Page 1 of 1

lähivalot katosi ! lamput ehjät! parkit ja pitkät ok?

Posted: 23.6.2009 13:38
by 2000/1.9tdi
Juu, tuossa lapista takaisin tullessa kovasti räpsyttelivät valoja ja kun pysähdyttiinja katsottiin niin lyhyet oli kadonneet.. Koitin sitten Rovan shellillä mutta kun si syttynyt uusikaan niin ajattelin etä jossain muualla. Sitten jäsenelle soitto ja kokeiltiin eli otettiin valokatkasija pihalle ja "renkuteltiin" mutta ei. Joten pitkät kesäyön valoisalla pääle ja valot kohti lähikeulaa ja ei kukaan enää viljutellut. No tietenkin mahdollista etä ne shellin uudetkin olis rikki ja yhtä vaan koitin mutta onko jollain mennyt vastaavasti. eli kun valot automaatti eli oliko se nyt nollassa niin valot (lähivalotkin pitäis) syttyy kun avaimen kääntää eli käynnistää ja siitä kun katkasijaa (parkkiasentoon) keskelle kääntäessä parkit välkahtää ja siitä kun siihen oikeaan laitaan kääntää jolloin pitkät jää palamaan niin sinä palaa vain pitkät ja parkit ja kun pitkät ottaa pois niin vain parkit jää palamaan... Olisiko se tuo katkasija vai oletteko törmännyt ettåä molemat lähit palaa kerralla, mutta kun ei oikein usko että uusi vlamppu olis ollut rikkikään, koitan jahka kerkiin tuleeko virtää lähivalon kantaan. mutta auttakee jos tietoa.


jorma

Posted: 23.6.2009 14:21
by 2000/1.9tdi
Kokeilin juuri akulla että lamppu on ehjä eli virtä ei mene nähtävästi valoille asti. Missä on valojen "rele" tai sellainen joka voisi olla mennyt ja tuo tällaisen lähivalojentoimimattomuuden mahdollisuuden =) Ja sulakkeet katsottiin ja vaihdettiinkin silloin jo matkalla kun niitä oli mukana, eli niissä ei ole vikkaa...


jorma

Posted: 23.6.2009 14:44
by Kale
Onhan noita katkaisijoita mennyt. Omassa teki niin, että valot paloivat koko ajan.

Posted: 23.6.2009 21:30
by 2000/1.9tdi
Liko se se josta laitetaa tai valitaan joko 0 (nolla) jolloin ajovalot syttyy aina avainta käännettäessä, parkit ja se kohta mistä saa pitkät toimintaan eli kääntö katkasin jossa myös takasumu nostettaessa ja sijaitsee oven ja ratin välillä koelaudassa vasemmalla kuskista? Onko noissa joskus sellaista että saisi jotenkin korjautumaan (crc) tai vastaava kevyt ruiskaus silloin kun piuhat isti ja kientelyä ja vientelyä ja kääntelyä ja vääntelyä nollasta parkeille ja silleen, voiskohan alkaa pelittämään. Onko jolla kokemusta vaiko vain uusi katkasija avittaa. Taitaapi maksella aikastalailla, löytyyhän tuollaisa romuttamoiltakin.. sattuukos jollakula olemaan ..


jorma

0400 434442

Posted: 24.6.2009 20:54
by 2000/1.9tdi
Joo tässä itsellenikin vastailen=) Eli Yksi jäsenemme tuli (kiitos) ja kokeiltiin sitä valokatkasijaa hänen autosta, ainoa ero katkasijassa oli että tässä kokeiltavassa oli sumut eteen ja taakse mutta muten sama ja tulos EI lähivalot toimi tälläkään.... joten miettijät mikä nyt edessä, valoviiksenvaihtoko? vai onko valo relettä jossain? Vaiko mistä voisi johtua tämä ongelmani..


otottelee



Jorma

Posted: 24.6.2009 23:40
by oh6jwe
Tuolla xenonvalokeskustelussa oli linkki englanninkieliseen dokumenttiin, missä on kytkentä passatin valosta.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... c&start=69
Tyhmä kysymys, mutta oletko tarkistanut sulakkeet?

Posted: 24.6.2009 23:46
by AjH
Vaikuttaako valoviiksi ajovaloihin mitenkään kun on automatiikka? Vai sammukos ajovalot pitkien päällä ollessa, ja miten se systeemi on toteutettu, vaikuttaako viiksi siihenkään.
Sulakkeiden kunnosta ei ole mainintaa missään kohtaa?

Posted: 25.6.2009 1:27
by Satelite
2000/1.9tdi wrote:Ja sulakkeet katsottiin ja vaihdettiinkin silloin jo matkalla kun niitä oli mukana, eli niissä ei ole vikkaa...


jorma
Mielestäni on katsottu. :)

Posted: 25.6.2009 10:49
by 2000/1.9tdi
Kiitos satelite!

Eli sulakkeet on katsottu ja vaihdettu varmuuden vuoksi. Niin meneehän virta valokatkasijasta viiksiin näin ilmoitti Kuopio Laakkosen eli paikalinen vokkelo korjaamo jossa muuten tuo valokatkaisija maksaa 118€ motonetin hyllyssä 1klp täällä ja hknta 24.90€ ja varaosahaussa löytyy 35-75€ haarukassa. Minulle olisi kelvannut tuo motonetin lelukin mutta ei ollut vika siinä. Ja nyt vian haku jatkuu. Kiitos että otitte mietintämyssyyn tämänkun ja jatketaan kunne s löytyy ratkaisu. Ei tuo sulake asia niin itsestään selvä ole että sen katsonut olisi joten niinkuin aina , tyhmiä neuvoja ei ole aina ne vaan ei osu kohdalleen :lol:

mukavaa alkanutta kesää silleen säidenkin suhteen

jorma

Posted: 25.6.2009 11:14
by DJDH
Oletko mittarilla, tms, kokeillut että tuleeko jännite valokytkimen liittimelle ja sulakerasialle?

Posted: 25.6.2009 15:19
by 2000/1.9tdi
En ole mitannut vain ainoastaan kokeillut muuta kun että lamppu ehjä ja sulakkeet ja valokytkin mutta mitään en ole mitannut? Kävin ostamassa viiksen sen jossa vilkku vakkari ja pitkät, kuulemma niistä menee "karva" joskus poikki? Niin mistä ajattelit että hyvä mitata, DJDH kertoisitko paikat johon mittarin laitan?


jorma

Posted: 25.6.2009 15:34
by DJDH
Otat lähivalojen sulakkeen pois ja mittaat siitä. Tietty siten että virrat on päällä, eli valojen pitäisi silloin palaa. Toinen paikka on kun otat sen valokatkaisijan pois, mittaat siitä sen liittimestä pinnien 56 ja 560 vastakkeet. 560 on päivävalot (automatiikka) ja 56 oikeat ajovalot (1-asento). Samalla voit mitata tuleeko TFL pinnin vastakkeesta mitään. Eli + piikki vuorollaan 56, 560 ja TFL, - piikki Xz

Valokatkaisija http://i105.photobucket.com/albums/m226 ... 030817.jpg

Liitin http://i105.photobucket.com/albums/m226 ... 030837.jpg

Posted: 25.6.2009 19:42
by Piippu
Vika voi olla myös virtalukonpohjassa, sieltä tulee virtajohto valoille.

Posted: 25.6.2009 23:39
by 2000/1.9tdi
Kokeilen vielä valosammalla huomen aamulla mittaiilla noista mutta aika hankalalta vaikuttaa itselle vaihdela ja kuten tuossa toisessa liittyvässä kirjottelin niin immeiset on helpompia kun autot! siis korjailla.

Palataan.

jorma