Page 1 of 1
golf 3 ja etupääongelmat ! ! !
Posted: 27.7.2009 20:53
by dieselpower
-98 mallin alle kakkosen ajetussa autossa "outoa"vapinaa/vetelyä ajattessa hiljaa (alle 80km/h) kun nopeus nousee vapinat pienenevät,autossa uutta nyt : molemmin puolin alatukivarret,alapallot,raidetangonpäät,ja kallistuksenvakajaan jotkut kumi puslat,niin ja renkaat on tasapainotettu mitä teen seuraavaksi,voiko moottorin väljät kumityynyt laittaa koko paskan vapisemaan...kohta mennee hermot.
-dieselpower-
Posted: 27.7.2009 22:20
by Tero Häkli
renkaiden kudoksissa vikaa ?
ok !
Posted: 28.7.2009 9:32
by dieselpower
hyviltä renkaat näyttävät , kokeillaan nyt kumminkin toisilla kumeilla,katotaan miten miehen käy...
-dieselpower-
Posted: 28.7.2009 11:35
by -Jarkko-
Iskareiden yläpäiden kumit ja laakerit? Aurauskulmat?
Posted: 31.7.2009 21:50
by dieselpower
aurauskulmat nyt ok,toisilla renkaillakaan ei toivottua lopputulosta...tyhmä kysymys mutta pakko kysyä : voiko millään väljät moottorin kumityynyt vaikuttaa vapinoihin? iskarin yläpään kumeja en ole kattonutkaan/ ja edes miettinytkään...onko kuinka vittumaiset vaihtaa?
-dieselpower-
Posted: 31.7.2009 23:18
by AjH
Onko nimenomaan nopeusriippuvaista, eli 3-4-5 vaihteilla samassa nopeudessa? Tällöinhän koneen ja voimansiirron kierrokset muuttuvat ja se joko kohdistaa tai poistaa vikamahdollisuuksia.
Posted: 2.8.2009 22:56
by dieselpower
40km/h-80km/h vapinaa eniten,ei suuria eroja eri vaihteilla,100km/h ajaessa ja yli vapina ainaskin puolittuu pienemmäksi...entäpä vetonivel/akseli/jarrulevy voisiko jompi kumpi olla väljä/kiero???
moottorin etukumityyny kuin holon saari,aivan loppu,eli kone pääsee vapisemaan enemmän kuin pitäisi.
voisiko kumityynyt modifioida jostain muusta jykevämmästä kamasta kun noi orkkikset ovat liian hepposen oloiset?
-dieselpower-
Posted: 3.8.2009 1:24
by Satelite
Edit:ei mitään sittenkään olitkin tasapainottanu jo renkaat... mut yks kyssä... onko ihan perus venttiilinhatut vai tuning härpäkkeet... itse kun laitoin omat pääkallohatut tasapainotukseen mukaan nii pysyy taatusti tasapainos.

Posted: 3.8.2009 9:56
by dieselpower
normaalit hatut,vituttaa vaan kun joutuu ajamaan kaasu pohjassa jos ei halua tuntea värinää....no jatketaan vian ettimistä,seuraavaks vaihtoon ne kumit iskarin yläpäistä.
-dieselpower-
Posted: 3.8.2009 22:39
by dieselpower
nyt tais jotain löytyä...iskarin yläpään metallikupit konehuoneessa eri tasolla ,eroa n.15mm???
--dieselpower-
Posted: 3.8.2009 22:52
by AjH
Jousi poikki?
Posted: 4.8.2009 15:53
by dieselpower
asia zekattu...ei ollut jousi poikki vaan metallinen jousikuppi löysällä? kiristin sen ja samaan tasoon menivät kupit nyt.
ja sitten viellä se iloisempi uutinen: se helvetin tärinä ja humputus katos...onkohan perssoni ylhäältä päässyt liikkumaan ajon aikana??? voi pojat miten kivaa on ajella volskilla taas.
kiitokset kaikille jotka olitte "henkisenä tukena".
-dieselpower_
Posted: 4.8.2009 22:13
by AjH
No varmasti täräjää ja vemputtaa jos on iskari yläpäästään irti. Katso huviksesi joskus autoja sivusta kun liikkuvat, ylös-alas liikettä on ihan jatkuvasti vaikka tasaista kestopäällystettä ajaisi. Ja jos Perssoni pääsee elämään hallitsemattomasti niin kyllä siitä aikamoinen vemputus syntyy kun kumi ja jousi tekevät omia liikkeitään ja pistävät välyksen eloon.
Niin jaa hyvä että vika löytyi ja autolla kelpaa taas kruisia. Tommonen hämynen vika on kyllä ärsyttävä.