Page 1 of 1
Passat 3BG jäähdyttäjän tuuletin
Posted: 28.6.2009 17:34
by JvM
Kertokaas viisaammat kuinka toimii jäähdyttäjän puhaltimen visko. Nyt helteillä passat kärsiny hiukan lämmöstä tahtoo nousta 110-120 asteeseen veden lämpö. Neste näyttäisi kiertävän ja sähkönen flekti lähtee päälle oikein. Mutta moniurahihnan pyörittämä viskolla oleva tuuletin näyttäis pyörivän vain pelkästään ajoviimasta johtuen. Eli kuinka sen tulisi toimia?
Posted: 29.6.2009 19:19
by BlackPassat
Sen pitäs pyörii kokoajan. Ja lämmöt mulla pysy tasan 90 vaikka oli nämä 30 asteen helteet.
Posted: 22.7.2009 1:23
by JvM
Prkl... Niinhän siinä sitten kävi että oli vesipumpun ratas irronnut akselilta. Siitä johtuen lämmöt nuosi ku ei nestehet liikkuneet oikein. Oli ilmeisesti 120 tkm:n jakopää huollossa laitettu 1.6 bensiini koneen vesipumppu. On muoviratas ratas pensa koneen pumpussa ku dieselissä taas messinki tai yleensäkin joku metalliseos ratas. Ei muuten oltu tehty ko. huoltoa MERKKIliikkeessä. Kiitos nyrkkipaja. Siinä sitten tuli n. 600 euron ylimääräinen meno.
Posted: 23.7.2009 21:23
by Pasi Häkli
Eipäs syytellä ilman varmaa tietoa.. Kyllä on diiseleissäkin muovinen rataspyörä. Jos olisi ollut metalliset siivet niin olisin voinut väittää että kyseessä on tarvikepumppu

Posted: 23.7.2009 22:12
by JvM
Okei... kyseessä o n tietämättömyys... kun menen uskomaan valtuutetun Skoda huollon asentajan kommentteja... käyttävät ilmeisesti tarvike pumppuja. pörhöllä kertoivat mulle eilen, että orkkis on muovi pyörällä ja tarvike seos pyörällä.. anteeksi arvon herra häkli ja muutkin asiantuntevat volkkari ihmiset... jos kävin syyttelemään

ja täs ei kuitenkaan puhuttu nimillä...
Posted: 24.7.2009 13:15
by Pasi Häkli
Heh. Joo mitä sitä myöskään uskomaan valtuutetun volkswagen merkkiliikkeen asentajaa
Ja vedä se herne erittäin syvälle sinne nenään

Posted: 13.7.2010 12:40
by JyriT
Vanhahko aihe, mutta sopii topikkiin..
Mites tuon viskon pitäsi pelata?
Eilen ihmettelin kun pellinalta kuului hirveä humina ja sähköpuhallin töhötti täysillä, mutta toinen, se hihnavetoinen puhallin, pyöri suunnilleen tuulenmukana. Kierroksia antamalla ei hihnavetoisen nopeuteen tullut muutosta. Moottori sammuksissa hihnavetoinen pyöri käsin koestettaessa vapaasti ilman takerteluja. Moottorin lämmöt oli tasan 90.
Posted: 13.7.2010 13:08
by AjH
Senhän pitäisi kaiten nimensä mukaisesti viskoosisesti ottaa vauhtia kun viskoaine lämpiää. Oma mielikuva aiheesta on kyllä se että visko pyörii aina "kiinteästi", jopa talvella. Tietysti sitä ropellin kierrosnopeutta ei mistään näe että voi olla että nopeus on käytännössä kylmällä kelillä aika pieni verrattuna kesäkuumaan.
Romareilta näitä viskoja varmaan saa haettua ihan kohtuu hintaan, hyvähän sen olisi toimia ettei ole pelkän sähköflektin varassa. Omassa ei sähköflekti juurikaan töitä tee paitsi pitkässä jonoajossa tai parkkityhjäkäynnillä hetkittäin.