted: 9.4.2009 20:24
by SK-T4
Sain aikaseks käytettyä autoa koneessa kiinni ja "vika on" polttonestekatkaisuventtiili N109.

Aikaisemmin kävin vaihtamassa renkaita toisella korjaamolla ja siellä eräs seppä sano, et PA- suodatin voi olla syy (ei saa soppaa riittävästi=tukossa). Joten sopis tuo myöhemmin saatu diagnoosi tuohon.
Vai onkos parempaa tietoa/ veikkausta?

Tosiaan vikatila tulee aina kun 3 vaihteella vedättää ja kierrokset nousee 4000rpm. Eli 1 ja 2 Vaihteet voi vetää täysillä läpi

Toisaalta en jaksais uskoa että on noin pienestä kiinni, kun savutus on mielestäni lisääntynyt.
Lähtee huonosti käyntiin. Hihnat vaihdettu vajaa 10tkm sitte ja pumpun ajoitus tarkistettu 2 vko sitte.

Posted: 9.4.2009 20:59
by Tero Häkli
tarvis ajella kone kiinni autossa, ei oikeen noista vikakoodeista varmaa voi sanoo mitä sinne jää, voisin antaa sun numeron mikolle että soittelee kun on sinnepäin tulossa =)

Posted: 10.4.2009 21:36
by SK-T4
Juu voit antaa...vaihdoin PA-suodattimen ja meno loppu kokonaan= saa ilmaa?. Ilmeisesti hajos toi liitin siitä päältä.
Siinä kun aikani sahasin ni nous savut startista ja loppu sekin huvi siihen. Hyvällä tuurilla se on vielä ehjä, mut se selviää huomenna.
Voi kun ihminen osaa korjata hienosti vehkeet :lol: .

Posted: 10.4.2009 23:47
by Tero Häkli
heh =) noo löyty vika kummiskin :D

Posted: 11.4.2009 23:07
by SK-T4
Nii vaan eihän se vika löytyny, ku sehän jäi ny testaamatta onko vika siinä vai ei :roll: en saanu aikaseks käydä edes kattoo hajosko toi startti vai ei...tässä on hyvä tekosyy ottaa kuppia kaikki pyhäpäivät :D

Edit. Elikkä alkuperäinen vikahan oli ilmeisesti tuossa suodattimessa= Oli tukossa ja vedättäessä ei saanu soppaa riittävästi, jonka takia meni vika tilaan.
Ainakin tältä näyttää tänään.

Niinku tässä eräs sanoi, sitä autoa kannattaa muistaa myös huoltaa :wink: