Page 1 of 1

VW Golf IV variant jakopäänremppa

Posted: 23.5.2009 10:59
by Jy_ri
Eli olis 180tkm:n huolto edessä ja jakopä siinä samassa. Missähän hinnoissa nuo jakopääremontit pyörii?
Auto on siis IV koppanen variantti golffi 1.9tdi (96kw) koneella...

Posted: 23.5.2009 11:12
by Sami Jalonen
Laakkosella n.500e.

Posted: 23.5.2009 14:28
by Alkaline
http://volkswagen.laakkonen.fi/upload/0 ... 5607C1.pdf

ainakin seuraavissa selviää noilla hinnoilla, ja muista jättää vähän ylimenevälle osuudelle, kun ne kuitenkin jotain lisää siihen. Mulla vaihdettiin myös se sisempi hihna ja hinta siis karvan alle 500.

Posted: 29.5.2009 10:42
by vwismowv
Itselläni on ATD moottori ja tilasin saksata osat. tein virheen korjauspaikan valinnassa ja siellä harjoiteltiin hihnan vaihtamista 4,5 tuntia á 70€/h. Joten sen mitä säästin osissa hävisin asennuksessa ja kustannukset n. 500€, en muista tarkkaa summaa. Vesipumpun kävin hakemassa Laakkoselta. Osat saksasta kotiin noin viikossa ja postikuluja 20€ ja tuli samassa tilauksessa tilattua muutakin hyödyllistä. Minulla 180tkm:n remppa tehtiin joulun aikaan.

www.ahw-shop.de

Posted: 29.5.2009 13:30
by Tero Häkli
ite oon vaihdellu passatteihin noin 400€ hintaan töineen, riippuu tietty osista meneekö alle vai yli kun niissä aika paljo hintaeroo.... kolffeissa ei oo niin paljoa purkamistakaan

Posted: 29.5.2009 15:13
by narri
On kyllä melko tyyristä hommaa.. Mitäs tuo hinta sitte pitää oikein sisällään? Eihän noista remmeistä juuri hintaa kerry?

Posted: 29.5.2009 15:45
by DJDH
No jos olet katsonut miten hemmetin ahdas se jakopään ja lokasuojan väli on, niin ehkä ymmärrät. Noissa 16v koneissa toinen kettumainen paikka on se nokkien välinen pikkuhihna.

Posted: 30.5.2009 9:39
by Tero Häkli
remmit,pyörät,vesipumppu ja jäähdytinnesteet on about 200 puolin ja toisin, eikä sitä viitti oikeen alle sen 200 vaihdella =) jos joku tekee kuitilla alle sen niin tehköön... :) 16v 2-hihnasessa silti parhaiten tilaa ja jopein vaihtaa mut enempi rojua mitä vaihtaa

Posted: 12.6.2009 21:40
by moy
vwismowv wrote:Itselläni on ATD moottori ja tilasin saksata osat. tein virheen korjauspaikan valinnassa ja siellä harjoiteltiin hihnan vaihtamista 4,5 tuntia á 70€/h. Joten sen mitä säästin osissa hävisin asennuksessa ja kustannukset n. 500€, en muista tarkkaa summaa. Vesipumpun kävin hakemassa Laakkoselta. Osat saksasta kotiin noin viikossa ja postikuluja 20€ ja tuli samassa tilauksessa tilattua muutakin hyödyllistä. Minulla 180tkm:n remppa tehtiin joulun aikaan.

www.ahw-shop.de
Hmm. :? eikös ATD-moottorilla ole ohjekirjan mukainen jakopääremontin väli 120tkm? vai olenko lukenut manuaalin muka aivan väärin?
(oma on siis 04-vuoden ATD)

Posted: 12.6.2009 22:20
by Alkaline
moy wrote:
vwismowv wrote:Itselläni on ATD moottori ja tilasin saksata osat. tein virheen korjauspaikan valinnassa ja siellä harjoiteltiin hihnan vaihtamista 4,5 tuntia á 70€/h. Joten sen mitä säästin osissa hävisin asennuksessa ja kustannukset n. 500€, en muista tarkkaa summaa. Vesipumpun kävin hakemassa Laakkoselta. Osat saksasta kotiin noin viikossa ja postikuluja 20€ ja tuli samassa tilauksessa tilattua muutakin hyödyllistä. Minulla 180tkm:n remppa tehtiin joulun aikaan.

www.ahw-shop.de
Hmm. :? eikös ATD-moottorilla ole ohjekirjan mukainen jakopääremontin väli 120tkm? vai olenko lukenut manuaalin muka aivan väärin?
(oma on siis 04-vuoden ATD)
no siis periaatteessa mullakin kehoitettiin hihnan vaihtoa 120 tkm kohdalla. Ja siis ihan laakkosella sanoivat ja kuulemma on ihan käytäntö siellä. Tosin siis bcb kone on vähän eri kai?

Posted: 12.6.2009 22:34
by Pasi Häkli
Ite en kyllä missään nimessä uskaltaisi ajaa 180tkm samoilla jakohilppeillä. Mun mielestä se on myös 120tkm, ellei jopa 90tkm BCB moottorissa.

Posted: 16.6.2009 12:02
by vwismowv
Alkaline wrote:
moy wrote:
vwismowv wrote:Itselläni on ATD moottori ja tilasin saksata osat. tein virheen korjauspaikan valinnassa ja siellä harjoiteltiin hihnan vaihtamista 4,5 tuntia á 70€/h. Joten sen mitä säästin osissa hävisin asennuksessa ja kustannukset n. 500€, en muista tarkkaa summaa. Vesipumpun kävin hakemassa Laakkoselta. Osat saksasta kotiin noin viikossa ja postikuluja 20€ ja tuli samassa tilauksessa tilattua muutakin hyödyllistä. Minulla 180tkm:n remppa tehtiin joulun aikaan.

www.ahw-shop.de
Hmm. :? eikös ATD-moottorilla ole ohjekirjan mukainen jakopääremontin väli 120tkm? vai olenko lukenut manuaalin muka aivan väärin?
(oma on siis 04-vuoden ATD)
no siis periaatteessa mullakin kehoitettiin hihnan vaihtoa 120 tkm kohdalla. Ja siis ihan laakkosella sanoivat ja kuulemma on ihan käytäntö siellä. Tosin siis bcb kone on vähän eri kai?
Minulla oli edellinen omistaja tehnyt jakopään remontti 90 tkm kohdalla ja itse teetin toisen remontin 180 tkm kohdalla, eli jatkoin samaa vaihtoväliä mitä oli ennenkin käytetty.

Posted: 16.6.2009 22:55
by Alkaline
vwismowv wrote:
Alkaline wrote:
moy wrote: Hmm. :? eikös ATD-moottorilla ole ohjekirjan mukainen jakopääremontin väli 120tkm? vai olenko lukenut manuaalin muka aivan väärin?
(oma on siis 04-vuoden ATD)
no siis periaatteessa mullakin kehoitettiin hihnan vaihtoa 120 tkm kohdalla. Ja siis ihan laakkosella sanoivat ja kuulemma on ihan käytäntö siellä. Tosin siis bcb kone on vähän eri kai?
Minulla oli edellinen omistaja tehnyt jakopään remontti 90 tkm kohdalla ja itse teetin toisen remontin 180 tkm kohdalla, eli jatkoin samaa vaihtoväliä mitä oli ennenkin käytetty.

ja kun mää ymmärsin jostain että ensin vaihdetaan vaikka 90tkm ja sitten 30 tkm välein? ajatuksena siis että paikat väljistyy ja alkaa kuluttamaan hihnaa enemmän ajan myötä. Toihan oliskin hyvä jos olis seuraava vasta 180 tkm kohdalla. Pasi???

Posted: 16.6.2009 23:24
by DJDH
90tkm, ellei aiemmin laukea. Normi väli on 90, 180, 270, jne... Toki se on hyvä tarkistaa se 30tkm välein, jopa useamminkin.

Posted: 17.6.2009 11:31
by Alkaline
no juu hyvä näin...