Page 1 of 2

3bg diesel passattiin madallusta

Posted: 13.4.2009 11:18
by narri
Noniin tehdään nyt tällainen omansa tällekin..
Olen tuolla muiden ongelmien yhteyksissä vähän tiedustellutkin mutta en ole oikein mieleistäni vastausta saanut..
eli 3bg diesel passattiin -03 madallusjousia olen hakemassa.. renkaiksi tulee todennäköisesti 235/35-19.. tarkoitus ei ole siis tontittaa kunnolla kuhan nyt saisi vähän fiksumman näköiseksi ja jämäkämmäksi.. nykyiset jouset tuo tuollaista 740 farmari volvon tunnelmaa kun keinuu kuin viikinkilaiva särkänniemessä :P
vaihtoehtoina jousissa olen ajatellut joko Weitec:in 30/30 tai 50/30 tai sitten Eibach:in 30/30 sarjoja...
entisissä autoissa on ollut kumpaakin merkkiä ja ajomukavuudeltaan ei ole kyllä eibachin voittanutta mutta hintansa puolesta weitec on niin halpa että voi vaikka ihan kokeeksi ostaa..
pelkona kuitenkin on että näillä 30/30 sarjoilla auto jää "keulimaan"..
nykyisellä alustalla eli vakiolla niin loksun reunasta navan keskelle oli muistaakseni 395mm niin edessä kuin takanakin..
mielipiteitä, ajatuksia ja kuvia jos löytyisi niin saisin auton kesäkuntoon 8)

Posted: 13.4.2009 14:15
by paerikss
Jos et iskareita meinaa vaihtaa, niin sitten vaan eipparin 30 prokitti. Jos iskarit menee samalla vaihtoon, niin eiköhän tuo säädettävä kerrasta olisi kätevin, saa traktorista tonttiin tai toisnpäin.

Posted: 13.4.2009 14:34
by Osku.T
käyppä katsoon autovaruste.net:tä löytyskö tuolta säädettävää alustaa.tossa ois yks.Jomia ei tainnu olla varastossa
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html

Posted: 13.4.2009 16:57
by narri
no tuo on kyllä edullinen setti.. mutta ihan outo merkki tosin.. vieläkin ihmettelen.. mitä tuolla rahalla tuosta kuvasta saa? :D tosin ei näyttäis tuotakaan olevan varastossa..

Posted: 13.4.2009 17:03
by Osku.T
taitaa olla melkeen ihan samaa settiä ku jomin alustat.mut kannattee kysellä liikkestä minkälaista kamaa ne on.

Posted: 13.4.2009 17:04
by narri
noniih hienoa tuli taas yksi vaihtoehto lisää :D joo pitää huomenna soitella mitä ne tarjoais..

Posted: 14.4.2009 17:26
by narri
Noniin eli nuo V-Maxx coil-overit tilasin.. saas nähdä mitä saan käteeni.. noo jotai oli saatava :D
ja nyt kun tarkemmin kerkesin tutkimaan noita netin saloja niin eipä nuo kauheita kehuja saaneet :D
mutta hintaansa nähden kuulemma ajaa asiansa moitteittomasti.. joten jännityksellä jäädään odottamaan

Posted: 14.4.2009 18:10
by Osku.T
hyvä niistä tulee :D kauan kestää toimitus jos ei ollu varastossa?

Posted: 14.4.2009 19:23
by Sami Jalonen
Oisit tilannu tuolta olis ollu halvempi..

Posted: 14.4.2009 21:21
by narri
toimitus kestää ens viikonlopulle.. että oliko keskiviikkona tavara heillä...
no perhana noi JOM:it olis saanu kyllä halvalla.. paljohan tulee rahtia tuohon päälle ja mitä muita kuluja?
toisaalta kotimaisen liikkeen kautta on mukavampi asioida jos tulee jotain ongelmaa..

Posted: 14.4.2009 22:09
by BlackPassat
Tietääkö kukaan löytyykö tuota JOMin sarjaa suomesta ja vielä silleen et ois varastossa. 3BG 2005 2.0 bensa pasuunaan ois tarkotus laittaa.

Posted: 15.4.2009 9:29
by paerikss
BlackPassat wrote:Tietääkö kukaan löytyykö tuota JOMin sarjaa suomesta ja vielä silleen et ois varastossa. 3BG 2005 2.0 bensa pasuunaan ois tarkotus laittaa.
Kuulin eilen että JOM:lle jousia valmistanut yritys on lopettu / tehnyt konkurssin eli tuotteiden saanti voi olla vaikeaa. Tämä tosin kuulopuhetta, en siis ole asiasta varma.

Posted: 15.4.2009 15:04
by Sami Jalonen
Jomilta Saksasta tais olla muutaman kympin rahti sieltä sivuilta se löytyy..

Posted: 17.4.2009 0:18
by Jaku
valitettavasti itellä jomista paska kokemus, ei mitään enää niinltä..
weitec odottaa 50/30 paketissa..
saas nähä minkälai tulee..
onko kellää kuvia samasta sarjasta?

Posted: 17.4.2009 7:03
by narri
Jaku wrote:valitettavasti itellä jomista paska kokemus, ei mitään enää niinltä..
weitec odottaa 50/30 paketissa..
saas nähä minkälai tulee..
onko kellää kuvia samasta sarjasta?
mulla oli vähä se tilanne et piti kuitenkin hankkia iskaritkin niin pitäähän noita kokeilla..
weitecin jousista voin sen verra sanoa et iha käyttö kelpoiset mutta ei nekään
mitkään ihmeelliset.. ja yhdellä clubin käyttäjällä "ron" on noi 50/30

Posted: 17.4.2009 9:40
by maikki
Jos haluaa halvan ja hyvän niin pitää ostaa molemmat... :wink:

Omassa passatissa eibachit+sachsin advantaget on ollu ihan toimiva yhdistelmä. keula tippui 40mm ja perä 30mm.

Posted: 17.4.2009 12:02
by Leroy
maikki wrote:Jos haluaa halvan ja hyvän niin pitää ostaa molemmat... :wink:

Omassa passatissa eibachit+sachsin advantaget on ollu ihan toimiva yhdistelmä. keula tippui 40mm ja perä 30mm.
Edellisessä autossa olikin juurikin tuo samainen yhdistelmä ja se oli kyllä hyvä, arkikäytössä suorastaan loistava. Ainoa vaan mulla oli, että ei tippunut silloin edes sitä 30 milliä, joten ulkonäön puolesta ei muuttunut paljoakaan.

Posted: 19.4.2009 22:36
by teppis
Osku.T wrote:käyppä katsoon autovaruste.net:tä löytyskö tuolta säädettävää alustaa.tossa ois yks.Jomia ei tainnu olla varastossa
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
Onko tuo Osku sitten kans hyvä?Itsellä samat aikeet kuin Narrilla sillä erolla että kumit ovat olleet alla jo parisen viikoa!

Posted: 20.4.2009 6:34
by narri
mä päädyin nyt kuitenkin odottelemaan noi v-maxx:it ku pitäisi ainakin toimia takuu asiat mukavammin sitte näin ja hinta eroa ei nyt niin hirveästi tule.. Kovat on poltteet jo saada ne tolpat kun renkaat ja vanteetkin on kaikki tullut jo mutta en malta laittaa alle ennen kuin on tolpat vaihdettu niin saa sitte kerta laakista laittaa gummit alle ja pistää kulmat säätäen..
mutta toivotaan parasta että ens viikon alussa olis setti alla sitten jo :P

Posted: 20.4.2009 7:51
by Osku.T
On ne noita kehunu(muistaakseni gti lehdessä) ja englannissa ihan palkittu merkki.En uskalla enempää lupailla ku itsellä ei ole tota settiä.Livenä olen kyllä setin nähny ja vaikutti aika jämerältä paketilta.

Posted: 20.4.2009 13:12
by narri
gti lehden sivuilta en löytäny mitään.. mutta googlettamalla löyty redline-lehden testi..
ja toisella foorumilla sanottua :
"hintalaatusuhteeltaan toi V-maxx muuten ihan OK setti, mutta kyllä toi hippasen jäykempi sais olla mutta eipä tuohon hintaan voi paljoa vaatiakkaan .. ihan Ok perus alusta kummiskin, parempi ja varmasti halvempikin kuin alkuperäinen M-tech alusta ja saahan tuota laskea ja nostaa ihan sopivasti"

Posted: 20.4.2009 14:18
by teppis
Mistä tilasit V-maxxit?

Posted: 20.4.2009 17:15
by narri
Osku.T wrote:käyppä katsoon autovaruste.net:tä löytyskö tuolta säädettävää alustaa.tossa ois yks.Jomia ei tainnu olla varastossa
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
Tämän Osku.T:n laittaman setin tilasin :P Pitää nyt kiittää Osku.T ja katsotaan sitte ku setti on alla että pitääkö tulla vääntämään nenästä ;)

Posted: 20.4.2009 21:54
by Osku.T
sori niin olikin redlinessa.just ite luen sitä DUB numeroa ja tossahan se sivullinen on vmaxx mainosta.

Posted: 22.4.2009 21:42
by Osku.T
mulla on sen verran iso nenä niin sitä saa vääntää :D
itellä ois ton yhen iskarin säätöhärpäkkeen poisto edessä.pitää eka hommata jostain paikka missä sen iskarin ottas pois ja joka osaa.Meinasin viedä ugm:le sen jos ei Löytys täältä foorumilta ketään vinkvink 8) joko viina/raha palkalla

Posted: 23.4.2009 16:39
by narri
doddiiin.. ensin pitää kyllä kehua tuota autovarusteen palvelua.. tilatessani kaveri sanoin että tavara on heillä nyt keskiviikkona ja perjantaiksi pitäisi ehtiä mulle.. no tänään aamulla sälekaihtimet auki saatuani katsoin kännykkää ja siellähän oli matkahuollosta jo ilmoitus että tavaraa on tullut!! Hienoa.. erinomaisen hienoa toimintaa :D Vielä kun tietävät että näinä aikoina joka jannulla on kiire saada palikkaa pirssiin :D pitänee ilmeisesti tuonne projekti puolelle tehdä tästä topix kun on tuossa jo jotain tullut värkättyä ja on kuvan poikasta niin laittaisi sinne shitten..

Posted: 24.4.2009 12:32
by Leroy
Tänään laitoin itellekin hieman empien V-Maxxit tilaukseen...Olen henkisesti ennakkoasennoitunut, että jos ne sen vuoden kestää, niin tyytyväinen olen :lol: Laitahan narri sitten heti ensituntumat tänne kun olet alle veivannut. Ja kuvia, tottakai... 8)

Posted: 24.4.2009 22:17
by narri
Nyt olis hyvät neuvot kalliita arvon herrat ja rouvat.. Lähdin tuota etupäätä vaihtamaan ja eteen tuli sellainen ongelma että jousituksen ylätuennassa olevaa kahta niveltä paikallaan pitävä pultti ei lähtenyt liikkeelle.. Joten jäi hommat siihen.. Vinkkejä ja neuvoja miten tuon pultin saisin auki vai onko siihen olemassa jokin oma niksi??
crc:lä uitettu, paineilma vasaralla nakutettu ja väännetty on.. ja onko se pultti jengoilla vielä kiinni vai pitäisikö lähteä lyömällä?

Posted: 24.4.2009 22:34
by Tero Häkli
jos tosissaan jumissa niin ite oon eka vääntäny sen pultin pään poikki, eli vaan väännät aukipäin pultin puolelta, joko aukee ja pultti liikahtaa liikkeelle tai sitten kanta katkee irti. Sit muutama prikka toiseen päähän mutterin alle ja kiristäny mutterilla pultin liikkeelle, jos se mutteri siis lähtee :D jos ei muuten niin pilleillä ;) uus pultti tarvii tietty olla valmiina... ite tilannu niitä töihin laatikollisen wurth:ilta :P maksaa jotain tyyliin 50 senttiä kipale, ei marmorillakaan tainnu olla kun 2-3€
edit: ihan "nyppäämällä" lähtee, siis teoriassa, ei oo jengoilla

Posted: 25.4.2009 6:23
by narri
Tero Häkli wrote:jos tosissaan jumissa niin ite oon eka vääntäny sen pultin pään poikki, eli vaan väännät aukipäin pultin puolelta, joko aukee ja pultti liikahtaa liikkeelle tai sitten kanta katkee irti. Sit muutama prikka toiseen päähän mutterin alle ja kiristäny mutterilla pultin liikkeelle, jos se mutteri siis lähtee :D jos ei muuten niin pilleillä ;) uus pultti tarvii tietty olla valmiina... ite tilannu niitä töihin laatikollisen wurth:ilta :P maksaa jotain tyyliin 50 senttiä kipale, ei marmorillakaan tainnu olla kun 2-3€
edit: ihan "nyppäämällä" lähtee, siis teoriassa, ei oo jengoilla
oi kiitos kiitos :D
mjoo nyt on vähä huono tilanne ku olen ite tänään ja huomenna 12h päivä vuoroissa mutta oliskos tänään uusia pultteja mistään saanutkaan? olisin voinu laittaa kaverin asialle :D tosin auto on mulla työpaikalla ni ei pääs kyllä näkemää millainen pultti siel oli :( dämm joutuuko nyt sitte odottamaan maanantaille asti.. *sniff*

Posted: 25.4.2009 11:01
by Tero Häkli
se pultti on muistaakseni ihan normi m10x100

Posted: 25.4.2009 12:13
by narri
Juu sellainen se on.. Laitoin kaverin asialle ni hakee mulle ehtooks sellasia :P
Mahtaako ne olla kovempaa mallia 12.9 ? no laitetaan nyt 10.9:sit ja vaihdetaan
maanantaina jos on tarvetta..
Pitänee uittaa ne vaa raakasti ja antaa lekaa reilusti päälle :P

Posted: 25.4.2009 21:53
by AjH
Jos et ole tukivarsia vaihtamassa samalla niin miksi avaat? Kyllä se tolppa sieltä pujahtaa ihan purkamattakin...

Posted: 26.4.2009 6:10
by narri
AjH wrote:Jos et ole tukivarsia vaihtamassa samalla niin miksi avaat? Kyllä se tolppa sieltä pujahtaa ihan purkamattakin...
ööh mutta eihän sitä yläpäätä saa muuten pois jos ei sitä pulttia ei avaa? pitäähän se lautanen sieltä ylhäältä mihin nämä tukivarret menee niin saada pois? sitten siitä lautasen päältä 2x mutteria auki niin pääsee kiinni iskarin päässä olevaan mutteriin.. tai jos sen saa muutenkin ni olen tehny helvetisti ylimääräistä työtä :evil: eilen sain toisen puolen vaihdettua mutta toiselta puolelta tuo pultti ei anna periksi vaikka 3h sen kanssa työtä tehtiin.. annettu kylmää ja kuumaa, lekaa ja mutterimopoa.. vaan ei taivu ei.. no tänään töissä aikaa uittaa sitä rost offilla.. :(

Posted: 26.4.2009 12:01
by Janne_80
narri wrote:
AjH wrote:Jos et ole tukivarsia vaihtamassa samalla niin miksi avaat? Kyllä se tolppa sieltä pujahtaa ihan purkamattakin...
ööh mutta eihän sitä yläpäätä saa muuten pois jos ei sitä pulttia ei avaa? pitäähän se lautanen sieltä ylhäältä mihin nämä tukivarret menee niin saada pois? sitten siitä lautasen päältä 2x mutteria auki niin pääsee kiinni iskarin päässä olevaan mutteriin.. tai jos sen saa muutenkin ni olen tehny helvetisti ylimääräistä työtä :evil: eilen sain toisen puolen vaihdettua mutta toiselta puolelta tuo pultti ei anna periksi vaikka 3h sen kanssa työtä tehtiin.. annettu kylmää ja kuumaa, lekaa ja mutterimopoa.. vaan ei taivu ei.. no tänään töissä aikaa uittaa sitä rost offilla.. :(
Ikävä kyllä, se mahtuu sieltä ihan ilman pultin avaamistakin. Eli konehuoneen puolelta "akkutilasta" ne kolmen kumitulppan (per puoli) alla olevat mutterit auki, jousi kasaan, alapään pultti irti ja paketti lähtee pois. Muistaakseni meni aika pitkälle noin. Korjatkaa jos muistan väärin.

Posted: 26.4.2009 12:42
by narri
no voi kristus :D eihän tässä voi ku nauraa.. nooh se on tällaista kun kymmenenvuoden jälkeen siirtyy nippon autoista saksalaisee :D jaaha.. nooh pitää koettaa tuo pultti silti vaihtaa.. mennyt nii huonoon happeen jo ku oon sitä rankonut :D

Posted: 26.4.2009 14:08
by AjH
Janne_80 wrote:Ikävä kyllä, se mahtuu sieltä ihan ilman pultin avaamistakin. Eli konehuoneen puolelta "akkutilasta" ne kolmen kumitulppan (per puoli) alla olevat mutterit auki, jousi kasaan, alapään pultti irti ja paketti lähtee pois. Muistaakseni meni aika pitkälle noin. Korjatkaa jos muistan väärin.
Juu ne mutterit löytyy sieltä kaukalosta, muovitulpat on yleensä päällä jos ei ole avattu sitä kautta. Kannattaa hankkia kumiset tulpat tilalle, muuten saattaa kerätä pölyä sun muuta kaukaloon.
Ja niitä on 2 per puoli, se tukivarsien kiinnityskehikko on kolmella pultilla, jotka näkyvätkin konehuoneessa ja kaukalossa suoraan. Nuo iskarin mutterit ovat siis kaukalon puolella molemmat, molemmin puolin.

Pikkusen sitä etummaista alatukivartta voi joutua painaan alaspäin rautakangella tai vastaavalla, ellei jousipuristimilla saa pakettia riittävästi läjään. Madallettu paketti meneekin jo aika heittämällä takaisin paikalleen.

Posted: 28.4.2009 8:12
by narri
tuo AjH:n ajatus on varmasti helpompi tie.. mutta minulla meni ainakin kuskin puolella toisen muovikupin kohdalla kaksi jotain punottua metalli johtoa ja sitte ilmeisesti jokin johtonippu haitarikumin sisällä.. ja muutenkin se pultti oli jo aiva rikki ja epämuodostuneeks hakattu ni olihan se pakko vaihtaa.. nyt siis kummallakin puolella uudet pultit jos tarvii noita tukivarsia ja niveliä vaihdella joskus.. tolpat on alla ja sunnuntain säädöistä joutui eilen vielä nostamaan hieman kun sain kesäpyörät alle niin montuissa jossa keula "niiasi" niin otti sisäloksuun keskellä olevaan kiinnikkeeseen kiinni.. tänään sitte muutoskatsastus ja se alkaa olemaan siinä..

Kiitos kaikille kamalan paljon nopeistakin vastauksista ja taidan olla kaljat pystyssä apua antaneille!! *syväkumarrus* 8)

Posted: 28.4.2009 14:48
by Osku.T
no pistä perkele hyvä mies kuvia tuleen :D se vissiin ottaa monella kiinni se loksun ruuvi(jos on liian matalalla).pitäs ite vielä naputella se ruuvin paikka sisään kiinni.mankelilla ei ruvettu hirveesti leipoon sitä.US-partsilta pitäs hakee uus säätö "ruuvi" ja sit auto ugm:lle iskarin irrotukseen.Mitä mieltä olit setistä?siis näin pikku ajelujen jälkeen??

Posted: 29.4.2009 12:45
by narri
menin riemuitsemaan liiiian aikaisin.. kulmien säätö ei onnistunut pultit jumissa ja asentaja sanoin sielt pyörähti jotain ja käski vaihtaa uuden raidetangon pään.. nooh olihan nekin pultit sitte umpiruosteessa.. tällä kertaa punahehkuun ja irtos.. tänään jos sitten yrittäisi saisiko sitä irti sieltä.. :D

Posted: 30.4.2009 20:46
by teppis
Laita sit tietoa et miltä tuntuu?Jos vaik itsekin tilais sellaisen satsin!

Posted: 3.5.2009 13:08
by narri
V-Maxx:it on nyt ollu alla hetken aikaa ja mulle ei ole kyllä moitteen sijaa.. Säätö varaa on PALJON ja luulenpa että enemmänkin kuin tuo tehtaan ilmoittama.. Eli ainaki tuohon hintaan on ollut hyvä ostos..

Posted: 3.5.2009 13:35
by teppis
Just hokasin kun meinasin tilata etteivät käykään 4motion malliin.Voi vittu!!!!!!!!!!!!!!!!!1 :devil

Posted: 3.5.2009 14:14
by Osku.T
soita ja kysy et oisko mahdollista tilata?Luulis et ne tekee tohonki alustaa.

(Jos haluamaasi tuotetta ei löydy varastostamme, kysy saatavuus info@autovaruste.net tai puhelimella 0400-490998)

Posted: 3.5.2009 19:14
by teppis
Osku.T wrote:soita ja kysy et oisko mahdollista tilata?Luulis et ne tekee tohonki alustaa.

(Jos haluamaasi tuotetta ei löydy varastostamme, kysy saatavuus info@autovaruste.net tai puhelimella 0400-490998)
Thank U!!!!Täytyy huomen tiedustella!

Posted: 3.5.2009 20:02
by Osku.T
juu veri velkome :D

Posted: 3.5.2009 22:16
by Leroy
Tuolta V-Maxxin kotisivuilta katselin noita listoja ja siellä ei näyttänyt muuten olevan 4Motioniin coilovereita..Nelosgolffiin ja 3C Passattiin näytti löytyvän nelivetomalleihinkin. Kannattaa kuitenkin soittaa sinne Autovarusteelle ja kysyä, ei nimittäin nuo V-Maxxin sivut näytä sellaisilta, että päivittelisivät niitä kovin usein...

http://www.v-maxx.info/schroefsetsgba.html

^ Tuon sivun alalaidasta avautuu nuo automallikohtaiset hinnastot.

Posted: 4.5.2009 10:13
by Osku.T
jenkeissä porukalla on noita 4motionin pasuunan alla.onkohan ne sit soveltanu jotenki alle.

Posted: 7.5.2009 21:51
by teppis
sama sarja käy sekä 3b et 3bg mutta sitä ei ole tyypitetty 3bg, et katsastukses ei mene läpi!

Posted: 7.5.2009 22:23
by Osku.T
no voi vittu :(