Page 1 of 1

Passat 3C V6, iskarit sökönä ?

Posted: 15.5.2009 21:40
by AeroR
Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia, eli kun nautiskelee hieman reippaammin kevätkunnossa olevalla pikkutiellä niin etupään roikeläpät raapii asvalttiin. Pitääkö ottaa puukolla pari senttiä pois vai laittaiskos uudet iskarit.
Onko kokemuksia mitkä olis parhaat, Koni, Bilstein vai joku muu ?
Jousetkin vois tietysti vaihtaa jäykempiin, mutta en halua yhtään madaltaa autoa, koska nytkin jo pohja raapii.

Vielä toinenkin kokemus, eli motarilla sivutuulessa pitää kokoajan ajaa, koska mutkii ja vetelee, normaalia ?
AeroR

Posted: 15.5.2009 22:21
by DJDH
Kuraläppien raapiminen asfalttiin on ihan normaalia. Mattoveitsellä vaan turhat pois.

Jos iskarit ja jouset haluaa laittaa, niin katsastapa kw:n street comfort sarja.

Posted: 15.5.2009 23:11
by Sami Jalonen
Tosta kuraläppien raapimisesta oli joskus juttua TM:ssakin, ihmettelivät mikä ääni kuuluu kun vähänki kanttailee :) Eli perussettiä.

Posted: 15.5.2009 23:32
by Mika Viinikka
Eli kanttailua vain, että läpät kuluu ja sit ei enään raavi maata :wink:

Posted: 16.5.2009 8:40
by Pia
Ihan normisettiä, joka helevetin rotwallin reunalla kuuluu raaps. Ja pientä rallipätkää jos vetää ni raaps kuuluu taas, mutta ei ne läpät kyllä kulumalla pienene. Isäntä on omastaan rälläkällä pienentäny ni tuli ainaki suorat..

Posted: 16.5.2009 16:47
by AjH
Ja ei muuten auta iskarit siihen että mutkassa painuu kulma alas, kyllä se on jousi mikä autossa kuorman kantaa ;)

Posted: 16.5.2009 17:52
by AeroR
Näinkö epäilet, tiedän kokemuksesta että auttaa.
Jousi on se joka kantaa kuorman ja iskari vaimentaa liikkeet.
Iskareissa on periaatteessa neljä erillaista toimintaa. Hitaan ja nopean liikkeen vaimennus sisään- ja ulosjoustossa.
Esim. kelkassa ja mp:ssa noita kaikkia voidaan säätää tai shimmittää erikseen.

Luulin erehtyväni, mutta olinkin väärässä.

No, joka tapauksessa, jos haluan alustan toimivan ok, joudun myös vaihtamaan jouset, mutta en ainakaan vielä ole löytänyt vakiomittaisia jäykempiä jousia. En halua pudottaa auton alustaa, nytkin jo liian matala.

AeroR

Posted: 16.5.2009 21:43
by AjH
Ehkä vähän kärjistetysti ilmaisin, mutta tosiasia kyllä on: iskari ei pidä kuormaa yhtään, sehän painuu pohjaan jos painoa on päällä. Jäykempi iskari hitaammin kuin pehmeä. Tottakai mutkillussa se kuorma ei ole kovin pitkäkestoista useinkaan ja jousi on apuna, eli iskari tietysti hidastaa jousituksen liikettä, totta.
Voisi summata asian niin että mutkittelussa paras on kun vaihtaa jähmeämmät iskarit ja jäykemmät jouset.

Edittiä, vähän tarkennusta että tulee asia esille.

Posted: 16.5.2009 21:45
by DJDH
Ja jäykemmät vakaajat.