Page 1 of 1

Climatronic temppuilee?

Posted: 28.4.2009 22:04
by Por
Tänään oli ilmaantunut paremman puoliskon lähtiessä töihin että climatronicin näytöllä oli tovin aikaa vilkkunut koko näyttötaulu täynnä merkkejä ja sitten vasta lähtenyt vermeet pyörimään.
Kävin itse testaamassa niin ei tee sitä joka kerta, välillä vain.
Onkos kysessä ominaisuus vaiko vika?

Posted: 28.4.2009 22:13
by Por
Vastaanpa itse itselleni kun google sattui löytämään vihdoin ja viimein jotain eli ilmiselvästi kylmäaineet vähissä, pitääpi käyttää huollossa.

Posted: 29.4.2009 9:44
by Patu
Moi,

Näköjään sama vika Rahikaisella eli täyttöön siis.

Posted: 29.4.2009 9:48
by Pasi Häkli
Aika erikoiselta kuulostaa että kylmäaineiden vähyyden takia climatronicin näyttö vilkkuu, en oo ennen moista kuullut.
Ilmotteleppa sitten oliko vajausta... Viallisia climatronic paneeleita on ollut.

Posted: 29.4.2009 14:24
by Por
Sain tuossa vasta ajan maanantaille huoltoon kun tuntuu vappua edeltävät päivät kiireisiltä.
Oheisen tekstin löysin nettiä surffailemalla.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18485

Ja kun tuolla oli puhetta miten saa vikakoodit ulos kun painaa econ+sisäkiertoa 3s niin mulle lykkäs 318 000.
Pienen googlettamisen jälkeen tuo 318 olis A/C pressure switch -F129- joka myöskin viittaisi joko paineanturiin tai liian vähäiseen aineeseen.

Pitäisi hommata vissiin vagcomi itellekkin, piuhat on mutta ei softaa ja sw-versiolla ei paljoa katsella.

Edit. Muutin lainauksen linkiksi, kohta "Climatronic vilkuttaa kaikkia merkkejä näytössä n. 10 sekunnin ajan? "

Posted: 30.4.2009 11:36
by maikki
Climatronicin näytön vilkkuminen kertoo että on vikaavikaa

Helpoimmalla pääsee kun vag-comilla kattoo vikakoodit vaikka toimiihan tuo eco+sisäkierto.

Posted: 4.5.2009 15:11
by Por
Pasi Häkli wrote:Aika erikoiselta kuulostaa että kylmäaineiden vähyyden takia climatronicin näyttö vilkkuu, en oo ennen moista kuullut.
Ilmotteleppa sitten oliko vajausta... Viallisia climatronic paneeleita on ollut.
Joo eli tänään sain käytettyä auton ilmastoinnin huollossa (tyhjennys, kuivaus, mittaus ja täyttö), ainetta tuli pois 0.3kg ja tilalle laitettiin 0.6kg. Paineethan oli kaukana tuolla 0.3kg kuin mitä oli täytön jälkeen.
Listat ilmoittivat täyttömääräksi 0.5kg mutta tarran perusteella mikä konehuoneesta löytyi laitettiin 0.6kg (itsehän muistelin jostain lukeneeni että 0.75kg olis oikea määrä mutta eipä ollut ainakaan tuohon).
Mukavasti puhaltaa kylmää ilmaa hyttiin, ei tarvi kärvistellä kuumassa.

Posted: 4.5.2009 17:07
by Pasi Häkli
Me kokeiltiin joskus ilmastointikurssilla vitosgolffiin laittaa vain 200g kylmäainetta, toimi aivan moitteetta vielä silläkin määrällä. Olikohan tuohon vitosgolffiin 525g oikea määrä. Nelosgolffeihin menee se 750g.

Loppuiko muuten climatronicin näytön vilkkuminen?

Posted: 4.5.2009 17:26
by Por
Vilkautti paneelissa ekalla startilla heti mutta sen jälkeen ei ole näkynytkään.
Jos oikein tutkin eilen tuota kompuraa auton käynnissä ollessa niin ei ollut päällä ja mitä siitä luin niin 'joissain' tapauksissa se paineanturi ei päästä kompuraa päälle paineen ollessa liian pieni. Tiedä sitten mitä toi 'joissain' tarkoittaa?
Vois vilkaista huomenissa antaako se enään mitään vikakoodia, mutta ainakin nyt sieltä on kuulunut tuttua pihinää kun sammuttanut auton (mitä ei aikaisemmin kuulunut).

Posted: 4.5.2009 20:19
by Pasi Häkli
Juu se on ihan totta. Kaikissa autoissa on määritelty joku tietty arvo, jos paine tippuu sen alle, niin sen jälkeen kompuraa ei enää kytketä päälle. Jos sullakaan ei oo vielä koskaan tehty ilmastointihuoltoa, niin ei sinänsä ihme, että sieltä on paineet jo karannut. Hieno homma että nyt pelaa :P

Posted: 5.5.2009 15:47
by T.K.K
Onko toi 525g Golf Variant vm.2002 TDI PD liian vähän ainetta?Sen verran just laitettiin ainetta huollossa tohon mun Golffin ilmastointiin. :?

Posted: 5.5.2009 18:11
by DJDH
ne yleensä laskee ne vanhat aineet pois, punnitsee ne, ja lisää sen puutuvan määrän. Mullakin laitettiin -02 golfiin viimeksi n.380g. Nykyään ne laittaa samalla sinne järjestelmään väriainetta. Sillon näkee jos se järjestelmä vuotaa jostain.

Posted: 5.5.2009 21:53
by Pasi Häkli
Meilläkin yleensä laitetaan väriaine sekaan, varsinkin jos epäillään vuotoa. UV-lampulla tiiraillessa näkee kyllä hyvin jos joku paikka vuotaa.

^^ Mikäli sinne laitettiin vain 525g ainetta (yhteensä) niin se on liian vähän. 750g kuuluu nelosgolffiin.

Asiaa sivuten, on muuten hyvä kun ne mainostaa että järjestelmään laitetaan "uudet" kylmäaineet. Oikeastihan se on sitä samaa paskaa mikä on imetty 1000 eri autosta siihen samaan kylmäainepulloon josta se syötetään takaisin autoon :lol:
Jos joku esimerkiksi erehtyy sinne imasemaan jotain muuta kuin r124a kylmäainetta niin sehän on koko pullo piloilla sen jälkeen...

Posted: 5.5.2009 22:31
by Tero Häkli
niimpä, öljy on ainoo uus tatina mitä sinne menee ja sitäkin pirun vähän :P

Posted: 28.6.2009 14:33
by Por
Tulipahan tämäkin taas ongelmaksi takaisin.
Tänään vilkautti jälleen kerran näytössä ja sama 318 000 tulla tupsahti. Pitänee nollata tuo vikamuisti ja katsella josko sitä tulee uudestaan.
Oliskohan jossain vuotoa tai olisko toi anturi tullut tiensä päähän. Pystyykö tuota anturia loggaamaan vag-comilla? jos vaikka sais selville mitä se näyttää vaiko näyttääkö mitään.

Posted: 15.9.2009 18:40
by Reactor
Omassa Passatissa on jo jonkin aikaa vilkkunut Climatronicin näyttö käynnistäessä ja vikakoodiksi tulee 318 00 sillä näppäinyhdistelmällä. Mitään muuta ei saa katsottua. Kylmäaineet on vaihdettu ja täytetty kesäkuussa, niin tuo vikakoodi viittaa sitten paineanturiin. Missä se oikein sijaitsee? Niin pääsee irroittamaan kyseisen anturin ja hakemaan uuden tilalle.

Aurinkoa riittää vielä ja kuumahan siinä tulee autossa, mutta eipä tule ollenkaan kylmää ilmaa kabiiniin, ainoastaan haaleata ilmaa..

Posted: 16.9.2009 9:45
by Pasi Häkli
Passatissa se paineanturi löytyy ilmastoinnin kennon kyljestä, apukuskin puolelta. Puskuri irti niin siihen pääsee käsiksi.
Edit. Kirjotusvirhe korjattu...

Posted: 16.9.2009 16:58
by Reactor
Kiitos vastauksesta, nyt sitten tietää mistä se anturi löytyy. Marmorin hinta anturille mukavat 126 euroa, menee kyllä sitä ennen tarkastettavaksi vuotojen varalta. Otin yhteyttä ilmastointihuollon tehneeseen liikkeeseen ja sanoivat tarkistavansa vuodot, että voidaan varmistua asiasta.

Tuo 318 00 koodihan viittaa joko kylmäaineiden vähyyteen tai paineanturin rikkoutumiseen, että täytyyhän sitä jompi kumpi sulkea pois tai sitten on molemmat syynä :)

Posted: 16.9.2009 19:59
by arihy
Minulla olisi Jyväskylässä ylimääräinen -01 Passatin paineanturi. Etkan mukaan pitäisi olla sama myös uudemmissa.

Posted: 1.10.2009 4:55
by Reactor
Oli tuosta Passatista haljennut joku putki ilmastoinnin kennon luota, ottanut kosketusta runkoon. Sitä kautta sitten tippunut kylmäaineet pois. Putki ja kuivain vaihdettiin + pikku hilppeitä ja ilmastointihuolto perään, lasku sitten mukavat 750 euroa 8). Eipä ole halpaa lystiä :lol:. Vikakoodikin oli jäänyt nollaamatta, mutta nollasin sen itse ja nyt viimeksi tänään tarkistin Climatronicin näytöstä ja näkyy edelleen 444 00. Muita arvoja ei pääse katsomaan mitenkään mistään napista painamalla.

Nyt kun tulee tuo talvi, niin ei ilmastoinnilla ole mitään virkaa. Ensi kesänä sitten voisi katsoa, toimiiko ilmastointi kunnolla ja toimia sen mukaan jatkossa.

Posted: 1.10.2009 19:44
by Pasi Häkli
^Itse asiassa se ilmastoinnin putki hankaa sen kuivaimen puhki. Mikäli se on samanlainen tapaus mitä on ollut monta.
Ja joo ne ilmastoinnin putket/letkut on kyllä jäätävän kalliita.

Re: Climatronic temppuilee?

Posted: 10.7.2015 18:53
by zamik
Autona Skoda Octavia vm.2006 ja tuli tossa käytetty auto ilmastoinnin huollossa. Painetestit yms ok ja joku 100g uutta kylmäainetta sisään. Huollon jälkeen auto pyörimään ja putkien testailu et kylmääkö niin ei mennyt kylmäksi eikä fleetikään pyörinyt. Vikakoodinluku siihen päälle ja painetunnistimesta tuli vikakoodi. Painetunnistin vaihdettu uuteen ja putket ei kylmä vieläkään. Kokeilin tosta climatronicista myös noita vikakoodeja niin antaa koodi 333 09h eli vasemmalla puolen on 333 ja oikealla 09h nämä siis on niissä missä nykyy sisätilan lämpö tms.

Mistähän vois vikaa etsiä???

Re: Climatronic temppuilee?

Posted: 13.7.2015 22:11
by zamik
zamik wrote:Autona Skoda Octavia vm.2006 ja tuli tossa käytetty auto ilmastoinnin huollossa. Painetestit yms ok ja joku 100g uutta kylmäainetta sisään. Huollon jälkeen auto pyörimään ja putkien testailu et kylmääkö niin ei mennyt kylmäksi eikä fleetikään pyörinyt. Vikakoodinluku siihen päälle ja painetunnistimesta tuli vikakoodi. Painetunnistin vaihdettu uuteen ja putket ei kylmä vieläkään. Kokeilin tosta climatronicista myös noita vikakoodeja niin antaa koodi 333 09h eli vasemmalla puolen on 333 ja oikealla 09h nämä siis on niissä missä nykyy sisätilan lämpö tms.

Mistähän vois vikaa etsiä???
Tässä ollaan netistä katsottu mahdollisia korjaus toimenpiteitä ja tullut vastaan sellainen et mahdollisesti johdotuksessa / liittimessä vikaa. Asiaa tutkitaan lopulla viikkoa tarkemmin. Olisin tossa lukenut vikakoodeja mutta tuo minun vag-kkl usb piuha ei ollutkaan yhteensopvia uudempaan autoon joka minulla on.

Re: Climatronic temppuilee?

Posted: 14.7.2015 18:37
by zamik
zamik wrote:
zamik wrote:Autona Skoda Octavia vm.2006 ja tuli tossa käytetty auto ilmastoinnin huollossa. Painetestit yms ok ja joku 100g uutta kylmäainetta sisään. Huollon jälkeen auto pyörimään ja putkien testailu et kylmääkö niin ei mennyt kylmäksi eikä fleetikään pyörinyt. Vikakoodinluku siihen päälle ja painetunnistimesta tuli vikakoodi. Painetunnistin vaihdettu uuteen ja putket ei kylmä vieläkään. Kokeilin tosta climatronicista myös noita vikakoodeja niin antaa koodi 333 09h eli vasemmalla puolen on 333 ja oikealla 09h nämä siis on niissä missä nykyy sisätilan lämpö tms.

Mistähän vois vikaa etsiä???
Tässä ollaan netistä katsottu mahdollisia korjaus toimenpiteitä ja tullut vastaan sellainen et mahdollisesti johdotuksessa / liittimessä vikaa. Asiaa tutkitaan lopulla viikkoa tarkemmin. Olisin tossa lukenut vikakoodeja mutta tuo minun vag-kkl usb piuha ei ollutkaan yhteensopvia uudempaan autoon joka minulla on.
Jälleen tutkailtu asiaa ja alkaa pikku hiljaa olemaan syyn vika tiedossa :-) Tolla climatronicin koodilla googletettu ja foorumeita selailtu ja sieltä napattu linkki http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00819" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli taitaa olla piuha poikki jossain, joten missähän on yleisin paikka josta se voisi mennä?

Re: Climatronic temppuilee?

Posted: 15.7.2015 15:36
by zamik
zamik wrote:
zamik wrote:
zamik wrote:Autona Skoda Octavia vm.2006 ja tuli tossa käytetty auto ilmastoinnin huollossa. Painetestit yms ok ja joku 100g uutta kylmäainetta sisään. Huollon jälkeen auto pyörimään ja putkien testailu et kylmääkö niin ei mennyt kylmäksi eikä fleetikään pyörinyt. Vikakoodinluku siihen päälle ja painetunnistimesta tuli vikakoodi. Painetunnistin vaihdettu uuteen ja putket ei kylmä vieläkään. Kokeilin tosta climatronicista myös noita vikakoodeja niin antaa koodi 333 09h eli vasemmalla puolen on 333 ja oikealla 09h nämä siis on niissä missä nykyy sisätilan lämpö tms.

Mistähän vois vikaa etsiä???
Tässä ollaan netistä katsottu mahdollisia korjaus toimenpiteitä ja tullut vastaan sellainen et mahdollisesti johdotuksessa / liittimessä vikaa. Asiaa tutkitaan lopulla viikkoa tarkemmin. Olisin tossa lukenut vikakoodeja mutta tuo minun vag-kkl usb piuha ei ollutkaan yhteensopvia uudempaan autoon joka minulla on.
Jälleen tutkailtu asiaa ja alkaa pikku hiljaa olemaan syyn vika tiedossa :-) Tolla climatronicin koodilla googletettu ja foorumeita selailtu ja sieltä napattu linkki http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00819" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli taitaa olla piuha poikki jossain, joten missähän on yleisin paikka josta se voisi mennä?
Kertokaas nyt olenko itse ymmäränyt asian niinkuin pitää. Eli vika päällä painetunnistimella ja kompressorin testattu testerillä on kompressorissakin vika. Auto siis käynissä ja ilmastointihuoltolaitteesta laitettu letkun autoon kiinni. Korkeapaineanturi siis vikakoodina. Pystyykä siis tuolla tapaa näkemään kompressorin toimintakunnon vaikka anturissa jokinlainen vika. Mielestäni juuri tuo anturi suojelee tota kompressoria hajoamiselta